PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met de prosonic head & cab van Fender?



vulvasonic
25 november 2002, 22:29
Iemand?

sash
26 november 2002, 07:36
Niet met de head, wel met de combo. Naar mijn mening de goedkopere versie van een Twin Reverb, verder een goeie buizenbak.

vulvasonic
26 november 2002, 09:16
Was de prosonic niet meer bedoeld voor de gitarist die zoekt naar een vette scheur met een vies randje? ;]

De twin is meen ik wat meer voor het cleane werk en bovendien niet als losse top te verkrijgen.

Maar een goedkoop alternatief voor een twin klinkt niet erg positief.....

SteavisSmokin
26 november 2002, 13:56
Sascha bedoeld de Twin-Amp aka the 'evil' Twin, denk ik.

Ik heb weleens op een prosonic combo gespeeld en ik moet zeggen dat ik hem érg goed vond klinken. Als ik te veel geld over had had ik er zelf allang 1 gekocht.

sash
27 november 2002, 14:41
Sorry ik zat helemaal verkeerd, ik zat de denken aan de Pro Reverb. De Prosonic combo ken ik ook, Richard van Bergen van Sunset Travellers speelt erover, ERG vet ding, alleen wel erg klein jammergenoeg. Hoe zit dat met de top?

SteavisSmokin
27 november 2002, 15:35
Sas, wat is er erg aan als een combo klein is? Mijn vibrolux is ook klein (ook 2 x 10 zoals de prosonic) en is ook erg licht maar het ding klinkt wel goddelijk!

sash
27 november 2002, 15:51
Er is niets ergs aan, maar Richard van Bergen moet em áltijd versterken, omdat ie anders niet boven de rest uitkomt. Nu zal dat in een driemansformatie niet zo'n probleem zijn, maar met een toetsenist erbij zal ie waarschijnlijk net niet hard genoeg zijn.

vulvasonic
27 november 2002, 15:57
Ik dacht dat het volume bij die prosonic-top niet zo heel misselijk was?

sash
27 november 2002, 16:00
Nee denk het ook niet :smile: Als je er een voor een goeie prijs kan krijgen, meteen doen.