PDA

View Full Version : Afri-Can Guitars oil can guitars



tineke100
2 augustus 2006, 17:15
Hee hoe is ie daar?

Wij zijn hobby gitaarbouwers en proberen van alles uit.
Nu zijn we de Afri-Can Guitars of oil can guitars op het spoor gekomen. En deze moeten we bouwen.
Ik heb al druk op internet gekeken en al aardig wat info gevonden. Het beste is natuulijk om tips en zo te krijgen van mensen die er zelf een gemaakt hebben. Of misschien zijn er mensen die er zelfs een hebben. Ik zou er graag eens een in het echt bekijken en er op spelen. Misschien kan iemand ons verder helpen. Bij de importeur lukt het niet.
Alle hulp is welkom. en als we hem af hebben plaats ik zeker een foto er van op gitaarnet.
:B Hee bedankt allemaal en nog een fijne dag. tineke.

G.G.
2 augustus 2006, 17:59
Heb je een plaatje van zo'n ding? Ik zie een jerrycan (als klankkast) voor me met een hals eraan, maar dat zal het wel niet zijn.

niekb
2 augustus 2006, 19:21
euhm dat is t ongeveer wel GG...:)

Dirk W
2 augustus 2006, 19:29
haha gaaf! Ik heb er idd wel eens een foto van gezien. Heerlijk voor bij het kampvuur lijkt me. Alhoewel ze zullen wel bagger klinken natuurlijk.

Ben alleen bang dat ze redelijk snel stuk zullen gaan Ik zou flink dik staal nemen...

Bluesbreaker
2 augustus 2006, 19:39
Ben alleen bang dat ze redelijk snel stuk zullen gaan Ik zou flink dik staal nemen...

Of het blik eerst volgieten met beton! ;)

djangfripp
2 augustus 2006, 21:53
waw, ziet er fantastisch uit. Zou ik ook wel eens willen bouwen, kan interessant klinken.

doet me denken aan Congotronic. Die gasten bouwen versterkte instrumenten van oude auto onderdelen. Zelfgemaakte microfoons en pickups van alternator magneten om een likembé (kalimba) te versterken enzo... Het klinkt echt geweldig. Afrikaanse Kraftwerk ;)

http://www.crammed.be/craworld/crw27/e/indexx.htm

glacius
4 augustus 2006, 14:23
BLOK 182 heeft zon oilcan gitaar !!

BLOK182
4 augustus 2006, 17:08
Haha tof, eindelijk weer aandacht voor de Township! Heb zo'n 2 jaar terug zo'n ding gekocht in Kaapstad, deels als leuke souvenir, maar ook deels omdat het grappig speelt. Het is een shortscale gitaar, met een vrij klein nekje en een zelfgewonden singlecoil, die trouwens best klinkt! Vooral met lichte dikke overdrive krijg je er best geluid uit, valt 100% mee. Mensen denken vaak dat ik zelf wat voor de gein geknutseld heb, en staan versteld dat je er gewoon lekker mee kan bluesen:p Zwak punt is de stemmechanieken, soort tandwieldingen die snel ontstemmen. Wil em binnenkort meenemen naar mijn gitaarboer, of er niks anders op kan.