PDA

View Full Version : ook een nieuwe: Les Paul Standard Trans Amber (pr0n inside)



andoni
31 juli 2006, 21:33
Net een hele dag in Musicstore Keulen gespendeerd, een stuk of 7-8 Les Pauls getest en imo een erg leuk exemplaar gevonden. Ik had dit gitaartje eerst laten staan vanwege het niet erg opvallende uiterlijk (tussen al die Fadeds met opvallende Flamed top en blinkende niet-Fadeds), but oh was I wrong... Na het testen vielen een hele hoop kandidaten (waarvan 1 Faded die gewoon slecht was) af en ging de strijd tussen deze gitaar en een gelijkaardig exemplaar in Honey Burst (denk ik, ben niet goed in al die kleurnamen). Deze Trans Amber klonk veel feller en strakker (individuele noten kwamen beter door), maar had net genoeg laag om aan mijn chugga noden te kunnen voldoen.
Bespeelbaarheid is super (is een showroommodel met nagenoeg perfecte afstelling), tot nu toe geen puntje van kritiek op de afwerking kunnen vinden en de sound is heerlijk romig, maar toch net agressief genoeg met een retestrak en mooi gedefinieerd laag. Zeker niet de warmst (of wolligst) klinkende Les Paul, maar wel erg gebalanceerd. Ik ben er iig erg blij mee.

Anyway, de foto's zijn getrokken met een crappy camera (lichte flame in de top komt niet echt uit de verf en door de flash ziet hij er meer geel uit dan eh... trans amber) en ik ben ook niet echt in de wieg gelegd voor fotografie, but here we go...

In de case (eens iets anders dan bruin en roze):
http://static.flickr.com/65/203111679_6b520d6092_b_d.jpg

Beetje bleekjes hier:
http://static.flickr.com/65/203111676_31ff43d819_b_d.jpg

Mooi he
http://static.flickr.com/66/203111674_51b4851934_b_d.jpg

DsNL
31 juli 2006, 21:38
OMG wat een "duivels" moooie gitaar!!! :satisfie: :rockon:
Erg mooie kleur inderdaad een keer iets anders dan anders! :satisfie:

BLOK182
31 juli 2006, 21:41
Congrats! Vriend van me heeft er ook eentje in Trans Amber, ze zijn echt mooi, de foto's doen je gitaar echt geen recht aan haha:p

JeStO
31 juli 2006, 21:44
zeer strakke gitaar!! ziet er echt goed uit Maar je hebt toevallig niet een frames 2x12 cab zien staan? of een fame 2x12 cabinet:P want ik ga volgende week naar keulen om daar te kijken voor een van deze cabinets. ben er nog nooit geweest. is het een mooie winkel?

Dweezman
31 juli 2006, 21:48
Ook al weer een mooi ding! Veel nieuwe gitaren hier, de laatste tijd. Congratz!

Agent_Smith
31 juli 2006, 22:19
Congrats! Mooie LP! De juiste manier van kiezen ook imo. Testen, vergelijken en kiezen.
Plug m maar snel in die DSL want dat wil wel!!

Fumi SG
31 juli 2006, 22:49
Strakke gitaar!! Ik heb er al eens een gezien in Trans Amber en eerlijk gezegd... je foto's zijn uiterst triest!:p Gefeliciteerd!;)

Solidkick
31 juli 2006, 22:50
Mooie plank.

hendrix2
31 juli 2006, 22:55
zeer vette gitaar!
veel plezier ermee!

schizo910
31 juli 2006, 22:55
Fietfieeeew, what a beaut!

marc_o
31 juli 2006, 23:17
Mooi mooi mooi mooi!!!

vulvasonic
31 juli 2006, 23:22
Dattieleuk is!

Orpheo
31 juli 2006, 23:32
Flame top is moeilijk op foto vast te leggen met deze camera:
http://static.flickr.com/76/203111677_71c126ddf7_b_d.jpg


mooie gitaar! heel mooi! maar wat zijn die 'kwakken' die ik linksonderaan op t body zie zitten?

vulvasonic
31 juli 2006, 23:56
mooie gitaar! heel mooi! maar wat zijn die 'kwakken' die ik linksonderaan op t body zie zitten?

Ik vrees dat dat jouw eigen kwakken zijn, Orph..... :o

Orpheo
1 augustus 2006, 00:02
Ik vrees dat dat jouw eigen kwakken zijn, Orph..... :o


?! door diverse lagen textiel EN buroblad heen?! wow..... krachtig spul!!

andoni
1 augustus 2006, 01:20
mooie gitaar! heel mooi! maar wat zijn die 'kwakken' die ik linksonderaan op t body zie zitten?
Dat is de weerspiegeling van een gitaarkabel op een parketvloer in de gitaar ;)

arjanb01
1 augustus 2006, 11:16
Dat is de weerspiegeling van een gitaarkabel op een parketvloer in de gitaar ;)

en voorzien van burstbuckers pro neem ik aan ? wat moettie daar kosten ?

andoni
1 augustus 2006, 11:29
en voorzien van burstbuckers pro neem ik aan ? wat moettie daar kosten ?
Idd Burstbuckers pro. De prijzen in Musicstore zijn wat aan de vreemde kant, met de "Superdeals" die ze soms doen. Zo stond er een Faded aan 1770 euro (die overigens ook goed was), de niet-Faded Honey Burst stond aan 1990 euro (ook zo'n deal), deze Trans Amber stond aan de gewone prijs van 2550 euro. Maar toen ik aan de verkoper (een erg behulpzame zwarte kerel) vroeg vanwaar die deals kwamen, zei hij dat dat gewoon willekeurig was om gitaren verkocht te krijgen. Bij het factureren van de Trans Amber keek hij naar de prijs en mompelde iets dat de prijs niet klopte en mocht ik hem meenemen voor 2250 euro :). Ik weet niet of die prijs echt niet klopte of dat hij gewoon wat van de prijs afdeed omdat ik de duurste gitaar van 2 identieke gitaren de beste vond, maar ik vond deze gitaar echt de beste uit de hoop, hoewel die Honey Burst ook niet mis was, alleen vond ik de snaren in zo een vreemde hoek over de erg hoog geschroefde brug staan (daarom dat ik ook vroeg waarom die gitaar goedkoper was, er zou maar iets mis mee zijn...).

