PDA

View Full Version : vox wah vraagske



Sep.
31 juli 2006, 17:38
heb mijzelf net een tweedehands vox wahwah pedaaltje kado gedaan... samen met een tremelo van colorsound... die laatse is fantastisch, zit geen batterij in of niets... en klinkt fenomenaal oldskool...
de vox is wat minder... iemand ervaring met die dingen? trekt het volume (uitgaand) precies flink naar beneden? Klinkt redelijk schel... kan dat aan lege of bijna lege batterij liggen? zijn die altijd zo? kunt er anders wel iemand me edoodkloppen, zwaar genoeg...

thx

zoon van Piet
31 juli 2006, 20:56
het feit dat je m samen met een colorsound tremelo hebt gekocht, doet me vermoeden ( en hopen) dat ie vintage is. In dat geval kan er nogal wat mis zijn, natuurlijk. maar in de regel is dat wel op te lossen. Normaliter mag een wah eigenlijk niet zachter gaan dan het bypassgeluid,, maar je weet het nooit met die krengen!

Die trem heeft geen batterij? raar....

Sep.
1 augustus 2006, 07:46
hoogstwaarschijnlijk domme vraag... hoe weet je het verschil tussen RI en vintage? Ken maar weinig van vox pedalen...

zoon van Piet
2 augustus 2006, 16:03
laat eens een plaatje zien, astkan?
vooral ook van de binnenkant

Sep.
3 augustus 2006, 21:58
http://i20.photobucket.com/albums/b219/dynphna/effecten007.jpg

u vraagt... u krijgt

sinneD
3 augustus 2006, 22:32
batterij die er in zit is nou ook weer niet echt top of the bill te noemen eh

goeie kwaliteit batterij kan ook nog aardig uitmaken voor je sound en hoelang ie mee gaat (merk ik bij me actieve bas heel erg)

robert-gitarist
3 augustus 2006, 22:48
batterij die er in zit is nou ook weer niet echt top of the bill te noemen eh

goeie kwaliteit batterij kan ook nog aardig uitmaken voor je sound en hoelang ie mee gaat (merk ik bij me actieve bas heel erg)

Yepz klopt helemaal.
Zowiezo ben ik geen fan van batterijen want in sommige gevallen gaat de kwaliteit ook achteruit van het geluid.

sinneD
3 augustus 2006, 22:57
Yepz klopt helemaal.
Zowiezo ben ik geen fan van batterijen want in sommige gevallen gaat de kwaliteit ook achteruit van het geluid.

daarom heb ik ook van die superdeluxedureuberbatterijen(copyright?) die op het moment dat ze leeg gaan echt in 1x leeg gaan, dan blijft me sound gewoon goed tot vlak voordat de batterij echt leeg gaat :)

owjah, overigens met pedaaltjes opt ik altijd voor stroom via kabeltje!

zoon van Piet
4 augustus 2006, 11:29
De Vox is een 847, dus het huidige model...Een nieuwe batterij kan helpen - maar of het daar echt aan ligt, kan ik niet zeggen. Als ie zoveel te schel is, kun je de slag van de pot veranderen, door die getande staaf die de potmeter draait even los te trekken en de potmeter dan wat te draaien, zodat het bereik anders wordt. experimenteren dus. Als het volume van de wah ook met een goede nwe batterij te laag is, is er echt wat mis met de Vox...

Wat batterijen/voeding betreft. Goeie batterijen zijn meestal een vooruitgang, maar sommigen -met namen fuzzfanaten -zweren juist bij oudere goedkope batterijen. Ook hiervoor geldt dat je zelf moet uitzoeken wat in jouw oren het beste klinkt...

harrie-beton
4 augustus 2006, 12:03
Ik speelde altijd zoveel dat ik een vermogen aan batterijen kwijt was plus de onzekerheid wanneer je pedaal leeg ging lopen.

Gewoon aansluiting op een voeding, altijd goed en klankmatig heeft dat natuurlijk geen enkele invloed. Hoogstens een storing als de voeding niet goed afgeschermd is.

zoon van Piet
4 augustus 2006, 12:34
Gewoon aansluiting op een voeding, altijd goed en klankmatig heeft dat natuurlijk geen enkele invloed.

dat durf ik niet met zekerheid te stellen. In het geval van wahwah zal dat best gelden. Maar er zijn figuren die batterijen prefereren. Er zijn er zelfs die het verschil (menen te) kunnen horen tussen verschillende merken batterijen....
(en ik zal de eerste zijn om Eric Johnson voor gek te verklaren, want hij is een geschifte mafkees. maar hij heeft wel goeie oren!)

Mitch
4 augustus 2006, 13:06
Sommige batterijen geven wat sneller een lager voltage. Slecht zaak zou je denken, maar juist bij germanium fuzzes geeft dat een wat zachtere, vriendelijker klank. Bij andere pedalen heeft het weinig zin.
Verder vooral even de as een tandje of drie verschuiven zoals boven al beschreven en Vox heeft inderdaad wel een beetje volume drop. Zijn verschillende mods voor, doe eens een search op dit forum of met google, of op DIY forums/sites.

Een voedingloze tremolo vind ik erg knap trouwens ;)

Frin
20 februari 2007, 09:59
Ik heb ook dat probleem al bemerkt; ik speel men een Korg AX3000G pedaal en de vox wah klinkt ook echt schel, tmist zo een beetje zen groove. Wat te doen ?

zoon van Piet
20 februari 2007, 11:59
dat is een softwarevraagstuk... effe cracken en de parameters veranderen? Het commando: 'tandheugel drie tandjes verschuiven' intypen of zo...

Zonder gekheid: ik denk dat je probleem gewoon eigen is aan modelling, het komt ooit in de buurt, maar is altijd net niet wat het wezen moet...