PDA

View Full Version : G-Sharp



Di Stefano
1 augustus 2006, 19:11
Ik wil een TC Electronic G-Sharp kopen maar wat ik graag zou weten of zo'n rack perse in de effects-loop moet. Mijn versterker heeft die namelijk niet. Kan ik hem dan gewoon in serie met al mijn andere pedalen zetten?

vinni
1 augustus 2006, 19:32
Kan altijd.

Maar.....

Er zijn een aantal effecten die vinden het niet zo fijn voor de preamp als
je met veel gain speelt. Het zal duidelijk zijn dat delay en reverb nou niet echt lekker klinken met veel gain.....kan natuurlijk net het geluid zijn dat je zocht.

Vinni

Chiel
1 augustus 2006, 19:44
@Vinni; Maar is het geen tone sucker?

Di Stefano
1 augustus 2006, 21:21
Hoe doen die gitaristen zonder effects loop het dan?

BeeJee
2 augustus 2006, 09:08
Meestal zijn het vintage amps die geen loop hebben. Meeste gitaristen met zo'n amp gebruiken geen 19"spul of multi-effecten, maar losse pedaaltjes. Helemaal als je versterker 1 kanaals is, dan wordt er meestal met boostertjes en drives gewerkt in de lijn voor de versterker. Als je dan delay en evt. reverb als laatste zet, dan is er niks aan de hand.

El Bastardo
2 augustus 2006, 09:58
De Gsharp zal wel een line level signaal verwachten, geen signaal level wat je gitaar levert. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, en misschien heb je geluk dat het nog enigszins klinkt.
Maar reken er maar op dat als je hem serieel aansluit je tone verliest.

Di Stefano
2 augustus 2006, 15:37
Meestal zijn het vintage amps die geen loop hebben. Meeste gitaristen met zo'n amp gebruiken geen 19"spul of multi-effecten, maar losse pedaaltjes. Helemaal als je versterker 1 kanaals is, dan wordt er meestal met boostertjes en drives gewerkt in de lijn voor de versterker. Als je dan delay en evt. reverb als laatste zet, dan is er niks aan de hand.

Yngwie Malmsteen gebruikt een rack in combinatie met zijn plexi's.

Dus reverb en delay als aparte pedaaltjes mogen wel voor de versterker geschakeld zijn?

BeeJee
2 augustus 2006, 19:18
Dat mag sowieso altijd, alleen is het dan wel het beste om het signaal na deze time-bases pedaaltjes zo clean mogelijk te houden. Waarschijnlijk gebruikt Malmsteen zijn rack na de poweramp stage, via een mixer of via slave-outs ofzo, of met gemodificeerde plexi's met effectloops. Ik ben geen Malmsteen fan of kenner. Anyone?...