PDA

View Full Version : nieuwe gitaar kopen.



fukkie
31 juli 2006, 18:49
ik heb nu een behringer v-tone pack, die inmiddels nog maar 95 euro kost. Ik heb pas een nieuwe amp, de Roland cube 60, maar nu wil ik ook een nieuwe gitaar.

nu twijfel ik tussen de
Epiphone 'Les paul std HB' van 460 euro en de
'Stagg L 320 CS' die slechts 160 euro kost.

ik zou het liefst voor de epiphone gaan, omdat het mij lijkt dat hoe duurder hoe beter, maar is dat in dit geval ook zo.

wat zou jij kopen, en waarom?

Blen-D*?
31 juli 2006, 18:55
gewn de epiphone doen tenzij je openhaard hout wil als stagg

iwamoto
31 juli 2006, 18:55
wat zou jij kopen, en waarom?
ik zou de epiphone kopen, waarom? ik hou van een gitaar die het doet, een gitaar die in elkaar is gezet met het doel muziek te produceren voor langer als een week, ik wil graag een gitaar die geen 50 euro opknap kosten nodig heeft, maw, stagg sux, dus ga voor die epi! maar wellicht vind je een london city of richwood ook wel ok, wat voor gitaar heb je nu?

biels
31 juli 2006, 19:05
als ik tussen die twee zou moeten kiezen zou het de epiphone worden... Maar waarom juist tussen die twee? Er zijn zoveel andere gitaren. Het beste kan je naar een muziekwinkel gaan en op de gitaren die je wel ziet zitten gaan spelen. Het word tenslotte jouw gitaar

fukkie
31 juli 2006, 19:06
een behringer zoals ik al zei, de kutste gitaar ooit, maar was goed om op te beginnen.

heeft de epi ook nog nadelen of niet?

Ritch
31 juli 2006, 19:34
een behringer zoals ik al zei, de kutste gitaar ooit, maar was goed om op te beginnen.

heeft de epi ook nog nadelen of niet?

Gebruik de search, meer dan genoeg info te vinden over Epi's en ook ZAT topics over precies ditzelfde onderwerp.

robert-gitarist
31 juli 2006, 19:41
Ik ben in bezit van 2 epi les pauls.Ik kan je zeggen dat als je Stagg koopt,het geld nog beter had weg kunnen gooien.Stagg is de echt de grootste rotzooi die er is!Echt nog niet voor 1000 Staggs wil ik me epiphone ruilen.

fukkie
31 juli 2006, 19:44
nog een klein vraagje: Waarvoor dient de pickguard?

ook wil ik nog iedereen bedanken voor hun reacties, en blijf vooral reageren!

iwamoto
31 juli 2006, 19:47
nog een klein vraagje: Waarvoor dient de pickguard?

ook wil ik nog iedereen bedanken voor hun reacties, en blijf vooral reageren!
voor mensen die niet goed kunnen spelen en daardoor hun gitaar beschadigen (mn oude gitaar heeft krassen op zn plaat, van toen ik nog fout vasthield, tegenwoordig steekt mn plectrum heel klein beetje uit, dus ik heb er nu ook een zonder pickguard, enne, je kan m bij n les paul toch ook gewoon eraf schroeven :)

biels
31 juli 2006, 19:49
de elementen hanger er bij strats in. Bedoelt om de gitaar te beschermen tegen krasjes van een plectrum

robert-gitarist
31 juli 2006, 19:51
voor mensen die niet goed kunnen spelen en daardoor hun gitaar beschadigen (mn oude gitaar heeft krassen op zn plaat, van toen ik nog fout vasthield, tegenwoordig steekt mn plectrum heel klein beetje uit, dus ik heb er nu ook een zonder pickguard, enne, je kan m bij n les paul toch ook gewoon eraf schroeven :)

Iwa,dat eerste is wel gelul.Ik ken zat mensen die echt heel erg goed kunnen spelen maar die hebben ook tig krassen op het slagplaatje.Het plaatje is bedoeld om krassen op te vangen zodat er geen krassen op de body komen.
Dus of je nou heeeeel erg goed kan spelen of niet,je raakt het plaatje echt wel ;)

iwamoto
31 juli 2006, 20:28
Iwa,dat eerste is wel gelul.Ik ken zat mensen die echt heel erg goed kunnen spelen maar die hebben ook tig krassen op het slagplaatje.Het plaatje is bedoeld om krassen op te vangen zodat er geen krassen op de body komen.
Dus of je nou heeeeel erg goed kan spelen of niet,je raakt het plaatje echt wel ;)
nou oké, mischien wat ongelukkig omschreven idd, maar ik bedoel, toen ik begon raakte ik nog wel eens mn body, tegenwoordig eens in de maand ofzo, maar dat licht mischien ook aan de speelstijl, dus oké. objection sustained!

Luke-wannabe
31 juli 2006, 21:53
Tel je dat..? :satisfie:

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 21:56
Epiphone, veel en veel beter..