PDA

View Full Version : Stom Schakelaar Probleem



Damage Inc.
31 juli 2006, 08:09
Ik zat zo pasgeleden wat 'unplugged' te spelen met m'n gitaar (niet aan te sleutelen ofzo) en ook een beetje met de pickup-schakelaar op die bepaalde gitaar omdatie zo makkelijk overschakelt, niet schokkerig, bijna geen geluidje en met heel weinig kracht.

Op een gegeven moment leek het alsof hij bij de nek-pickup-positie weer heel makkelijk of bijna vanzelf of op het randje terug sprong naar de midden-positie.
(Het is trouwens zo'n 3-wegs schakelaar.)
Maar natuurlijk, met mijn geluk, bleek dat ook zo te zijn.
Er is nooit een probleem mee geweest, ik heb er ook nooit aangezeten alleen misschien een keer contact-spray op gedaan, misschien was dat zelfs een andere gitaar.
Maar nu blijft ie dus niet op de nek-positie staan maar springt ie terug naar de midden-positie.

Er is altijd wel een van die kleine probleempjes aan die gitaren hè!
Oja, het is trouwens een Washburn Idol WI64.
Hij was 2de hands maar in zeer goede staat en ook nog uit de winkel dus hij moet wel goed nagekeken zijn.
En ik heb 'm een paar jaar nu en nooit echt problemen mee gehad, behalve een of wat standaard dingen zoals scherpe zadeltjes wat al verholpen is...

Dus heeft iemand hetzelfde probleem gehad, of komt dit gewoon vaak voor en wat moet of kan ik er aan doen?

GreetingZ
- Damage Inc.

Pun
1 augustus 2006, 00:27
Hij was 2de hands maar in zeer goede staat en ook nog uit de winkel dus hij moet wel goed nagekeken zijn.


Ik zie dat je uit Den Bosch komt :) Bij welke winkel heb je hem gehaald?
Als je hem bij Wessing hebt gehaald zou ik er maar niet zo zeker van zijn dat ie goed nagekeken is geworden.

Als je er zelf niet uit kunt komen zou ik even langs Luthier's gaan (in de Vughterstraat, direct na Goosen en Swagerman, als je van de Markt af komt).

sickpunk
1 augustus 2006, 11:14
wat moet of kan je eraan doen? een nieuwe schakelaar bestellen en erinzetten.
zoiets kan gewoon slijten net zoals je potmeters.

Jimwoud
1 augustus 2006, 13:22
Ik weet niet hoe die schakelaar van binnen eruit ziet, maar misschien kan je iets buigen zodat de schakelaar stroever gaat.

succes

Damage Inc.
1 augustus 2006, 14:50
Ik zie dat je uit Den Bosch komt :) Bij welke winkel heb je hem gehaald?
Als je hem bij Wessing hebt gehaald zou ik er maar niet zo zeker van zijn dat ie goed nagekeken is geworden.


Nee, maar Klomp toch wel?


Ik weet niet hoe die schakelaar van binnen eruit ziet, maar misschien kan je iets buigen zodat de schakelaar stroever gaat.

Ja maar moet het juist niet minder stroef?
Het probleem IS niet dat het zo fijn en soepel gaat, maar dat ie van de nek-positie terug word geduwt naar de midden-positie.
Dat vind ik wel erg raar, zonder 'm echt veel te gebruiken en vooral zonder er aan te zitten aan de binnenkant.

Maar áls ik dan een nieuwe moet kopen, is er een manier om uit te vinden welk merk en model het is ofzo, omdat ik wel graag een zelfde zou willen, misschien ook voor een paar andere gitaren.

- Damage Inc.

Pun
1 augustus 2006, 16:46
Nee, maar Klomp toch wel?


Klomp is volgens mij inderdaad zeker betrouwbaar.

Damage Inc.
1 augustus 2006, 18:18
Klomp is volgens mij inderdaad zeker betrouwbaar.

Een stuk vriendelijker ook.
Bij wessing kijken ze je raar en ongeinteresseerd aan man.
Mij in ieder geval wel...

- Damage Inc.

matto
1 augustus 2006, 18:31
Ik weet niet hoe die schakelaar van binnen eruit ziet, maar misschien kan je iets buigen zodat de schakelaar stroever gaat.

succes

Ja, iets verbuigen (met de nadruk op iets)dat lukt meestal wel.

Pun
1 augustus 2006, 18:34
Een stuk vriendelijker ook.
Bij wessing kijken ze je raar en ongeinteresseerd aan man.
Mij in ieder geval wel...

- Damage Inc.

Ja, en bij Wessing lichten ze je op waar je bij staat.

Had m'n ouders een DS-1 gevraagd voor mijn verjaardag, hun daar naar toe: hadden ze niet, zouden ze bestellen.
Weken later, net 2 dagen voor m'n verjaardag hadden ze hem nog niet besteld, en als ze hem dan zouden bestellen zou het te laat komen, maar ze hadden nog wel een betere Onerr PD-1 liggen, die was wel wat duurder maar wel beter.
M'n ouders trapten er in, maar wisten hem wel voor de prijs van de DS-1 mee te krijgen (nog steeds eigenlijk veel te veel voor dat pedaal, maar goed).

Damage Inc.
2 augustus 2006, 08:39
Ja, en bij Wessing lichten ze je op waar je bij staat.

Had m'n ouders een DS-1 gevraagd voor mijn verjaardag, hun daar naar toe: hadden ze niet, zouden ze bestellen.
Weken later, net 2 dagen voor m'n verjaardag hadden ze hem nog niet besteld, en als ze hem dan zouden bestellen zou het te laat komen, maar ze hadden nog wel een betere Onerr PD-1 liggen, die was wel wat duurder maar wel beter.
M'n ouders trapten er in, maar wisten hem wel voor de prijs van de DS-1 mee te krijgen (nog steeds eigenlijk veel te veel voor dat pedaal, maar goed).

Boeh, mafkezen...

En ik zal dat ding wel eens van de binnenkant bekijken.
Ik heb 'm al eens eerder bekeken en ik weet misschien wat 'm steeds terug duwt.
Maar als het is wat ik denk, weet ik niet waarom het zo gekomen is sinds ik er niks aan heb gedaan.

- Damage Inc.