PDA

View Full Version : campinggitaar



Nobler
1 augustus 2006, 10:26
Zoals ik eerder al eens berichtte was ik op zoek naar een batterijversterkertje en een half size gitaartje om te kunnen spelen waar geen 220 was, bijvoorbeeld meesoleren met iemand die accoustisch speelt bij een kampvuur. Als versterker heb ik een VOX AD5 gekocht waar ik erg tevreden over ben. Toen de gitaar nog. Hoewel ik een gibsonman ben wilde ik een klein fenderachtig gitaartje dat ik in een gigbag kon vervoeren (al mijn gitaren hebben koffers die groot en zwaar zijn) en omdat je die plat op de grond kunt leggen zonder schade (een gibson model met zijn kop onder een hoek is te kwetsbaar voor dat soort gebruik. Eerst een Volcano mini strat (aanbieding 75 euro) gebrobeerd. Rampzalig. Er zou een 0e fret op moeten zitten. Nu was een accoord met losse snaren gewoon vals. Toen een Squire mini strat (109 euro). Al veel beter, maar toch wat klein tussen de frets, opdrukken en vibrato klonken heel anders dan op een full size en hij had maar 1 element. Ook was het lengte verschil met een 3/4 strat maar klein, centimeter of 10. Daarvan hadden ze er 2, een nepmerk (139 euro) en een Squire (189 euro). Ik zou dan voor de betrouwbaarheid toch voor de Squire willen gaan die ook iets beter speelde, maar toen zag ik dat de lengte maar weer een cm of 10 scheelde met een full size Squire, althans, een Bullet, die maar 149 euro kostte. Die heb ik maar genomen, een zwarte met donkerkleurige toets (Rosewood?) Die speelde heel fatsoenlijk en klonk echt als een strat, zag er keurig afgewerkt uit en stevig. Ik ben er blij mee. Ik ga nog twee andere berichten posten, een in de koopadviezen-draad en één over het geluid, want ik ben geen Fenderkenner.