PDA

View Full Version : gebruikersoordeel gevraagd!



Jurjan
2 augustus 2006, 13:35
Donderdag ga ik even op pad om sowieso een goede delay en chorus aan te schaffen. Nu hoop ik dat er mensen op dit board zijn die mij kunnen adviseren.

Delay (rond de 200 euro): analoog of digitaal? Analoog zal over het algemeen net even wat mooier klinken, maar zijn deze net zo makkelijk live te gebruiken?

Welke pedalen ik in mn hoofd heb en die ik wil testen ->

Delay:
Boss DD-3/DD-6
Boss DD-20
Electro Harmonix Memory Man
Ibanez AD-9

Chorus:
Electro Harmonix Small Clone
Rocktron Tsunami
Boss series
Ibanez CS-9

Alvast bedankt!!!

Daniël_san
2 augustus 2006, 13:40
evt Line 6 Delay? Die vinden de meesten vrij goed klinken namelijk. Voor Chorus misschien nog de Fulltone Choralflange

almarvk
2 augustus 2006, 13:53
Voor een goedkopere oplossing kan je ook kijken naar de Ibanez DE-7.

brunodb
2 augustus 2006, 14:04
ik heb de DD-6 van Boss en die is heel goed. je kan ook met de voet tappen om het tempo in te stellen. heel veel mogelijkheden, eenvoudig te bedienen. heel professioneel ding.

of analoog beter is dan digitaal hangt een beetje af hoe ver je wilt dat de delay gaat. ik vind de boss het zaligst met een delay van 800 ms terwijl de meeste analoge delays maar tot 300ms gaan.

qua chorus: hangt er ook weer vanaf wat je verwacht van een chorus. wil je een heldere lichte chorus of eerder een dikke donkere.

een goeie dikke en warme chorus is de electro harmonix polychorus. die heb ik zelf. als je wil weten hoe die klinkt, luister dan naar come as you are van nirvana en je weet het.
zelf ben ik nu zelf op zoek naar een helderdere chorus. check mijn signature dus als je het geluid van de chorus zoals nirvana dat had mooi vind.

anders kan je eens kijken naar de voodoolab analog chorus. die heb ik ook een tijdje gehad. klinkt heel mooi en warm, wel iets minder dik dan de polychorus van electro harmonix. maar de de voodoolab chorus gaat ook veel minder ver en je kan er veel minder aan instellen. uit die polychorus kun je oneindig veel verschillende chorusgeluiden halen al is niet alles even bruikbaar. zoals bij elk electro harmonix pedaal. you hate it or you love it.

polychorus is normaal gezien uitgebreide variant van de chorus van electro harmonix die jij noemde topicstarter. de polychorus heeft ook nog een flanger en dergelijke ingebouwd. die is ook heel goed.
boss heeft ook een aantal hele goeie chorussen, maar dat is weer een ander verhaal. die klinken meer als de chorussen die in de jaren tachtig gebruikt werden in veel muziek. klinken more 'cheesy' dan een electro harmonix chorus.
om dit lange verhaal kort te maken. geef eens aan in welke richting je zoekt van geluid, dan gaan we jou accurater kunnen helpen man

Jurjan
2 augustus 2006, 14:10
Ten eerste, wat vraag je voor die polychorus?

Ik ben toch wel op zoek naar een dikke warme chorus. Ik wil veel sfeer gaan geven aan bepaalde stukken muziek en naar mijn mening komt een dikke warme chorus dan goed van pas.

almarvk
2 augustus 2006, 14:14
Ten eerste, wat vraag je voor die polychorus?

Ik ben toch wel op zoek naar een dikke warme chorus. Ik wil veel sfeer gaan geven aan bepaalde stukken muziek en naar mijn mening komt een dikke warme chorus dan goed van pas.

Een lekkere delay of echo werkt dan ook prima. Ik gebruik een DSD-3 van Boss en een Ibanez DE-7 tegelijk soms en dat klinkt dan super :)

brunodb
2 augustus 2006, 14:23
Ten eerste, wat vraag je voor die polychorus?

