PDA

View Full Version : Setneck Tele(c/bl)aster



G.G.
2 augustus 2006, 13:09
Zoals jullie weten begint mijn stratje al aardig te vorderen. Alvast tijd om eens aan een nieuw ontwerp te denken.

Mijn allereerste zelfbouw ('91 of '92) was een tele met een linkshandige strathals, een floyd rose, twee humbuckers, 1 volume pot en een LPswitch.

Helaas heb ik deze zelfbouw niet meer (zal niet de enige zijn die er spijt van heeft zijn allereerste zelfbouw weggedaan te hebben)

Mijn stratje wordt er eentje met singlecoils, dus ik wil een tweede bouwen met humbuckers. Ik wil een normaal humbuckergeluid hebben en ook een gain waar je haren van overeind gaan staan (EMG Afterburner inbouwen dus). De neckpocket komt door te lopen tot het eind van de slagplaat en de neckjoint wordt zoiets als op mijn stratje voor optimale toegang tot de laaste fretjes

Heb twee ontwerpjes gemaakt:

http://img164.imageshack.us/img164/4200/tele200af6.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/5701/hottele2ms6.jpg

(heeft iemand een trucje om met paint de afbeeldingen zodanig te maken dat ze netjes op een normaal formaat hier te zien zijn?, dan kan ik deze post ff aanpassen)

Wordt in iedergeval een mahonie body (heb ik nog liggen, ongeveer 1 meter), esdoorn top, set neck van esdoorn,, palisander toets. SD59 op de brug en een PAF (heb ik ook nog ronndslingeren)met kapje op de hals, Ibanez Low Pro Edge floyd rose tremelo met string retainer en toplock (heb ik ook alle 3 liggen), pushpullpot voor coilsplitten (ligt hier ook nog wel ergens in huis) en een Les Paul switch (ligt hier ook nog te wachten).

Moet dus eigenlijk alleen nog een topje, halshout, EMG afterburner en een brugelement kopen.

ruezzz
2 augustus 2006, 13:21
Toevallig, ben ook bezig met Tele met humbuckers (little 59 in brug).
Ga morgen frezen, zal wel ff wat pics posten.

glacius
2 augustus 2006, 13:36
plaatje 1 ! maar kzou wel zelf een slagplaat fabrieken zodat je niet die uitsparing hebt van die std brug gezien je een floyd wil .. .

G.G.
2 augustus 2006, 14:16
plaatje 1 ! maar kzou wel zelf een slagplaat fabrieken zodat je niet die uitsparing hebt van die std brug gezien je een floyd wil .. .

Juist wel, die hap uit de slagplaat hoort gewoon bij de telecaster en een strakke rechte lijn dwars over de body is niet zo mooi, die deelt de gitaar in tweeën.

Ibanez RuleZ
2 augustus 2006, 14:20
omgekeerde stratkoppen vind ik mooi, maar niet op een tele, dus wat mij betreft gewoon het tweede plaatje. die zou je ook kunnen omkeren ;)

harrald

Dirk W
2 augustus 2006, 14:33
1 is mooier. Misschien kun je een plaatje rvs om die sc heen doen zodat het toch een beetje dat tele brug idee geeft.

Je kunt plaatjes gewoon in paint editten. Al dat witte weghalen, ga naar die hoek rechtsonder en klik op dat kleine vierkantje in de hoek en haal hem naar boven.

Beetje vaag verhaal? Het spreekt eigenlijk redelijk voorzich...

G.G.
2 augustus 2006, 14:46
1 is mooier. Misschien kun je een plaatje rvs om die sc heen doen zodat het toch een beetje dat tele brug idee geeft.

Je kunt plaatjes gewoon in paint editten. Al dat witte weghalen, ga naar die hoek rechtsonder en klik op dat kleine vierkantje in de hoek en haal hem naar boven.

Beetje vaag verhaal? Het spreekt eigenlijk redelijk voorzich...

Ik zal eens kijken of het mogelijk is om een telebrug af te slijpen zodat ie perfect aansluit op de floyd.

Ik ga nog ff tobben met paint.

G.G.
2 augustus 2006, 16:01
Zit net te denken wat wel ene coole decal zou zijn.

Fender Telecaster decal op de linkshandige hals, maar dan in spiegelbeeld en ondersteboven en dan Teleblaster ipv telecaster (ook in spiegelbeeld, zodat de hals in een spiegel er op het eerste oog uitziet als een fender).

Decal zijn cool, maar dan wel op zo'n manier dat het niet klopt.

DarknessAwaits
2 augustus 2006, 20:43
Hey G.G.,

Ik kan nu even je afbeeldingen niet bekijken (zit op een andere pc), maar je kan met paint de afbeeldingen gemakkelijk kleiner maken. In paint [afbeelding] kiezen en dan [kenmerken], daar kun je de grootte in pixels opgeven.

Dan is het even gokken voor de maat, gewoon Ctrl+Z als het te klein/groot is en opnieuw proberen.

guitardude
2 augustus 2006, 23:15
Hey G.G.,

Ik kan nu even je afbeeldingen niet bekijken (zit op een andere pc), maar je kan met paint de afbeeldingen gemakkelijk kleiner maken. In paint [afbeelding] kiezen en dan [kenmerken], daar kun je de grootte in pixels opgeven.

Dan is het even gokken voor de maat, gewoon Ctrl+Z als het te klein/groot is en opnieuw proberen.
Dat werkt niet. Dan snijdt paint gewoon een stuk van je plaatje weg. (wat om dat witte weg te halen eigenlijk ook werkt maar het kan veel simpeler)
Bij de het eerste plaatje moet je met die blauwe vierkantjes het witte weghalen. Dit doe je door gewoon rechtsonder op zo'n blauw vierkantje te klikken. (inhouden) en slepen naar het plaatje.
En de 2e is überhaupt te klein om te zien, die moet je even opnieuw maken. :)

http://home.casema.nl/robbertdeboer/pics/tele200af6.jpg
Maar even voor je gedaan ;)

G.G.
2 augustus 2006, 23:49
En de 2e is überhaupt te klein om te zien, die moet je even opnieuw maken. :)


Die tweede is exact hetzelfde maar dan met een normele tele kop.

Ik denk dat ik er wel uit ben: reversed stratkop. Blijft cool, en past mooi bij de rest van mijn stratjes.