PDA

View Full Version : Welke Dimarzio's?



ibbie
1 augustus 2006, 16:56
Ik heb een Mesa Dual Rec nu voor een tijd hier staan en vind mijn Ibbie Rg 1550 toch niet echt genoeg ballen hebben met de standaard elementen die erin zitten, wat zijn nou echt vette elementen van Dimarzio om erin te zetten? Dit zal wel het 10.000e topic erover zijn, maar de search kom ik wederom niet goed uit. Alvast bedankt!
gr, Pieter

Gitaro
1 augustus 2006, 17:16
Dimarzio X2N?

The X2N is a take-no-prisoners, in-your-face humbucker. Twin, wide-bar pole pieces give the X2N a nasty, dangerous look — and rightly so. DiMarzio's highest gain pickup excels at thrashing your amplifier into screaming overdrive. Put one in the bridge position for a powerful boost in the voltage the amp sees from your guitar. The result is a hot sound with relentless drive. If your amp needs to see more gain in order to go over-the-top in the overdrive department, the X2N's output and EQ are focused to slam the signal through with authority. Not that the X2N is completely single-minded: 4-conductor wiring permits single-coil and parallel humbucking operation for a wide selection of hot, musical sounds.

Recommended for bridge position on solidbody guitars. Works for both standard and f-spaced bridges.

Tech Talk
The X2N works in any situation where maximum power and overdrive is required. The dual blade pole pieces create a very even, balanced sound. The X2N works best in combination with higher-output pickups. It can also combine well with the Fast Track 1, Chopper, and Pro Track. The split option is very effective, because a single X2N coil has similar performance parameters to many Strat-type pickups.


Technical Description


Wiring: Standard 4-conductor

Magnet: Ceramic

Output: 510mV

DC Resistance: 13.68K

Year of introduction: 1976

interessander
1 augustus 2006, 17:18
Ik heb zelf goede ervaringen met een evolution en een superdistortion, beide in een ibanez. Maar wat voor stijl speel je?

Ibanez RuleZ
1 augustus 2006, 17:20
waarom dimarzio's???

er zijn meerdere fabrikanten die elementen maken. Stel je wil DiMarzio's, dan komt een Tonezone of een Steve's Special of een Superdistortion in de richting, voor de neck zou ik de standaard Air Norton gebruiken. standaard combinatie, maar klinkt zeker vet

harrald

iwamoto
1 augustus 2006, 17:45
ik heb zelf dimarzio Evo in mn halsje, ikzelf vind de sound heerlijk, maar Anders D, vind de tonezone dan weer beter, dus het is smaak smaak smaak!

ibbie
2 augustus 2006, 10:53
Ik speel vooral heavy metal en hard rock eigenlijk. Daar moet het element goed voor zijn, maar een beetje bluezy doe ik af en toe ook wel, maar dat hoeft niet een knellende factor te zijn voor de element keuze. Als ik een tonezone zou willen in de brug positie, kan ik die dan gewoon vervangen voor het oude originele element in mijn Rg 1550? Werken de andere elementen dan ook gewoon nog?

interessander
2 augustus 2006, 11:28
Als je de boel goed aansluit (maak eventueel foto's van de bedrading voordat je de boel loshaalt) dan werkt alles gewoon nog.

Anders Destium
2 augustus 2006, 11:35
Elk element wordt los aangesloten, dus je kunt elk willekeurig element vervangen zonder problemen. Een Tonezone of Superdistortion zullen je een stuk verder helpen, maar het probleem van te weinig ballen ligt (helaas) niet alleen aan de standaard elementen. Het is een beetje basswood eigen, maar met de goede elementen erin kom je een heel eind. Als je je andere elementen erin laat zitten dan zou ik zelf niet snel een x2n nemen, die heeft dan echt veel meer output dan je halspup en dat is vervelend.

ibbie
2 augustus 2006, 14:30
Ik heb het er met iemand over gehad (ook een gitaarnetter) en ben nu zo ver, dat ik een Tone Zone in de brug wil gaan plaatsen en een Air Norton in de hals, wat is jullie mening hierover? Volgens mij is dit een mooie combinatie.

Ibanez RuleZ
2 augustus 2006, 14:39
je hebt t al op marktplaats staan ;)

tonezone: momenteel heb ik er daar van 1 in de brugpositie van mn charvel model 6, klinkt erg goed. de air norton heb ik icm een steve's special en de air norton klinkt erg goed.

harrald

vester86
2 augustus 2006, 18:06
waarom dimarzio's???

er zijn meerdere fabrikanten die elementen maken. Stel je wil DiMarzio's, dan komt een Tonezone of een Steve's Special of een Superdistortion in de richting, voor de neck zou ik de standaard Air Norton gebruiken. standaard combinatie, maar klinkt zeker vet

harraldik heb de combinatie norton/steve special in een RG 1570, klinkt heel erg vet en is toch veelzijdig (zeker als je de norton splitsbaar/paralel) maakt.

ibbie
20 augustus 2006, 23:36
Ik heb de Tonezone en de Air Norton er net in gezet, zeker weten aan te raden! Klinkt echt fantastich, die tonezone geeft de gitaar enorm veel ballen maar niet té. De Air Norton heb ik nog niet echt goed uitgeprobeerd maar voro zover klonk die ook top!

Nils Veen
28 augustus 2006, 19:36
k heb een tone zone (paul gilbert) in de brug en een evo (steve vai) in de nek, sterk aan te raden!

vincedepooh
28 augustus 2006, 19:54
Kan iemand hier een goede dimarzio dealer aanraden of kan ik ze beter via het internet bestellen? Ook ben ik benieuwd naar prijslijsten. Ik zat zelf te denken aan een `the breed` van dimarzio voor de brug. Zijn er mensen die ervaring met deze pickup hebben?