PDA

View Full Version : Celestion speaker Hoe oud?



elerik
1 augustus 2006, 12:17
Wie kan mij vertellen hoe oud een celestion G12H speaker is met de codes TI217 en Z19CB
specificaties: 30w 16 ohm 75c/s Celestion Ltd Thomas Dittom Surry?

En mocht ik het willen verkopen wat zou ik dan mogen vragen voor een set van 4?

Kim Wilson
1 augustus 2006, 12:23
(ik wil er wel twee hebben, mits ze niet te duur zijn. :sssh: )

Unicron
1 augustus 2006, 14:46
http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/secret_cdcodes.html

mathe
1 augustus 2006, 18:47
Wie kan mij vertellen hoe oud een celestion G12H speaker is met de codes TI217 en Z19CB
specificaties: 30w 16 ohm 75c/s Celestion Ltd Thomas Dittom Surry?

En mocht ik het willen verkopen wat zou ik dan mogen vragen voor een set van 4?
Produktiedatum is 19 maart 1969. Laat me raden... uit een London City kast?
Ik schat dat voor de quad een prijs tussen de 600 en 700 Euro normaal is in Nederland. In de US echter betaal je voor zo'n quad toch al gauw tussen de 900 en 1000 Euro. Hierbij wel ervan uitgegaan dat de speakers in een prima staat verkeren en alle 4 identiek zijn (voor een quad betaal je in de regel meer dan voor vier losse speakers).

Marc

DaveItUp
1 augustus 2006, 20:10
Pre-Rola's :) Kun je idd wel een aardig zakcentje aan verdienen hehe.

Kim Wilson
1 augustus 2006, 20:14
(ik wil er wel twee hebben, mits ze niet te duur zijn. :sssh: )
Laat dan maar. (ze zijn een beetje te duur :D)

Unicron
2 augustus 2006, 09:55
Produktiedatum is 19 maart 1969. Laat me raden... uit een London City kast?
Ik schat dat voor de quad een prijs tussen de 600 en 700 Euro normaal is in Nederland. In de US echter betaal je voor zo'n quad toch al gauw tussen de 900 en 1000 Euro. Hierbij wel ervan uitgegaan dat de speakers in een prima staat verkeren en alle 4 identiek zijn (voor een quad betaal je in de regel meer dan voor vier losse speakers).

Marc

Dat lijkt me wel iets aan de hoge kant, het lukt me regelmatig dergelijke speakers te kopen voor max 125 p/stuk, meestal wordt het per vier goedkoper. Bovendien duikt het spul de laatste tijd toch wat vaker op lijkt het. Zijn er eigenlijk ook pre-rola 55hz-ers?

elerik
2 augustus 2006, 19:20
he allen super bedankt.

Maar hoe kan ik aan de lijsten zien uit welke serie een speaker komt? Ik begrijp dat nog steeds niet.


Owja ze zitten niet in een Londen city kast maar in Selmer kast. Ik wilde ze vervangen met fane speakers maar het lijkt wel of ze vast gelijmd zijn aan de kast maar ja.

sembo
2 augustus 2006, 19:54
van me gitaar leraar heb ik een 100 watt celestion speaker gekocht voor 20 euro

volgens mij was hij helemaal gek :D

mathe
3 augustus 2006, 17:09
Owja ze zitten niet in een Londen city kast maar in Selmer kast. Ik wilde ze vervangen met fane speakers maar het lijkt wel of ze vast gelijmd zijn aan de kast maar ja.
Ik zou ze lekker laten zitten Erik, klinken beter dan een Fane. Of heb je plannen met die Selmer?
Marc

elerik
12 augustus 2006, 16:00
Nee ik heb geen plannen voor die Selmer, het is alleen dat ik er bas overheen speel.
Het klinkt wel lekker maar ik mis gewoon wat druk. Ook al zijn de speakers altijd al voor een bas gebruikt volgens de zoon van de vorige eigenaar.

Ach ik laat ze lekker zitten en sluit er wel een extra cab bij aan.