PDA

View Full Version : High-end logitech speakers goed icm modeling?



Satriani
2 augustus 2006, 00:54
Hee mensen

Ik heb net een zoom g2.1 gekocht en nou zat ik eraan te denken om dit setje te kopen: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=KVZL46&
Werkt dit een beetje tov erg goedkope monitors?

Ik wil er ook muziek meer luisteren btw dus het is niet puur voor de gitaar. danke schon

guhlenn
2 augustus 2006, 09:10
high end, logitech en 129,- zijn dingen die niet in 1 zin passen. might work though. uitproberen.

harrie-beton
2 augustus 2006, 09:24
Deze vraag past niet bij recording. Het gaat over een weergave, er is op OFF TOPIC een discussie geweest over HIFI, lees dat maar eens.


Uiteraard zijn deze "computer speakers" KUT om muziek te beoordelen, lijkt me veel lawaai en weinig kwaliteit.

armageddon
2 augustus 2006, 11:03
Ik heb ook 'high'-end logitechs gehad. Niet doen, gewoon doorsparen voor een goed stel speakers + versterker voor je computer als je er ook muziek op wil spelen. Gewoon langs cashconverters gaan ergens in een grote stad, daar kan je altijd voor een prikkie mooie hifi-versterkers op de kop tikken. Dan alleen nog op zoek naar een paar speakers.

Kim Wilson
2 augustus 2006, 11:06
"Echt" geluid krijg je niet uit zulke satellietjes. Oké, hard zal het wel gaan, maar een goed geluid bereik je IMO met minimaal 13 cm speakers.

bert k
2 augustus 2006, 11:51
Het gaat niet hard ook met speakers ter grootte van een mobieltje. Echt vage rommel. High end is meestal wel wat duurder.

Kim Wilson
2 augustus 2006, 11:55
Jawel Bert, met die subwoofer blaas je zelfs je buren weg! Volgens één van de reviews dan...

Satriani
2 augustus 2006, 13:13
Wmah die dingen zijn toch aardig duur voor computer speakers imo. Ik heb een kenwood stereo setje, versterker en speakers. Die had ik eerst wel op m'n comp samen met m'n pod xt. Maar die kan ik nog steeds op m'n pc aansluiten dan? nu ik de pod niet meer heb.

En wat is dan beter als je er ook muziek mee wilt luisteren? Een hifi setje of monitors zoals deze http://www.feedback.nl/?id=55&b=ESPNEAR04SET

Kim Wilson
2 augustus 2006, 13:17
http://www.tannoy.com/NewRevealOverview

Kijk hier maar eens. Dit zijn voorbeelden van echte studiomonitorspeakers. Ik heb niet echt vertrouwen in speakers van €180...

harrie-beton
2 augustus 2006, 13:50
een podxt kon je op je stereo, je zoom ook. Er is geen verschil tussen die apparaten qua aansluiting. Misschien dat de zoom nog digitaal (spdif out) heeft. Sommige versterkers kunnen dat lezen zoals een mooie Harman Kardon.

topic verplaatst

johantipker
2 augustus 2006, 16:12
maar waar heb je t topic heen verplaatst?

harrie-beton
2 augustus 2006, 16:18
hij heeft een duidelijke vraag over de Zoom effectenbak met modeling en wil dat apparaat met een moderne versterker versterken.
Verplaatsen leek me een keuze tussen "moderne versterkers" of Off topic.


Als het topic uit de hand loopt - off topic slepen dan.

johantipker
2 augustus 2006, 16:47
Terug gevonden!

idd met wat fantasie valt dit onder modern versterking....

ik denk dat je voor die 129 euri best een leuk systeempje voor thuis hebt...

die alternate site geeft een rendement op van 100db, dat is vergelijkbaar met sommige celestion gitaarspeakers..wel pro dus. dat moet dus best kunnen blazen...
op korte afstand weliswaar.. dit soort spul is toch gemaakt voor gebruik in en om pc dus voor feitelijk nearfield gebruik.

terugkomende op het rendement... ik heb ff de logitech site gecheckt en daar vond ik geen spl (rendement) van 100 db terug maar wel de kreet:

· Signal-to-noise ratio @ 1Khz: >100dB

dat betekent toch signaal ruis verhouding? en geen spl?

probeert de alternate site ons nou toch nog te flessen?

Verder heb ik op de logitech site nog een wat zwaarder setje gezien, de
Logitech® Z-5500 Digital

met een max spl cvan 115 db!!!

Dat zijn toch best wel serieuze specs! gaat richting mini PA -tje..