Ik ben toch wel op zoek naar een dikke warme chorus. Ik wil veel sfeer gaan geven aan bepaalde stukken muziek en naar mijn mening komt een dikke warme chorus dan goed van pas.

ik je ge-Pm'd Jurjan, check je mailbox van gitaarnet ;-)

Jurjan
2 augustus 2006, 14:35
Is dit de polychorus die jij in je bezit hebt?

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F14%5FModulation%2F14%5FStereo%5FPol ychorus

brunodb
2 augustus 2006, 14:41
ja inderdaad. deze is het

brunodb
2 augustus 2006, 14:42
als je de polychorus morgen gaat testen, neem dan zeker de handleiding erbij want daar staan een paar voorbeeldinstellingen in. dan kan je meteen een paar herkenbare sounds maken want met de vele instellingen die het pedaal biedt ben je anders een paar dagen zoet eer je het geluid hebt dat je zoekt

stratokai
2 augustus 2006, 15:00
Ben het met Brunobd eens wat betreft delay. Analoog is meestal te beperkt en in live situaties te donker. DD-6 is een prima en veelzijdige delay. De DE-7 van Ibanez vond ik dan toch een stuk minder (ook stuk goedkoper...)


Wat betreft chorus: 2ehands CE-2 van Boss vind ik goed. Met de Choralflange van Fulltone bleef ik aan de knoppen draaien. Pedaal is duur en geluid zeg maar te hifi-achtig

ponq
2 augustus 2006, 16:44
dd-20 is erg veelzijdig en heeft een prima sound, tap-tempo en presets.

De Line6 EchoPark is ook een erg geliefde delay voor een redelijke prijs. Tap-tempo, veel delay-soorten...en *kuch* te koop (zie onder).

Pun
2 augustus 2006, 22:01
een goeie dikke en warme chorus is de electro harmonix polychorus. die heb ik zelf. als je wil weten hoe die klinkt, luister dan naar come as you are van nirvana en je weet het.
zelf ben ik nu zelf op zoek naar een helderdere chorus. check mijn signature dus als je het geluid van de chorus zoals nirvana dat had mooi vind.


Dat is een Small Clone, geen Polychorus, voor Polychorus moet je luisteren naar de solo van HSB, intro en nog wat meer van Radio Friendly Unit Shifter en Scentless Apprentice als ik me niet vergis.

Pat85
2 augustus 2006, 22:20
Dat is een Small Clone, geen Polychorus, voor Polychorus moet je luisteren naar de solo van HSB, intro en nog wat meer van Radio Friendly Unit Shifter en Scentless Apprentice als ik me niet vergis.

Pun heeft gelijk, dat is inderdaad de Small Clone. SUper chorus pedaal als je het mij vraagt, beter dan de polychorus, die IMO uitblinkt in de flanger mode.

zoek je dus puur en alleen chorus, kijk dan naar een small clone en niet naar een polychorus.

Pun
2 augustus 2006, 22:35
Ik heb zelf een Polychorus en ben er meer dan tevreden mee, echter ben ik nog niet tegen een subtile instelling aangelopen. (Heb hem nog niet zo heel lang, dus misschien moet ik wat meer zoeken).
De Polychorus is dus, voor mij in ieder geval, echt een lekker freak pedaal.

Ik heb zelf nog nooit over de Small Clone gespeeld, dus ik kan daar verder ook geen oordeel over geven.

Pat85
2 augustus 2006, 22:39
dat is inderdaad het lastige van de Polychorus...herrie maken kan het ding als de beste op vele vele vele vele verschillende instellingen...maar subtiel is een ware zoektocht. ik zou em trouwens ook niet snel wegdoen hoor...hoewel ik niet een grote fan ben van modulatie effecten..ben ik echt verslaafd aan de geluiden die dit ding kan maken, echt EHX je haat het...of je wilt niet anders meer.

de Small clone kan door iedereen goed ingesteld worden...je hebt een depth switch en een knop waar je aan kan draaien om je rate vast te stellen.rate laag subtiel, rate hoog meer vibrato achtig effect.

