PDA

View Full Version : suggesties hout voor gitaartop??



kiem
2 augustus 2006, 00:47
hallo mensen, ik heb gezocht, maar kon niet egt iets vinden waar ik iets mee kon...

ik ben bezig met het bouwen van een telecaster.

de body is van mahony
de hals is van esdoorn, en toest is gevlamd esdoorn.

de body is nu +- 33 mm dik, en ik moet er nog een beetje aan schaven en schuren dus die word nog dunner, dus ik wil een top erop.

aagezien de hals en toest al van esdoorn zijn, wilik geen esdoorn top op de body. ik zat zelf aan padouk te denken, omdat t mij een mooie combi lijkt kwa kleur.

maar ik lees op verschillende sites, verschillende dingen over padouk, de ene zegt dat t erg op esdoorn lijkt kwa toon, andere zegt warme toon met veel compressie, dus jah, welke moet ik geloven??

suggesties voor andere houtsoorten zijn natuurlijk welkom.
ik zoek niet egt de typische telecaster toon, ik wil t geluid een beetje gebalanceerd houden, niet te warm, en niet te trebly (ik denk niet dat dat snel zal gebeuren door de mahony body maargoed).

sry voor de lange post

Orpheo
2 augustus 2006, 02:52
ik las je topictitel en dacht gelijk: padouk. simpel. is een beetje ala esdoorn inderdaad, maar dan iets warmer. meer richting rosewood dus dan naar esdoorn maar ala. is het bolt on btw? de hals? dat geeft dan al meer snap en attack dan verlijmd. padouk zal zeker niet misstaan.

Dirk W
2 augustus 2006, 10:11
wow flamed maple toets, ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

kiem
2 augustus 2006, 16:00
hmm, ik was van plan om de hals te verlijmen in de body, moet nog kijken of dat uiteindelijk ok egt gaat gebeuren, maar dat is tot nu toe wel t plan :D