PDA

View Full Version : [tip] kahler tremolo en onderdelen zijn weer te bestellen



harrie-beton
2 augustus 2006, 09:58
Kahler is een tijdje weg geweest maar ik heb (met succes) een schroefje van mijn tremolo besteld. 3 dollar.

Op hun website kun je de modellen aanklikken en ook dus losse dingen bestellen.

http://www.kahlerparts.com/

Michael AE
2 augustus 2006, 10:23
Cool. Ik had die site al gevonden, maar ik wist niet of het een succes zou worden daar te bestellen. Mooi om te weten dat het jou is gelukt; ik ga maar gelijk een zooi onderdelen bestellen!

wille525
8 augustus 2006, 09:58
Ik heb er vorig jaar al een aantal onderdelen besteld voor mijn Spider Tremelo. Een paar maanden later had ik voor mijn andere strat (ook met Spider tremelo) weer een paar nieuwe onderdeeltjes nodig. Prijzen waar intussen verviervoudigd! Afzetters zijn het dus.
De onderdelen zijn overigens wel binnen vier dagen geleverd.

Orpheo
8 augustus 2006, 10:05
JAMMER dat kahler zo duur is. maar ik ga zeker daar een trem kopen voor mn les paul zelfbouwproject! die dingen zijn super

wille525
8 augustus 2006, 10:05
Ik ben net uit nieuwsgierigheid toch weer even naar de site van Kahler gegaan, maar de prijzen zijn nu nog hoger. Bijvoorbeeld een "Stringlock Block" waar ik vorig jaar 1 dollar voor betaalde kost nu 7 dollar!!!

fred dons
8 augustus 2006, 10:21
@Orpheo, wat vind je eigenlijk zo goed aan Kahler (niet dat ze slecht zijn, met name de steeler en de spyder zijn erg goed ;) ) maar over het algemeen vind ik met name de flatmounts 3 x niets
als je ook ziet wie er tegenwoordig nog op een flatmount speelt dan zijn dat nou niet bepaald gitaristen die bekend staan om hun mooi tone (kerry king, hanneman, mustaine)

guitardude
8 augustus 2006, 10:50
Het is al een tijdje weer mogelijk ja. De prijzen zijn alleen belachelijk.
Ik heb voor mijn Kahler X3 2520 tremelo 6 fine-tuner-schroefjes en een stringlock nodig.
Kost me in totaal 6 x 7 dollar en dan nog is 45 dollar. Dus gewoon 87 dollar voor een stringlock en 6 'schroefjes'.. :(

harrie-beton
8 augustus 2006, 13:41
Ik heb voor 2 onderdelen 3+7 dollar betaald en het is per post uit de USA gekomen en ik had het binnen 5 dagen thuis. Belangrijk is dat mijn tremolo het weer perfect doet!

Ook in Nederland had ik dit geld betaald voor onderdelen.
Mijn Kahler tremolo kostte 375 gulden, hij is het wel waard.

Weet je wat duur is? Een Design Keuken terwijl ik nooit kook.

Kaïn
8 augustus 2006, 13:50
Weet je wat duur is? Een Design Keuken terwijl ik nooit kook.:D

Kahlers vind ik in elk geval gaaf om te zien op een gitaar. Geeft een beetje een industrieel uiterlijk aan het geheel. Alleen heb ik die flatmounts nog nooit gevoelt. Is dat wat??? En kan je er net zulke duikvluchten mee maken als een floyd?

harrie-beton
8 augustus 2006, 13:59
de duikvluchten zijn prima te doen.
Het stemmen is lastig dus ik heb hem vast, hij wil wel duiken maar niet omhoog. Live durf ik het niet aan daarom zit hij vast.

foto van mijn tremolo schuin van onderen

http://82.73.162.167/website1/websites/opname/dutchgame%20staat%20het%20nu/gear/tremolovast/images/2005_tremolo_vastzetten%20005.jpg

nielsduursma
8 augustus 2006, 14:02
als ik het goed zie op die site kan je dus ook een kahler (soort floyd achtige) op een les paul plaatsen zonder een heel gat te frezen?

harrie-beton
8 augustus 2006, 17:26
KLOPT


de flying II heeft maar een klein gat nodig en de snaren zet je erop van de bovenkant!

http://82.73.162.167/website1/websites/opname/dutchgame%20staat%20het%20nu/gear/tremolovast/images/2005_tremolo_vastzetten%20006.jpg

fred dons
8 augustus 2006, 17:31
er is ook een versie zonder dat gat waarbij de bevestiging op de zelfde plek als de originele studs van de stoptail zit

Orpheo
9 augustus 2006, 00:41
@ fred dons:

ik vind kahlers er 1: mooi uit zien. 2: stabiel! 3: voor op/bij/in een les paul moet je voor een kahler maar weinig hout weghalen en voor een floyd heel veel...

iwamoto
9 augustus 2006, 00:42
ik zal maandag wel eens foto's van mijn kahler equiped axe posten :)