BeeJee
3 augustus 2006, 00:27
Qua delay: check de DD20, ik heb hem en vind het echt een superding

BartL
3 augustus 2006, 00:30
2dehands zou ik als ik jou was zeker kijken naar de Boss CE-2 en Ibanez RC-99 (als je er eentje kan vinden). Die RC-99 heb ik zelf en is toch wel de lekkerste chorus die ik tot nu toe gehad en gehoord heb.

Wat delay betreft geef ik een dikke +1 voor de Ibanez DE-7!

brunodb
3 augustus 2006, 10:53
het eerste wat je bij een polychorus moet doen is de handleiding lezen zodat je heel fijn weet wat elke knop doet. doe je dat niet en begin je gewoon te draaien. dan eindig je ergens out in space hehe

alle knoppen moeten heel mild ingesteld worden voor een goeie chorus

jaycee
3 augustus 2006, 11:56
hmm en is er iemand die ervaring heeft met de Ibanez AD-9 analoge delay??

Jurjan
4 augustus 2006, 15:48
Ok, ben inmiddels in het bezit van een Electro Harmonix Small Stone .... ja inderdaad, geen Small Clone :) Toen ik gister die small stone probeerde was ik meteen verkocht. Met een hele lage rate heb je toch een beetje het chorus effect om je sound sfeer te geven + het phaser effect. Super dingetje!!

Gister ook de polychorus geprobeerd. Wat mensen hierboven zeggen kan ik me heel goed in vinden. Om een goede setting te vinden ben je echt wel ff bezig met knopjes draaien. Helaas heb ik de vergelijking niet kunnen maken met de small clone. De small clone was helaas tijdelijk uitverkocht.

Tevens de Line6 DL-4, Line6 Echo Park, Boss DD-6 en EHX Memory Man getest. De DL-4 van line6 is een erg mooi ding, maar daar betaal je dan ook voor. Het vergt ook wel even wat studie om dat pedaal onder de knie te krijgen.
De Echo Park is echt te gek. Makkelijk te gebruiken, tapfunctie is erg handig, leuke extra effecten!!
De Boss DD-6 viel voor mij af in vergelijking met de Echo Park. Dit kwam vooral door het gebruiksgemak van de echo park.
EHX Memory Man is een ananloge delay als ik het goed heb. Er zit dan ook een mooie sound in. Net als bij de polychorus kost het bij dit pedaal enige tijd om 'm goed onder de knie te krijgen.

Ik denk dat ik 1 dezer dagen een Echo Park aan ga schaffen. Hopelijk kan ik de DD-20 van Boss nog checken. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

ponq
4 augustus 2006, 16:02
Ej mooi overzicht.
*spam*... ik heb nog een EP te koop, zgan me nog ruim garantie. PM me maar met n bod als je interesse hebt.

gitarist17
4 augustus 2006, 22:38
als ik jou was zou ik ook nog even de ibanez ad 9 beluisteren. Ik heb hem net beluisterd naast een EH memory man (deluxe en stereo), boss dd-6, CM delayla, digitech digidelay. Voor mij sprongen vooral de memory man deluxe en de ibanez ad 9 eruit. Uiteindelijk toch voor de ibanez gekozen, de memory man deluxe heeft dan misschien wel meer opties maar joh wat klinkt die ibanez heerlijk (in mijn oren heel warm over een squier strat en een fender hot rod deluxe). Ik ben een blij man : )

erik

Punt
6 augustus 2006, 02:17
Spaar ff door en koop de Diamond Memorylane of de T-rex replica.
Ik heb zelf een paar maanden geleden voor de ML gekozen en dat is een openbaring na een aantal 'goedkopere' pedalen gehad te hebben.