Total RMS power: 505 watts RMS
Satellites: 317 watts RMS (2 x 62 W front, 2 x 62 rear, 69 W center)
Subwoofer: 188 watts RMS
Total Peak power: 1010 watts
Maximum SPL: >115 dB
Frequency response: 33 Hz — 20 kHz
Amplifier: Ultra-linear, high-capacity analog
Signal to noise ratio: >93.5 dB, typical 100

zie http://www.logitech.com/index.cfm/products/categories/US/EN,crid=18&categoryid=15

je zou t ergens moeten kunnen uitproberen!

Lord Abortion
3 augustus 2006, 11:55
Pure crap. De cijfertjes hebben ze mooi voor elkaar, maar ik heb nog nooit een goed setje computerspeakers gehoord, ook niet "high-end" van logitech. Het beste dat je kan doen is op zoek gaan naar een setje studio monitors, die gericht zijn op recording. Dat zal je wel vinden in budgetversies en zal je i.t.t. een crappy homecinema wel goed klinken.

Denk aan merken als:
M-Audio
Behringer
Edirol
...

johantipker
3 augustus 2006, 12:46
goed, alle waar naar zijn geld, een gezonde portie scepsis (schrijf je dat zo?)is altijd terecht in dit soort gevallen,
maar heb je die studio monitoren ook voor het budget van 129,00 wat de topicstarter voor ogen had?

En dat moet er nog een eindtrapje bij...

Lord Abortion
3 augustus 2006, 13:48
Met zo een budget zal je niet te veel keuze hebben, dat is waar. Maar het zou zonde zijn om dure rommel te kopen. Tweedehands moet je voor dit budget toch wel een setje actieve monitors kunnen vinden. Of eventueel eventjes doorsparen kan ook een goed idee zijn. En als tijdelijke oplossing kan je steeds een supergoedkoop setje computerspeakers nemen.

Kim Wilson
3 augustus 2006, 14:16
Als je €129 te besteden hebt, is een goed geluid gewoon te hoog gegrepen. Ik kan ook niet een auto kopen met een budget van €250, bij wijze van spreken...

guhlenn
3 augustus 2006, 14:33
de berhinger is ook geen high end, maar voor 230,- heb je dan iig wel iets wat op fatsoenlijk geluid lijkt. met de nadruk op lijkt HAHAHAA

ijff
3 augustus 2006, 17:53
Nou dan toch nog ff een tip van IJff: Als speakers zoekt van ca. €100,- om thuis (!) rustig wat te spelen, is dit wellicht wat. Heb ze zelf aan m'n PC hangen, en veel betere PC-speakers ga je waarschijnlijk voor een beperkt budget niet vinden.

http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=28&product=14299

Monitors zijn uiteraard ook een optie. Weet dat o.a. Edirol een vrij betaalbaar setje heeft.

Izegrim
7 augustus 2006, 14:40
Blegh, jullie moeten allemaal niet zo zeiken want hij wil een speakersetje hebben voor een effectenbak van amper €99,-. Ik heb dat setje en het is fantastisch om thuis op te rammen. De woofer is superstrak en de sattelieten zijn erg helder en gaan behoorlijk hard. Als ik m'n PODxt Live erop aan heb staan ben ik bang om hem over de helft te draaien. Ik denk dat ik zelfs met gemak boven m'n bandje uit zou komen met dat ding. De set klinkt heel aangenaam, maar wel gekleurd. Veel laag en hoog en wat minder mids. Je kunt voor dat geld veel slechtere kopen doen. Ik ben er iig blij mee en ik heb hem ongeveer een half jaar.

Ize

guhlenn
7 augustus 2006, 14:46
Wat was het ook alweer in het land der blinden...

Kim Wilson
7 augustus 2006, 14:50
Dat niemand kan zien, toch?...

Satriani
7 augustus 2006, 22:13
Mwah . ik ga toch maar voor een setje monitors denk ik.. alesis ofzo.. of anders behringer:hippie: . Ik kan het me gewoon echt niet veroorloven om speakers van 500 euro te kopen dus jah.

Fumi SG
7 augustus 2006, 22:18
Hoe het met Logitech zit weet ik niet, maar Creative 2.1... laat maar lekker staan. Ik vind er niks aan, ze hebben een soort van 'koppijnbass'. Heel raar maar als ik een kwartier naar zo'n set luister heb ik al koppijn, en dat meen ik serieus. Draai eens metal op zo'n setje en het enige wat je hoort is laag, een hoop gedreun dus. Heb je niks aan, nou kan het natuurlijk aan de opstelling liggen maar grandioos (lees: redelijk) gaat zo'n setje nooit klinken.