PDA

View Full Version : Dimarzio elementen in epiphone les paul



Treeb
2 augustus 2006, 11:38
Ik had een digitech bad monkey gekocht, maar die beviel niet echt, dus die gaat weer terug naar de winkel. Nu lijkt het me goed om die voor een ander element te ruilen, die winkel verkoopt voor zover ik kan zien alleen dimarzio.

In de search is niet genoeg te vinden over elementen.
Gitaar is een epiphone les paul, versterker is een mesa boogie dc-5.
Qua geluid wil ik eigenlijk een mooi clean, maar ook beetje richting hardrock, met misschien zelfs een uitstapje richting metal, maar dat is niet het belangrijkst.

Ik zoek een nieuw element voor in de neck, is dat een beetje te combineren met het originele epiphone element in de brug?

Ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen, en me kunnen helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

glacius
2 augustus 2006, 11:41
dimarzio from hell doet het erg goed in de hals.

super helder clean en met scheur zal hij niet ''modderig'' worden zoals je std pickup zou doen ..

heb er recentelijk een in een gibson les paul classic gezet .. echt een vooruitgang

Anders Destium
2 augustus 2006, 11:42
Als je hardrock en metal speelt dan gebruik je bij het akkoordenwerk eigenlijk altijd het brugelement. Het nekelement is meer voor het solowerk en voor het clean.

Als je dan vastzit aan een Dimarzio zou ik zelf (zeker omdat je een mooi clean wilt) aan een Air Norton denken, of desnoods een Paf pro. Hum from hell is inderdaad ook een goede optie, het is in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden helemaal geen extreme pup :)

Treeb
2 augustus 2006, 12:15
Bedankt voor de heldere antwoorden. Idd, het modderige is wat me niet bevalt aan het standaard element. Ik zal waarschijnlijk eerst alleen het neck element vervangen, heb ik ook andere pot meters nodig bij een ander element? En valt bijvoorbeeld die humbucker from hell te combineren met het originele element of zit er veel verschil in output?

Mocht de winkel andere merken verkopen, wat zijn dan nog meer aanraders?

glacius
2 augustus 2006, 13:43
ga maar gewoon voor de from hell... is het ideale neck pickupje voor wat jij zoekt ..

de from hell cancelt wel hum maar geen frequenties die andere humbuckers wel zouden doen .. hierdoor blijft hij erg goed clean klinken,
je kunt natuurlijk je potmeter vervangen voor een ''goeie'' 500k
dit zal ook veel schelen.. vervang ze allemaal maar dan zit het gelijk goed

je kunt ook een push-pull nemen zodat je die from hell kan splitten naar single coil (wat best fijn is in sommige omstandigheden)

andere merken : seymour duncan jazz (niet zo helder als de from hell) wel erg goed
seymour duncan aph2 pro neck (wat modderiger dan de from hell)

mocht je nog minder output willen dan de from hell kun je gaan voor de dimarzio EJ custom neck 211

ik gebruik deze in mijn gibson .. erg lekker clean maar iets wat iel met scheur
maarja voor scheur gebruik ik mijn seymour duncan SH5 custom brug humbucker wat overgens een hele goeie combi is samen ..

succes !

Treeb
2 augustus 2006, 14:17
ga maar gewoon voor de from hell... is het ideale neck pickupje voor wat jij zoekt ..

de from hell cancelt wel hum maar geen frequenties die andere humbuckers wel zouden doen .. hierdoor blijft hij erg goed clean klinken,
je kunt natuurlijk je potmeter vervangen voor een ''goeie'' 500k
dit zal ook veel schelen.. vervang ze allemaal maar dan zit het gelijk goed

je kunt ook een push-pull nemen zodat je die from hell kan splitten naar single coil (wat best fijn is in sommige omstandigheden)

andere merken : seymour duncan jazz (niet zo helder als de from hell) wel erg goed
seymour duncan aph2 pro neck (wat modderiger dan de from hell)

mocht je nog minder output willen dan de from hell kun je gaan voor de dimarzio EJ custom neck 211

ik gebruik deze in mijn gibson .. erg lekker clean maar iets wat iel met scheur
maarja voor scheur gebruik ik mijn seymour duncan SH5 custom brug humbucker wat overgens een hele goeie combi is samen ..

succes !

Thanks! Kan die from hell ook overweg met overdrive? Ik hou meer van warm dan van trebbelig, voeldoet de from hell daar ook aan? Dat zijn mijn laatste vragen (tja, of er moet iets is gaan bij het plaatsen, is zelf wel te doen neem ik aan), dan ga ik vanmiddag even naar de winkel.

glacius
2 augustus 2006, 14:53
juist in de neck klinkt die from hell erg lekker met scheur !! schreeuwen maar geen schelle bende en ook niet modderig .. denk eerder aan ''tegen rond aan''
maar net wel die bite

glacius
2 augustus 2006, 16:58
laat even weten wat het uiteindelijk is geworden .. ben nu wel erg benieuwd

Treeb
2 augustus 2006, 17:25
Ik heb toch een humbucker from hell gedaan, je omschrijving lijkt veel op het geluid dat ik mooi vind. Hij is besteld, ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Enne, bedankt voor je hulp he!

glacius
2 augustus 2006, 17:57
geen probleem dude