PDA

View Full Version : Beste wah-wah



anoniem
8 november 2001, 12:50
Ik ben op zoek naar een goede wah-wah......kben aan het twijfelen...ik vin een Vox errug lekker klinken......zijn er alternatieven (en dan nie aankomen met een dunlop......da vin ik niks)

taylor
8 november 2001, 15:08
morley bad horsie

budda wah

Jimi Hendrix
8 november 2001, 20:44
Ik heb ook een vox, prima ding!

Anavrin
9 november 2001, 12:10
Die Dunlop dingen die gebruik maken van de naam van Jimi Hendrix, zijn nooit gebruikt door Jimi zelf. Hij gebruikte dacht ik ook altijd een VOX.

Jimi Hendrix
9 november 2001, 12:13
wat ik zeg :wink:

taylor
9 november 2001, 13:12
ja maar hij wil 1 alternatief dus bad horsie of budda die schijnen nog beter te zijn dan de vox.

maestro_nl
10 november 2001, 00:05
1 Geoffrey Mc Teese MC3
2 Budda
3 Fulltone McClyde

Maar dit is puur theoretisch en vanuit reviews. Nergens te krijgen bij mijn weten.

taylor
10 november 2001, 12:52
niet in nederland wel in duitsland.

ekkerman
11 november 2001, 15:58
wat is er mis met de jimmy hendrix en de dunlop ?
ik had ooit zo'n morley met zo'n licht potmeter erin die had dus geen last van kraak op den duur maar ik vond hem wat "lief klinken "en die dunloppies hebben meer mid-bite vind ik.

Rockgitarist
15 november 2001, 17:43
Tatri Tribor (Hongaarse gitarist) tradt op in Den Bosch. Plein '79. Was errugg goed. Haalde een snelheid van Al Di Meola maar speelde goeie Jazzy Rock muziek. Hij gebruikte een Cry Baby als Wah Wah Pedal.
Klonk als een tiet!!! echt! maar misschien was dat omdat er een messa boogie effecten op zaten.
Kijk maar wat je gaat halen. Veel suc6

Anavrin
16 november 2001, 00:01
Op 2001-11-11 14:58, schreef ekkerman:
wat is er mis met de jimmy hendrix en de dunlop ?
ik had ooit zo'n morley met zo'n licht potmeter erin die had dus geen last van kraak op den duur maar ik vond hem wat "lief klinken "en die dunloppies hebben meer mid-bite vind ik.

Ik heb ook niet gezegd dat er iets mis is met Dunlop, prima zelfs. Ik heb er zelf ook een , maar die is al heel oud, en nu dus kapot.
Ekkerman, als jij toevallig ook een Dunlop hebt, zou je voor mij dan ff kunnen kijken of bij de potmeter een lichtblauw condensatortje moet zitten (onder die plaat waar je de batterij vervangt), en als je nog een gebruiksaanwijzing hebt, of daar instaat wat voor type condensatortje dat is.
Mail me maar ff.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-11-15 23:03 ]</font>

Anavrin
16 november 2001, 00:05
Oh ja, Koop GEEN, ik herhaal GEEN Aria, je kunt er namelijk geen adapter op aansluiten, en het geluid is ook niet geweldig. En als er toch nog één hersencel is die er aan denkt: het ding is van plastic!!!

Grooveyard21
16 november 2001, 10:11
vox is top, vooral na een true bypass mod en wat andere tweaks.

VHsologitarist
19 november 2001, 14:41
Luister nou s ff patrick:
Ten eerste speelde Tatri Tribor ni op een
Mesa Boogie maar op een Marshall.
Hij was wel net zo snel als Al Di Meola, maar niet op zo'n eerlijke manier als Al Di Meola.
Maar ja dat weet jij ook wel, toch.
Ik hou van je man!!
Groetjes
Ferry

anoniem
22 november 2001, 16:21
Tibor Tatrai gebruikte een marshall versterker en een mesa boogie. Maar de effecten waren van "Mesa Boogie"!

gangsta
5 december 2001, 23:12
Op 2001-11-15 16:43, schreef Rockgitarist:
Klonk als een tiet!!!


is dat goed of slecht (mooie of lelijke tiet dus)

Ic3gl0vE
16 december 2001, 13:04
hahaahahha lol

gangsta
16 december 2001, 14:43
ik vind trouwens vox de beste wah

Grooveyard21
17 december 2001, 12:21
Vox rules!!!

GuitarMaster
19 december 2001, 21:51
Go Vox

anoniem
26 december 2001, 22:57
danelectro autowha

Jeroenvanhulsteijn
10 februari 2004, 21:51
oooooooooooooooooh ouwe topics ophalen. Nostalgie. Morley Power Wah van Tel Rey. Hehe, ik heb nog niet zoveel wah's geprobeerd. Ik ben meer morley fan dan JD of Vox. Misschien heb ik een gehoorbeschadiging opgelopen :razz:

sash
10 februari 2004, 21:53
TEESE!!!

PeArLjAm
10 februari 2004, 21:56
TEESE!!!

