PDA

View Full Version : Vox AD30 Valvetronix



Henk_De_Wombat
31 juli 2006, 22:46
Wie heeft 'm? En wie weet hoe je een beetje een mooi Led Zep geluid er uit kunt krijgen? :) Of heb je daar een pedaaltje voor nodig?

heavy-metal-thunder
1 augustus 2006, 08:42
Ik heb hem en ben er erg tevreden over. De UK 70's stand is mijn favoriet, geeft een mooie emulatie van de ouwe Marshall. De Vox AC30 wordt het best gekopieerd! Met mijn Ibanez Artist Am205 (58 PU's heb ik zo de sound van U2's-Vertigo). Lees ook volgende topic

Ik heb de Vox nu ruim 6 maand, gebruik hem dagelijks verschillende uren en ben er nog steeds zeer tevreden van. Ik speel in 2 coverbands waar we van the Beatles, Supertramp, Led Zep, golden earring, Van Halen, RHCP tot Metallica spelen. Om deze stukken thuis in te oefenen, vind ik telkens zeer snel mijn sound. Als je er wil mee repeteren zou ik toch de vt50 eens uitproberen. Het kan hoor met de vt30, maar je merkt dan toch de beperkingen van een 1*10 speakertje.

Om nu op jouw vraag te anwoorden: aangezien een Marshall Plexi heel goed wordt nagebootst is Led Zep heel goed haalbaar met een type Les Paul gitaar.