PDA

View Full Version : Gitaar



Metal Militia
25 november 2002, 22:46
Ik wil dus beginnen met gitaar te spelen en zal waarschijnlijk een Squier strat. kopen, nu hou ik verschrikkelijk veel van metallica,black sabbath,slayer enzoverder... kun je nu met deze gitaar die sound bereiken ?!

Hopelijk snappe jullie wak bedoel !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Metal Militia op 2002-11-25 22:46 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Metal Militia op 2002-11-25 22:55 ]</font>

Swan
25 november 2002, 22:54
n Squier Strat is goed om te beginnen. niet goed voor die sound. maar je moet toch eerst normale/makkelijke dingen leren voordat je aan Slayer etc begint...

koop er anders een met een humbucker pickup, dan kan je daar later wel n beter metalgeluid uit krijgen.

Neals
25 november 2002, 22:56
verwacht niet dat je er meteen kerry king solo's uit gaat gooien, zoiets moet ontwikkelen, maar koop een les paul model.... of een ibanez

Jopie
25 november 2002, 23:02
Ben zelf een half jaar bezug en heb een epiphone sg goeie gitaar. Laatst een Ibanez SA 160 qm gekocht bij feedback voor 300 eurootjes topgitaar!!

Neals
25 november 2002, 23:04
na een half jaar 2 gitaren???

ik was 2 jaar verder voor ik mijn 2e electrische gitaar kocht, en ook nog maar een simpele RG270

The Black
25 november 2002, 23:05
Hier moest ik gewoon even op reageren.
Voor kerry king solo's: leer gewoon iets snel doen met je vingers, en dan over het fretboard heen raggen. Gebruik je tremelo alsof je per uur rukt. En klaar is kees.
Wil je Hanneman solo's leren, kijk, daar komt nog wat bij kijken.
Ik speel zelf ook bijna alleen maar Metal (Slayer en Metallica). Ik ben begonnen met een nep strat (Legend), en heb nu een ESP LTD KH-502.
Ik heb alles gewoon kunnen spelen met mijn strat.
Het geluid zal niet helemaal hetzelfde zijn, maar het gevoel zit erbij.

Geloof me, in een jaar zul je alles van Metallica en Slayer kunnen spelen (heb ik ook gehad).
Inclusief wat solo's.

Metal Militia
25 november 2002, 23:06
Wel, ik denk niet dat ik een ibanez kan betalen :sad: zie je

Metal Militia
25 november 2002, 23:07
@The Black : COOL :grin:

Neals
25 november 2002, 23:10
je zal merken dat je als je wat liedjes kan spelen op een squier of iets dergelijks het gewoon bagger klinkt, stap je over op betere shit klinkt het toch al wat heavier

Metal Militia
25 november 2002, 23:13
Ahja geeft niet, tenslotte is het men eerste gitaar :grin:

skabouter
25 november 2002, 23:41
ik zou zeker iets met 1 of 2 humbuckers nemen, in jou geval. ik adviseer een epiphone LP of SG. of 1 van die hele goedkope ibanezjes. een RG170 ofzo.......

leuk man, dat je gitaar gaat spelen !

Metal Militia
25 november 2002, 23:53
Hmmm die ibanez zie ik ook wel zitten :grin:

Nocki
26 november 2002, 08:41
sinds ik een gibson heb klinken mn metallica stukjes wat beter en ga ik meer zoals hun gevoel erin leggen. ik denk dat je nooit echt blij zult zijn met je strat...
spaar anders door voor een les paul cloon of een ephiphone als het dan echt moet...

Nocki

Raffel
26 november 2002, 09:07
ik zeg dat je als beginner dat verschil toch niet hoort, en dat je gerust voor een squier kan gaan. Mocht het gitaarspelen dan bevallen, kan je altijd nog een topmodel kopen.

Kitaarhiero
26 november 2002, 09:34
Op 2002-11-25 22:46, schreef Metal Militia:
Ik wil dus beginnen met gitaar te spelen en zal waarschijnlijk een Squier strat. kopen, nu hou ik verschrikkelijk veel van metallica,black sabbath,slayer enzoverder... kun je nu met deze gitaar die sound bereiken ?!

Hopelijk snappe jullie wak bedoel !



Er zijn ook goedkope Warlock Modellen van BC Rich (mét miniversterkertje)... Heb je ook meteen een gitaar die eruit springt. (lekker puntig aan alle kanten)
(speelt Kerry King niet op warlock/warlockachtige dingen?)

skabouter
29 november 2002, 10:37
nocki, ik denk dat een gibson een beetje te hoog is om mee te beginnen. qua geld, maar ook qua specs. kan beter wat goedkoper beginnen.
wie weet vind hij het na een half jaar al niet meer leuk..........

Ic3gl0vE
29 november 2002, 18:28
of wie weet is het gewoon zijn gitaar niet... ik dacht ook altijd een les paul te willen tot ik ontdekte dat die hals gewoon een geschuurde boomstam is (te dik voor mij)

Wat dacht je van een Ibanez GRX70 ofzo? kost ongeveer hetzelfde als een squier denk ik maar ziet er mooier uit en heeft 2 humbuckers en een single coil

blimb
29 november 2002, 19:17
wat wil je uitgeven aan een gitaar?
Als je dat weet, dan kan je daarvandaan gaan zoeken naar een instrument dat het meest aansluit bij hetgeen je ermee wilt gaan doen ..
Ik zelf ben niet zo'n fan van squier strats.. maar dat kan ook komen doordat toen ik op een squier speelde het heel duidelijk een slechte uitvoering was .. ze zijn niet zo consequent met kwaliteit volgens mij daar bij squier .. dus daar moet je een beetje voor oppassen ..

domie
29 november 2002, 19:26
ik heb zelf (vind ik) een best goede squier strat, hij heeft ook 2 humbuckers.
Dit geeft misschien een beetje het geluid dat je hebben wil.

Ic3gl0vE
29 november 2002, 22:26
double fat strat of goedkope ibanez..
ik zou voor de ibanez gaan omdat je voor de naam ibanez minder betaald dan voor het 'made by fender ' gedeelte op een squier