PDA

View Full Version : compacte small body slaggitaar



baboonbopper
2 augustus 2006, 11:12
hey iedereen

ben op zoek naar een compacte small body. speel rhythm gitaar in een rock'n'roll band vandaar. Ze zou me genoeg bewegingsvrijheid op podium moeten geven en dus compact zijn. (geen dreaghtnought of jumbo) maar toch eentje met een warme diepe (vooral bas) en redelijk luide klank. occasie of nieuw, maar rond een prijsklasse van ongeveer 1000 tot max 1500 euro!!
als iemand ideetjes, modellen/merken of adressen weet......altijd welkom

Alvast bedankt en groetjes

kornelius
2 augustus 2006, 11:22
je wilt wel versterkt spelen in die band neem ik aan?

baboonbopper
2 augustus 2006, 11:34
ja, met een element. de kabel rechtstreeks in het mengpaneel of anders via een di

kornelius
4 augustus 2006, 07:40
je zou eens kunnen gaan spelen bij een winkel die er veel heeft staan, zoals keesdee in amersfoort. Een shallow bowl ovation, sommige yamahas, maar ook grand auditorium modellen van allerlei bouwers zijn wat kleiner en geven toch aardig geluid.

Ik heb een tijdje een landola AC-85 gehad, mooi ding, erg lekker geluid en klein. Ik heb die juist ingeruild voor een grotere gitaar, omdat ik dat lekkerder vind spelen.
www.landola.fi

Eko
4 augustus 2006, 09:42
Kijk eens naar een Yamaha. Die hebben van die gitaren bijna zonder klankkast. Geeft geen feedback en genoeg ruimte. Ovation heeft uiteraard slanke modellen. Beiden kunnen meer dan uitstekend worden versterkt en hebben modellen met een goede toonregeling. Halsprofiel moet je liggen.
Van de acoustische (normale) modellen zou alleen een 000-model dicht in de buurt komen.

Flipkoos
6 augustus 2006, 09:49
Heb zelf zo één, een Ovation Collectors Edition '97. Klein parlour-model en een fantastisch geluid.

http://www.ovationgallery.com/Gallery%206/OG6string97pg-2.jpg

baboonbopper
6 augustus 2006, 13:10
een yamaha of ovation zie ik niet echt zitten, en zeker niet die flinterdunne modelletjes, zoek meer iets in de trend van een martin, of guild, epiphone misschien( heeft er misschien iemand de epiphone EF -500R masterbilt al geprobeerd. ? is misschien wel een interessante gitaar en van prijs valt hij ook goed mee.

Flipkoos
6 augustus 2006, 13:49
Maar geen 'compacte smallbody' lijkt me als ik zo eens kijk...

Eko
9 augustus 2006, 09:52
Baboonbopper,
Je vroeg ,dacht ik , niet voor niets naar een acoustische voor podium gebruik. Je kunt best een normale body gebruiken voor op het podium, maar dan moet er wel een Feedbackbuster in de soundhole.
Het voordeel van de eerder genoemde gitaren is dat je ze op grotere volumes kunt gebruiken zonder feedback. Veelal wordt er op podia gewerkt met monitoren. Een fullbody is daar gevoeliger voor.
Ik heb een Guild die, zeker als begeleiding, meer dan uitstekend is voor in een band. Alleen je moet wel de beperkingen kennen.