8)

Nielsje
10 februari 2004, 21:57
Ties?

hm..

ik heb een dunlop ding met een vocal mod, klinkt clean wel leuk..

maar wil dus een vox, het liefst een clyde mccoy..

maar is dat ding echt helemaal true bypass of toch weer net niet?

birt
10 februari 2004, 22:12
Onerr!
braziliaans, goedkoop en kwaliteit
www.onerr.com

Duane
10 februari 2004, 22:26
VOX!! :-D

Javaca
10 februari 2004, 22:54
En je hebt ook nog Snarling Dogs.

skabouter
11 februari 2004, 01:07
HELL YEAH 8-)

skabouter
11 februari 2004, 01:10
danelectro autowha

bedoel je een autowah ? of die wah in de vorm van een auto ?

die laatst heb ik getest. en 1 ding vond ik opmerkelijk. de sound was perfect. en de prijs was laag, trowuens.
maar verder zou ik hem niet kopen........ondankt die goede sound.
dat ding is van plastic, trap je zo doorheen. is groot, lomp enzo. en die uitstraling staat me niet aan................
verder wel goede bucks for the bang ratio

The Thumb
11 februari 2004, 10:02
ik vind MIJN vox de beste wah. 10 jaar geleden gekocht als gewone reissue, inmiddels true bypass, en gevoiced voor betere mid en bass response, en minder schel hoog. heerlijk srv soundje. als ik nu een wah zou kopen zou ik me de mod-moeite besparen en een teese rmc-1 kopen

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2004, 22:28
ik vind MIJN vox de beste wah. 10 jaar geleden gekocht als gewone reissue, inmiddels true bypass, en gevoiced voor betere mid en bass response, en minder schel hoog. heerlijk srv soundje. als ik nu een wah zou kopen zou ik me de mod-moeite besparen en een teese rmc-1 kopen

Nou, sla je slag. Er staat er 1 op marktplaats.

The Thumb
12 februari 2004, 00:27
ehm, ik heb al een wah...

The_RockeR13
12 februari 2004, 19:27
crY babY

Droffie
17 februari 2004, 15:50
Ties?

hm..

ik heb een dunlop ding met een vocal mod, klinkt clean wel leuk..

maar wil dus een vox, het liefst een clyde mccoy..

maar is dat ding echt helemaal true bypass of toch weer net niet?
Yep true bypass. Ik heb 't de Clyde McCoy Reissue. Ergg vet....

SymphonY-X
17 februari 2004, 20:55
En die nieuwst van Digitech ?? is dat wat? d'r schijnt ook zo'n optie op te zitten om een divebomb na te doen, lijkt me wel vet :)

vinni
17 februari 2004, 21:48
Nou....

Volgens miij moet je de wah zien in combinatie met je hele setup....
De Crybaby vond ik veel te schel.......daarom kwam er een Teese RMC1
Deze was in combinatie met een Single rectifiercombo erg goed met een Vigier met een JB humbucker.......de Wah zat in de loop. Ik dacht dat een Teese Wizzard wah nog beter zou zijn.....niet in die combinatie....
maar met mijn nieuwe ENGL Ritchie Blackmore en dan tussen gitaar en versterker klinkt die weer een stuk beter.

Gewoon maar alle wah's kopen en nooit eentje verkopen.

Groet,
Vinni[/quote]

moretel
18 februari 2004, 01:23
Ik heb laatst een aantal uitgeprobeerd en gekozen voor de Dunlop Jimi Hendrix, er is er ook eentje met aanpasbare frequenties en een boost knop maar voor mij te ingewikkeld, ik gebruik hem alleen maar in Cream nummers en Hendrix dingen, retro rock, Black Crowes e.d. dan klinkt die wah in een band wel lekker. Verder gewoon een kwestie van smaak, gewoon alles uit proberen, hoewel dat weleens lastig is omdat niet in 1 zaak alles aanwezig is.

moretel
18 februari 2004, 01:23
Ik heb laatst een aantal uitgeprobeerd en gekozen voor de Dunlop Jimi Hendrix, er is er ook eentje met aanpasbare frequenties en een boost knop maar voor mij te ingewikkeld, ik gebruik hem alleen maar in Cream nummers en Hendrix dingen, retro rock, Black Crowes e.d. dan klinkt die wah in een band wel lekker. Verder gewoon een kwestie van smaak, gewoon alles uit proberen, hoewel dat weleens lastig is omdat niet in 1 zaak alles aanwezig is.

Globetrotter
26 februari 2004, 14:38
Ik ben gevallen voor de Vox; scherpe sound, korte respons, knap (!!!) uiterlijk... De Jimi Hendrix of de Morley komt er ook nog wel eens bij :wink:

harrie-beton
3 maart 2004, 11:17
Oh ja, Koop GEEN, ik herhaal GEEN Aria, je kunt er namelijk geen adapter op aansluiten, en het geluid is ook niet geweldig. En als er toch nog één hersencel is die er aan denkt: het ding is van plastic!!!

Er zijn adapters die gewoon een 9 volt batterij nadoen hoor..
Mijn dunplop uit 1989 heb ik ook zo aangesloten.
Er was wel veel signaal verlies ook bij bypass.

Ik heb nu Morley Wah wah. Degelijk en klnkt prima tot scherp. Vox ook erg goed en cry baby ook. Smaken verschillen daarom: PROBEER ZE UIT in de muziek toko met eigen gitaar.
Ik denk dat de morley te scherp is voor jimi h. Maar we kunnen hem het niet meer vragen sinds 18-9-1970.

Blijepanda
3 maart 2004, 13:34
Hmm... best interessant, ik ga binnenkort ook een wah kopen denk ik :-D

Droffie
13 maart 2004, 23:18
Ties?

hm..

ik heb een dunlop ding met een vocal mod, klinkt clean wel leuk..

maar wil dus een vox, het liefst een clyde mccoy..

maar is dat ding echt helemaal true bypass of toch weer net niet?
Vox Clyde Mccoy reissue is helemaal true bypass...Hij is echt heftig...