PDA

View Full Version : Wie o wie heeft er een Marshall 1987X?



Helter Skelter
2 augustus 2006, 08:22
en hoe bevalt het? blijft hij 'lang' clean? welke cab klinkt goed? etc. etc. Ik zit met de gedachte te spelen een setup voor 'good-old fashioned-Marshall-tone' te maken en wil de 1987X gaan gebruiken in combinatie met een Carl Martin Plexitone.

heavy-metal-thunder
2 augustus 2006, 08:55
heb enkel een 1987. Heb er nu eentje van 1971 en vroeger eentje van 76 gehad. De 1971 klinkt wat warmer, meen ik.

Over de 1987 kan ik geen zinnig woord zeggen, maar ga hier ff iets plakken wat begin deze week werd gepost in de afdeling Vintage versterkers
-----
Citaat:
Origineel gepost door heavy-metal-thunder
en tussen de 1987x en de (begin) jaren 70 1987.


Vroege jaren 70 1987 wat soepeler en wat luider dan de 1987x, ook point to point (indien belangrijk ) en geen uitschakelbare fx-loop (maar niet echt lekker qua sound als je 'm laat oversturen met die fx-loop aan imho).

__________________
mvg, Chris
www.Winsemius.nl

PeteRS
2 augustus 2006, 12:31
en hoe bevalt het? blijft hij 'lang' clean? welke cab klinkt goed? etc. etc. Ik zit met de gedachte te spelen een setup voor 'good-old fashioned-Marshall-tone' te maken en wil de 1987X gaan gebruiken in combinatie met een Carl Martin Plexitone.

Is die Carl Martin niet wat dubbelop? Een 1987 is toch min of meer een 50W 1959 of nie dan?

punkrockacademyfightsong
2 augustus 2006, 12:37
gitaristvan 1 van m'n bands heeft een orginele 1987, met powerbrake om em enigzins in toom te kunnen houden. ik HOU van die versterker, gewoon superlekkere dynamische respons.
hij speelt op een gibson SG.
zijn settings zijn in principer alles op 12 uur (spelend over een 1960TV kast) tegenwoordig speelt ie over een JCM800 kast met G12H's en heeft ie de trebble ietsje teruggedraaid geloof ik.
inputs patchen en je hebt een heerlijke crunch / overdrive, zonder patchen blijft je gitaar in de high gain input ongeveer clean tot een uur of 11 / 12 op de volumeknop en in de low gain input vrijwel oneindig.

Helter Skelter
2 augustus 2006, 12:44
Is die Carl Martin niet wat dubbelop? Een 1987 is toch min of meer een 50W 1959 of nie dan?

klopt..

de 1987X moet boomontwortelend hard wil je daar een goede oversturing uit krijgen, niet erg praktisch dus. De PT is volgens de makers speciaal ontworpen voor gebruik op het clean van oude Marshalls, dus die combinatie is volgens mij erg aantrekkelijk, je creeërt dan een 3-kanaals amp met evt. een cleanboost, voorwaarde is wel dat de 1987X clean blijft tot op hoge(re) volumes.

Op de Low Input van een 2204 klinkt deze combi trouwens al erg goed maar toch nog net niet helemaal...

Chris Winsemius
2 augustus 2006, 13:18
klopt..

de 1987X moet boomontwortelend hard wil je daar een goede oversturing uit krijgen, niet erg praktisch dus. De PT is volgens de makers speciaal ontworpen voor gebruik op het clean van oude Marshalls, dus die combinatie is volgens mij erg aantrekkelijk, je creeërt dan een 3-kanaals amp met evt. een cleanboost, voorwaarde is wel dat de 1987X clean blijft tot op hoge(re) volumes.

Op de Low Input van een 2204 klinkt deze combi trouwens al erg goed maar toch nog net niet helemaal...

'n 1987x blijft niet lang clean, misschien is 'n JTM45 reïssue dan 'n betere optie.

Wat "mis" je trouwens met de lo-input v/e 2204?

brunodb
2 augustus 2006, 21:44
ik heb er eentje en als ie werkt is het een fantastische versterker. nu ligt ie effe in panne en weet niet wat eraan scheelt en de winkel waar ik hem gekocht heb is op vakantie dus kan je nog niet iets meer vertellen

hij blijft wel lang clean hoor. hij moet al behoorlijk luid voor overdrive. vanaf ongeveer volume drie begint hij te crunchen en dan gaat het al luid hoor.
best een booster voorzetten of iets dergelijks of een fuzz werkt er verschrikkelijk goed mee.
en de cleansound is stukken beter dan een modernere marshall vind ik. is kwestie van smaak natuurlijk.

wat er ook fantastisch aan is, is hoe aanslaggevoelig hij is. je kan heel veel dynamiek en volumeverschil overbrengen door je manier van spelen.

echt een fantastisch ding.