Ik kon ook kiezen of ik een gloednieuwe uit een doos in het magazijn wou, of de gitaar die ik getest had. Ik heb het laatste gekozen, wat de verkoper ook de betere keus vond, aangezien ik echt specifiek die gitaar goed vond.

Ik moet zeggen, voor zo een grote winkel heerst er (voor zover ik kan heb kunnen zien deze eerste keer) verre van een supermarktmentaliteit. Ok, het is er allemaal wat rommelig (vooral de drumafdeling), maar de verkopers zijn uiterst behulpzaam (niet in de zin van veel uitleg geven, maar in de zin dat je alles mag testen zonder veel blabla, na een tijdje mocht ik gewoon zelf Les Pauls meenemen om te testen).

andoni
1 augustus 2006, 11:33
zeer strakke gitaar!! ziet er echt goed uit Maar je hebt toevallig niet een frames 2x12 cab zien staan? of een fame 2x12 cabinet:P want ik ga volgende week naar keulen om daar te kijken voor een van deze cabinets. ben er nog nooit geweest. is het een mooie winkel?
In de versterkerruimte ben ik niet geweest omdat dat alleen met begeleiding van een verkoper gaat...

Overigens in het 2e hands gedeelte een Laney GH100L (denk ik?) getest over een Framus Cobra cab (met een Tokai LP) en dat klonk vrij indrukwekkend voor een top van die prijs. Is een 1-kanaals high gain top die zowat tussen het Britse en het Mesa-geluid invalt. Aanrader imo!

arjanb01
1 augustus 2006, 11:43
Idd Burstbuckers pro. De prijzen in Musicstore zijn wat aan de vreemde kant, met de "Superdeals" die ze soms doen. Zo stond er een Faded aan 1770 euro (die overigens ook goed was), de niet-Faded Honey Burst stond aan 1990 euro (ook zo'n deal), deze Trans Amber stond aan de gewone prijs van 2550 euro. Maar toen ik aan de verkoper (een erg behulpzame zwarte kerel) vroeg vanwaar die deals kwamen, zei hij dat dat gewoon willekeurig was om gitaren verkocht te krijgen. Bij het factureren van de Trans Amber keek hij naar de prijs en mompelde iets dat de prijs niet klopte en mocht ik hem meenemen voor 2250 euro :). Ik weet niet of die prijs echt niet klopte of dat hij gewoon wat van de prijs afdeed omdat ik de duurste gitaar van 2 identieke gitaren de beste vond, maar ik vond deze gitaar echt de beste uit de hoop, hoewel die Honey Burst ook niet mis was, alleen vond ik de snaren in zo een vreemde hoek over de erg hoog geschroefde brug staan (daarom dat ik ook vroeg waarom die gitaar goedkoper was, er zou maar iets mis mee zijn...).

Ik kon ook kiezen of ik een gloednieuwe uit een doos in het magazijn wou, of de gitaar die ik getest had. Ik heb het laatste gekozen, wat de verkoper ook de betere keus vond, aangezien ik echt specifiek die gitaar goed vond.

Ik moet zeggen, voor zo een grote winkel heerst er (voor zover ik kan heb kunnen zien deze eerste keer) verre van een supermarktmentaliteit. Ok, het is er allemaal wat rommelig (vooral de drumafdeling), maar de verkopers zijn uiterst behulpzaam (niet in de zin van veel uitleg geven, maar in de zin dat je alles mag testen zonder veel blabla, na een tijdje mocht ik gewoon zelf Les Pauls meenemen om te testen).

Goeie deal ja, 2250 euri, daar krijg je em in NL niet voor. Maar ja, je moet eerst naar Keulen rijden he ? Toffe plank idd, maar dat die snaren raar op de brug stonden, kan ook te maken hebben met de afstelling. Niks om je druk over te maken.
Iig gefeliciteerd met je axe ! Die Burstbuckers heb ik zelf ook in mn lp standard en die klinken echt lekker, veel karakter, als je je plectrum neerzet graait het geluid echt in je amp ! Moeilijk onder woorden te brengen, maar je weet wat ik bedoel ! 8-)

max2
1 augustus 2006, 11:47
Whooo die is echt wel mooi man echt gaaf zou hem ook wel willen.
gr max

Anders Destium
1 augustus 2006, 12:48
Gefeliciteerd, erg mooie kleur ook! Ik vind trans amber mooier dan de meeste "standaard" LP finishes :)

Het was dus wel echt de moeite waard als ik je verhaal zo lees?

glacius
1 augustus 2006, 13:21
inderdaad een mooie gitaar


iemand opgevallen wat voor sportvlek er op zijn bedrand zit ?

glacius
1 augustus 2006, 13:25
http://img301.imageshack.us/img301/1770/lespaulkwakmr6.jpg (http://imageshack.us)

[img=http://img301.imageshack.us/img301/1770/lespaulkwakmr6.jpg] (http://imageshack.us)

bah

hahaha

brunodb
1 augustus 2006, 13:37
hilarisch!