PDA

View Full Version : Wat voor versterker?



robin85
1 augustus 2006, 17:58
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe versterker omdat ik op mijn huidige (spider II line 6 15 watts) flink uitgekeken ben. Nu vroeg ik me af omdat ik nog vrij nieuw ben met het hele "circus" om de gitaren heen wat ik het beste voor nieuwe versterker zou kunnen aanschaffen.

De gitaar die ik gebruik is een Epiphone les paul custom en de sound die ik zoek is vooral Rock/ Rock "n roll. Vrij breed dus, van Queens of the Stone age, Queen, naar Creedence. Zou ik dan naar een buizen versterker opzoek moeten gaan, of juist niet?

Mijn budget is ongeveer €400,-

Hopelijk heeft iemand goede suggesties & alvast bedankt!

AART
1 augustus 2006, 18:03
Peavey Valveking 1x12 combo.

Erg leuke bak naar hert schijnt.

429 euro bij de feedback.

Buizenbak.

Outrage
1 augustus 2006, 18:32
't Probleem met een buizenversterker is dat die minder geschikt is voor thuisgebruik (tenzij je ergens een ruimte hebt die goed geisoleerd is). Je kan, als je enkel thuis speelt het volledige bereik van je versterker met moeite benutten.
Er bestaan wel buizenversterker van 5 watt enzo, maar die gaan nog steeds behoorlijk luid. Dus als je van plan bent in een groep te gaan spelen, is een buizenversterker wel aan te raden. Als je 'm enkel thuis wil gebruiken moet je rekening houden met de beperkingen.

Je vind ook goede (niet alleen buizen-)versterkers van laney voor een goede prijs.

BLOK182
1 augustus 2006, 18:41
Nou, zooo erg is het ook weer niet hoor. Een 1x12" buizencombootje is prima thuis te gebruiken. Tis alleen vervelend als er iemand in huis bijvoorbeeld druk aan het werk is ofzo, tis wel wāt volume, maar tis echt niet zo dat het pas klinkt als je alles op 10 zet:p Kan me voorstellen dat het in een gehorig oud studentenhuis verveldend wordt als iemand de godganse dag overal te horen is, maar verder kan je prima een kleinere buizenamp nemen.

hidde630
2 augustus 2006, 09:42
probeer een oude vox, oude london city, marshall JMP, JCM 800...helaas liggen die vaak net wat boven het budget en heeft LC ook geen combo's naar mijn weten

phx
2 augustus 2006, 12:28
Leuke 'starters'-buizencombo's: marshall jtm serie (30/60) jcm (900), mesa boogie studio/subway rocket. Jammer dat die pas beginnen bij zo'n €300/€400,- (2e hands), maar ja dan heb je wel buizen.

Rormo
2 augustus 2006, 18:22
't Probleem met een buizenversterker is dat die minder geschikt is voor thuisgebruik (tenzij je ergens een ruimte hebt die goed geisoleerd is). Je kan, als je enkel thuis speelt het volledige bereik van je versterker met moeite benutten.
Er bestaan wel buizenversterker van 5 watt enzo, maar die gaan nog steeds behoorlijk luid. Dus als je van plan bent in een groep te gaan spelen, is een buizenversterker wel aan te raden. Als je 'm enkel thuis wil gebruiken moet je rekening houden met de beperkingen.

Je vind ook goede (niet alleen buizen-)versterkers van laney voor een goede prijs.

Kom op zeg. Ik speel thuis op een Marshall JTM 30 2x10" en dat is echt niet zoo hard hoor. Als ik hem echt ver op draai dan hebben mensen er wel last van, maar zo erg is het echt niet.En je kunt echt wel goed spelen met zo'n amp half open ipv helemaal vol. Ok, dit is wel een nieuwbouw huis, misschien dat je in een oud huis slechtere isolatie hebt, maar je kunt het overdrijven.

tillens
4 augustus 2006, 00:55
Leuke 'starters'-buizencombo's: marshall jtm serie (30/60) jcm (900), mesa boogie studio/subway rocket. Jammer dat die pas beginnen bij zo'n €300/€400,- (2e hands), maar ja dan heb je wel buizen.

Ik neem aan dat die haakjes rondom starters betekent dat je er zelf ook om moet grinniken. als je voor dat geld jtm's kan vinden houd ik me van harte aanbevolen. . en dan nog met zoon amp ben je meteen klaar.

phx
4 augustus 2006, 20:31
Zal ik dan maar verklappen dat ik zojuist een JTM30 combo heb gekocht voor 300 euro (amp is next to new). Vorige week al 'toevallig' de bijbehorende extension cab gekocht voor 120 euro.



En hopla, voor 420 eurie:

http://www.blamepro.com/gifs/vtm30.jpg


Zonder de strat natuurlijk :)


Deze set ga ik in de oefenruimte plaatsen, moet volume genoeg geven.. toch?

