PDA

View Full Version : Help! ingewikkeld schema. (met pre-amp)



G.G.
1 augustus 2006, 15:32
Ik kom ergens niet helemaal uit.

Ik wil een slagplaat van een strat (s-s-s) als volgt bedraden:

1e potmeter is volume voor b&m&n
2e potmeter moet een preampfunctie krijgen
3e potmeter is tone voor m&n
tussen de 2e en 3e potmeters moet een miniswitch komen om het hals element bij te schakelen in de 1e, 2e en 3e stand van de 5 standenschakelaar.

Zover is het nog redelijk duidelijk.

Een strat heeft een niet al te hoge output. Om de output hoger te krijgen kan je humbuckers plaatsen maar dan raak ik het stratkarakter kwijt. Is dus geen optie.

Wat ik wil is dat ik de tweede potmeter open kan draaien en dat het geluid dan opgepept wordt.

Kan ik zoiets: http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTIxODcwODQzNTc=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&~cookies=1

ertussen solderen (aan de tweede potmeter vast)? en hoe?

Of weet iemand een bedrijf hier in NL die dergelijke pre-amps verkoopt? Heb geen zin om te bestellen uit de U.S.A.

Vonk
1 augustus 2006, 15:41
Die link doet het niet.

G.G.
1 augustus 2006, 15:59
Die link doet het niet.

Oh.. da's lekker.


Maar ik kom net tot de ontdekking dat EMG een Afterburner maakt (20 db boost met pushpullpotmeter en geschikt voor passieve elementen) en deze is gewoon verkrijgbaar bij de betere onderdelen boer.

Iemand ervaring met de afterburner in een strat?

Robbert
1 augustus 2006, 16:02
Even Conrad artikelnr. posten :)

G.G.
1 augustus 2006, 16:12
Even Conrad artikelnr. posten :)

Niet meer nodig, de afterburner van EMG lijkt me een veel betere optie.

Alleen nog de vraag: heeft iemand ervaring met dat ding in een strat (s-s-s)

SimonS
1 augustus 2006, 16:36
een simpel fet boostertje in elkaar solderen geen optie?

G.G.
1 augustus 2006, 16:51
een simpel fet boostertje in elkaar solderen geen optie?
Als ik zou weten wat een fet is misschien wel. Ik kan net draadjes aan potmeters solderen, maar heel veel meer heb ik nog niet gedaan met een soldeerbout.

SimonS
1 augustus 2006, 19:24
ach, dit (http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/) kan toch niet zo moeilijk zijn...

G.G.
1 augustus 2006, 19:48
ach, dit (http://www.till.com/articles/GuitarPreamp/) kan toch niet zo moeilijk zijn...Dat ding geeft maar 3db boost, die EMG 20db

lijkt me een beetje weinig 3db, maar bedankt voor de link. Zou wel inelkaar te solderen moeten zijn.

sickpunk
1 augustus 2006, 22:27
TIP: emg PA2... ik heb hem in me jazz bass zitten! echt bruut geniaal, tast je geluid niet aan, maar je output word veel groter!(nadeel: je moet hem wel van te voren in stellen, omdat het met een minipot word gedaan, die op het circuit bord zit)

G.G.
1 augustus 2006, 23:36
(nadeel: je moet hem wel van te voren in stellen, omdat het met een minipot word gedaan, die op het circuit bord zit)

Vandaar dus die afterburner, die heeft een normale potmeter om traploos in te stellen vanaf je slagplaat en een pushpullfunctie als bypass.