PDA

View Full Version : Een herintreder



Roel#1
2 augustus 2006, 01:14
Okay, ik zal mezelf ook netjes voorstellen. Zo ben ik lang (erg lang) geleden opgevoed.
Ik ben Roel, inmiddels 46 jaar, ben in mijn jeugd begonnen met gitaarspelen. Heb les gehad van Dicky Schulte Nordholt (1977-78) die toen nog op het conservatorium zat. Hij heeft de grondbeginselen van de gitaartechniek er bij mij ingeramd. Heb toen in een band gezeten en van alles meegemaakt. Uiteindelijk na een confrontatie eruit gestapt/gezet (afhankelijk van wie je het vraagt). Toen mijn gitaar in de hoek gegooid en mijn versterker verkocht.

Maar met het rijzen van de jaren begon het weer te kriebelen en ben ik weer begonnen. Gitaar opgezocht, er was inmiddels een barst in de body gegroeid en de hals scheluw en krom. Schuur bleek niet de beste opbergplaats voor meerjarige opslag. Heb een Line 6 Spider 1 112 versteker tweedehands van een collega overgenomen en een Gretsch Jet Pro 1415 Les Paul model gekocht. En ik ben weer mijn oefeningetjes die Dicky mij geleerd heeft aan het doen en heb de smaak weer helemaal te pakken.

Vroeger fan van Ritchie Blackmore (maar die is nu even de weg kwijt), nu breder geörienteerd maar nog steeds voorkeur voor stviger metalwerk. Momenteel is Mick Thompson van Slipknot een bron van inspiratie.
Tot zover deze voorstelling....

Jax
2 augustus 2006, 09:29
Roel,

Leuk dat je de gitaar weer opgepakt hebt, en veel plezier op het forum! :)

terrasbeest
2 augustus 2006, 10:03
Jij hebt tenminste geen 20 jaar gewacht zoals ik.