PDA

View Full Version : Gebruik linkerhand



nixon1988
2 augustus 2006, 14:44
Ik begin net met gitaar spelen en ben nu een beetje de namen overal van aan het leren. Nu ben ik zover om te gaan beginnen alleen heb ik geen site kunnen vinden waarop ze uitleggen hoe je je linkerhand precies moet houden. Eigenlijk zeggen ze de hele tijd op de fret houden alleen gebeurt er dan natuurlijk niks. Kan iemand uitleggen hoe ik mijn linkerhand precies moet gebruiken. (ligt op de snaar houden of op de fret en dat als ik speel de snaar tegen mijn vinger aankomt??) Alvast bedankt.

MrDean
2 augustus 2006, 14:52
Ik snap de vraag niet helemaal maar ik zal het proberen zo duidelijk mogenlijk uit te leggen ;)

De duim houd je te eerste onder de hals. De rest van je vingers gebruik je om de snaren in te drukken. Als je vinger dan de toets raakt, dat is die plank onder de snaren, moet hij net boven de gewenste fret uitkomen. Dus niet erop, niet eronder, maar erboven ;)

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Misschien is het ook wel handig om te beginnen met lessen zodat je niet verkeerde technieken aanleert in het beging. Het duurt lang om dat later weer af te leren.

nixon1988
2 augustus 2006, 15:20
Oke hardstikke bedankt ik snap hem nu. Kan ik mooi weer verder.