PDA

View Full Version : welk choruspedaal komt er het dichtst bij?



brunodb
2 augustus 2006, 17:44
naar welk choruspedaal is de chorus op een roland microcube gemoddelleerd?

is er iemand die daar weet van heeft?

robert-gitarist
2 augustus 2006, 17:51
Ik denk op een Boss pedaal omdat Boss van Roland is en Boss 2 zeer goeie chorusen heeft namelijk de CE-1(heeeeele fraaie chorus)en de CE-2.Beiden worden al jaren niet meer gemaakt helaas.Wat ook nog kan is dat de chorus op een Roland JazzChorus is gebaseerd.

brunodb
2 augustus 2006, 18:54
en welke huidige boss chorus pedalen komen daar dan dichts bij in de buurt. de CE 5, de CH1 of de CE20?

wie heeft deze pedalen al ten opzichte van elkaar kunnen vergelijken?

robert-gitarist
2 augustus 2006, 19:18
Nja CH-1 ben ik geen fan van eigelijk.CE-5 zou op een bepaalde setting misschien(?) in de buurd komen.CE-20 heb ik nog geen ervaring mee.misschien dat anderen dit wel weten.

Mitch
2 augustus 2006, 19:57
Verwacht van de micro cube geen CE2 sounds... kijk, het is een digitale amp dus verwacht ook meer de digitale chorus-horror die Boss geproduceerd heeft.

brunodb
2 augustus 2006, 21:34
je snapt het niet goed denk ik. ik heb momenteel een electro harmonix polychorus. en daar ben ik niet meer tevreden mee. goed pedaal maar niet meer mn smaak. en ik heb vroeger een microcubje gehad en het chorusgeluid daarop was het soort chorus dat ik zoek. maar dan zonder het digitaal klinkende randje eraan. maar van klankkleur dan. de polychorus vind ik te dik en te donker. en daarmee vroeg ik mij af op welk pedaal die chorus op dat cubje geïnspireerd is, zodat ik dat pedaal eens kan gaan testen. snappie? :-)

Speeddemon
2 augustus 2006, 21:50
CE-2 en CE-1 zal je dan ook te donker vinden.

CE-5 is dan je beste keus vanwege de EQ, en omdat ie schijnbaar minder steriel klinkt dan de CH-1.

Ik heb de CH-1 zelf gehad, en die klinkt alleen 'leuk' in stereo, anders is 't echt een steriel ding, die de kloten uit je sound haalt.

brunodb
2 augustus 2006, 21:53
ok bedankt, dan ga ik die eens testen binnenkort.

fullorder
3 augustus 2006, 12:11
Inderdaad CE-2, mooie chorus die de kloten in je sound laat zitten ;)

Overigens is de chorus van de Roland JazzChorus amps exact hetzelfde als de CE-1, zover ik weet tenminste...