PDA

View Full Version : Strat Neck tuners



plupske
2 augustus 2006, 10:46
hey,

Op een gewone maple Strat neck, welke Kluson tuners kan ik er dan het beste opzetten?

fred dons
2 augustus 2006, 11:28
licht er aan wat "gewoon" is, een fender "standard" neck heeft een 10 mm shaft tuner, een reissue heeft een kleinere shaft opening voor de tuner (8 mm) en daar past de standaard vintage kluson weer op

imlikeajungle
28 december 2006, 20:13
Ik heb een Mex Stratje en net Schaller tuners gekocht, de shaftopening op mijn hals is te smal - wat is de makkelijkste manier om de bestaande uit te boren? Gewoon een dikke houtboor?

G.G.
28 december 2006, 20:26
Ik heb een Mex Stratje en net Schaller tuners gekocht, de shaftopening op mijn hals is te smal - wat is de makkelijkste manier om de bestaande uit te boren? Gewoon een dikke houtboor?

Gewoon uitboren heb ik ooit eens een hele vervelende ervaring mee gehad (niet netjes op een rijtje (nieuwe gaten hadden allemaal een ander centrum als eerst).

Ik heb ook eens stukjes rondhout in de gaten gelijmd zodat je boortje mooi vanuit het midden kan beginnen zonder zwabberen (is iets meer werk, maar wel zeer secuur).

G.G.
28 december 2006, 20:27
Ik heb ook weleens "een ruimer" horen vallen als tip, maar daar heb ik geen ervaring mee.

fred dons
29 december 2006, 07:55
als je een dremel hebt, de kleinste schuurkop is heel geschikt om de opening te verruimen, (je kunt het kopje daarna wel weg gooien omdat het rubberen gedeelte vanwege de wrijvingswarmte gaat smelten, maar die dingen kosten toch maar een paar euri)
je moet wel vanuit de achterkant van de kop gaan schuren, je zet het kopje een beetje schuin tegen het oorspronkelijke gat aan en laat de dremel op hoge toeren draaien, je kunt de schuurkop dan steeds dieper in het gat steken en het wordt vanzelf 10 mm breed