Rormo
4 augustus 2006, 21:14
Vind zelf de JTM 30 net ff te zacht om met een band te spelen. Daarom ga ik ook deze maand zwaar upgraden. Maar het is wel een heerlijke amp qua geluid. Ik doe de mijne ook zeker niet weg.

phx
4 augustus 2006, 21:18
Ik zie wel, als hij inderdaad niet hard genoeg gaat, doe ik hem alsnog weg. Maar die sound is gewoon lekker bluesy/creamy.

tillens
4 augustus 2006, 23:24
Mijn jtm 30 210 klinkt hard. Mijn jtm60 212 gaat helemaal hard. (en over mijn oude london city over een framus cabje zal ik maar zwijgen)

De jtm's zijn schaars, maar klinken weldadig. De jtm60 ga ik live gebruiken, de jtm 30 klinkt goed voor thuis... Nadeel is dat er geen gescheiden eq is... De jtm 60 heeft dat wel..

phx
5 augustus 2006, 20:12
Maakt niet uit, ik gebruik toch maar 1 kanaal. Tubescreamer ervoor en blues-en maar! woeiiiiiii

robin85
7 augustus 2006, 16:20
Alvast bedankt voor de reacties van iedereen!

Heeft iemand toevallig ervaring met de epihone "valve special" versterker? Ziet er aardig uit, maar verder weet ik er nog niet veel van. Iemand anders misschien?

almarvk
7 augustus 2006, 16:24
Gebruik de search van het forum! Staat genoeg over die serie beschreven!

guitartub
7 augustus 2006, 17:00
Moet het persee een buizenbak zijn?
Anders kan ik je de Vox AD 50 aanraden. Goede rocksounds, veelzijdig en naar mijn smaak een betere sound dan die line 6 (maar da's persoonlijk hoor).

Voor de rest, gewoon veel uitproberen, met jouw budget is er zat te krijgen en vooral kijken wat jij het mooist/lekkerst vind klinken.

JorikDekkers
7 augustus 2006, 17:11
wij spelen met onze band ongeveer de muziek die jij bedoelt: classic rock :cooler: en ik gebruik een vox ad100vt. buizen is natuurlijk wel lekkerder, maar dat wordt al moeilijk met jouw budget. Ik heb trouwens ook een epi les paul

guitartub
7 augustus 2006, 17:25
Ongeveer Same story Here.
Ik speel met mijn coverbandje o.a. rock covers (classic, maar ook modern zoals Kane etc) Daar gebruik ik de AD60 voor met een VS Jekyll&Hyde ervoor. Klinkt echt TE GEK!!

JTB
7 augustus 2006, 18:46
Blablabla zie pm

Outrage
7 augustus 2006, 21:40
Ik weet niet of dit mag, maar ik heb een Marshall vs265 te koop staan, ik heb deze zelf een aantal jaren geleden gekocht. Hij is een perfecte staat en uiteraard helemaal compleet. Perfect voor thuisgebruik en als je ooit het poduim op wil kan deze ook gewoon mee. Je moet natuurlijk wel van de marshall sound houden. Zie mijn handtekening.

Dat kun je het beste via PM regelen. Wat je nu doet is spammen.

vox
7 augustus 2006, 22:07
Hey ben nieuw hier. Heb zelf een ad50 valvetronix van vox is perfect ding ook voor thuis omdat je niet verplicht ben om door de volle 50w te spelen zit een knop op de achterkant, waarmee je kan regelen hoeveel ouput je wil hebben.. ik heb heb hem vaak op 25/30w staan evengoed nog als ik zonder kop telefoon zit want een nadeel ik hoor als ik hem zachter heb staan meer mijn aanslag werk dan het geluid uit amp vandaan. Kan ook door mijn gitaar komen heb holle plaatsen in mijn LP en klinkt dus wat meer door..

Over de versterker jah het is modeling amp, dus niet 1 type geluid maar 11 type versterkers mijn favoriet UK80 (JCM800) en daarbij ook 11 effecten ingebouwd.. zal niet een complete review schrijven, maar er zitten nog wat meer dingen op waarvan ik denk wauw dat ze dat erop gedaan hebben o.a een noise gate en een paar knoppen om de ingebouwde effecten platter of voller te maken. Zo heeft elke amp type zijn eigen preset. Maar je kan ook manueel aan de knoppen draaien en je kan op 2 kanalen je eigen geluid opslaan. Hoop beetje geholpen te hebben

JTB
8 augustus 2006, 00:06
Dat kun je het beste via PM regelen. Wat je nu doet is spammen.
Exuses, mijn reply is verwijderd en de pm verstuurt.

vox
8 augustus 2006, 00:10
een tip focus niet al te veel op een andermans zijn keus, test en probeer er een paar maak een leuke selectie van ongeveer dezelfde types + prijs en basseer hier je keus op.

guitartub
8 augustus 2006, 09:21
een tip focus niet al te veel op een andermans zijn keus.

Helemaal waar,
jammer dat veel mensen hun mening aan die van een ander opdringen, verbazend dat die soms niets met de vraagstelling van de TS te maken heeft.
Mijn keuzes zijn altijd gebaseerd op mijn smaak en wensen en die kunnen volledig verschillen van die van een ander.

vox
8 augustus 2006, 13:21
Dat komt omdat de mensen zelf vinden dat ze het beste in huis hebben gehaald