PDA

View Full Version : Advies distortion gevraagd



Ootsfield
30 juli 2006, 22:49
Goedendag allen tesamen!

Wie o wie heeft er een goede tip voor mij wat betreft de aanschaf van een distortion pedaal.
Ik speel op een fender stratocater en een buizenversterker, maar nu zoek ik eigenlijk een distortion, waarmee ik ook lekkere vette partijen mee kan neerzetten. Van Foo Fighters t/m Metallica.

groeten Brian

Fumi SG
30 juli 2006, 23:01
EHX Metalmuff. Een lekker, goedklinkend distortion pedaal met een meer dan redelijke prijs!

brunodb
31 juli 2006, 12:50
rocktron silver dragon!!!!!!!!!!

pedaal met een voorversterkerbuis in.

heeft zowel een overdrive als een distortion die je gescheiden kan regelen. je kan wel gewone crunch tot fullblown metaldistortion. en klinkt vooral fantastisch in combinatie met een buizenversterker(in mijn geval een marshall 50 watt plexi reissue.

ik gebruik mijn silver dragon wel enkel voor de metal geluiden want voor de crunch geluiden is mijn marshall de crème de la crème.tzou beetje zonde zijn om daarvoor een pedaaltje dan te gebruiken. maar nietemin is de silver dragon een echte aanrader en niet duur

Willlem
31 juli 2006, 13:06
Goedendag allen tesamen!

Wie o wie heeft er een goede tip voor mij wat betreft de aanschaf van een distortion pedaal.
Ik speel op een fender stratocater en een buizenversterker, maar nu zoek ik eigenlijk een distortion, waarmee ik ook lekkere vette partijen mee kan neerzetten. Van Foo Fighters t/m Metallica.

groeten Brian

misschien is het handig even te vermelden wat je budget is, dan krijg je ook gerichtere tips. daarnaast spelen de foo fighters en metallica (en andere bands in verwante genres) hoofdzakelijk op gitaren met humbuckers, wat wel degelijk bijdraagt aan hun geluid. en ik ga er eigenlijk van uit dat jouw strat alleen maar single coils heeft? en wat voor versterker is jouw buizenversterker? zal ook veel van je geluid bepalen.
alvast succes!

arjanb01
31 juli 2006, 13:18
misschien is het handig even te vermelden wat je budget is, dan krijg je ook gerichtere tips. daarnaast spelen de foo fighters en metallica (en andere bands in verwante genres) hoofdzakelijk op gitaren met humbuckers, wat wel degelijk bijdraagt aan hun geluid. en ik ga er eigenlijk van uit dat jouw strat alleen maar single coils heeft? en wat voor versterker is jouw buizenversterker? zal ook veel van je geluid bepalen.
alvast succes!

Ik zou zeggen, gebruik de distortion van je amp ! Betere buizendistortions dan uit de amp zelf vind je echt niet in een pedaaltje.
Maar goed, ligt eraan wat voor buizenbak je hebt !

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 13:30
Ik zou zeggen, gebruik de distortion van je amp ! Betere buizendistortions dan uit de amp zelf vind je echt niet in een pedaaltje.
Maar goed, ligt eraan wat voor buizenbak je hebt !
idd, bij mijn buizenbak (in totaal 5 lampen) klinkt de drive, tja..hoe moet ik het zeggen..redelijk zwaar onder de maat.. clean is mijn Fender Super 112 prima, heel goed zelfs.. ik ben dus zelf ook op zoek naar een drive pedaaltje
maar dan wel een drive denk ik, geen distortion...dat is iets te heavy voor mij..

ontopic:
succes met het zoeken naar een pedaaltje, ga vooral veel testten..er zijn zooooo veel dist pedaaltjes.. en ik kan je al 1 pedaaltje NIET aanraden: Boss DS-2, ik vind em klote, klote, klote..maar misschien ligt het aan mijn versterker...

Pat85
31 juli 2006, 13:40
ik geloof dat de distortion die de foo fighters uit pedalen halen uit de proco rat komt (althans dave haalde die eruit, weet niet of dat nog zo is, geloof dat dave en chris ook beide aparte amps gebruiken voor clean en distortion), maar pin me er niet op vast.

Mitch
31 juli 2006, 17:17
Vermeld zeker nog even welke amp je hebt, dat geeft een stuk meer info.
Anyhow, één van de beste distortions die ik gehoord heb (en dat zijn er inmiddels al wat) die zeker heavy genoeg is voor Foo Fighters is de Subdecay Black Star Distortion. Zéér goed instelbare EQ. Zoek 'm even op, er is al eens een topic aan gewijd.

Rock&Roll
31 juli 2006, 17:39
Vermeld zeker nog even welke amp je hebt, dat geeft een stuk meer info.
Anyhow, één van de beste distortions die ik gehoord heb (en dat zijn er inmiddels al wat) die zeker heavy genoeg is voor Foo Fighters is de Subdecay Black Star Distortion. Zéér goed instelbare EQ. Zoek 'm even op, er is al eens een topic aan gewijd.
Amen (tien tekens) :rockon:

Jimwoud
31 juli 2006, 18:12
Ik vind die Jekyll & hyde van Visual Sound een erg goede en veelzijdige overdrive en distortion. Kan ook zeker metal uit gehaald worden.

http://www.visualsound.net/Pedal_jh.htm

BLOK182
31 juli 2006, 18:17
Wat voor amp heb je Ootsfield? Dan kunnen we nog wat gerichtere tips geven:-) MI Audio Crunchbox hoor ik een hoop goede dingen over, en dies kwalitatief goed en betaalbaar!

provisus
31 juli 2006, 20:38
welke distortion zou geschikt zijn voor mij als ik metallica, wolfmother stijl wil spelen op een T-rex Bigtone t-45 met een gibson les paul studio?
alvast bedankt! :D

drap
31 juli 2006, 21:00
ik geloof dat de distortion die de foo fighters uit pedalen halen uit de proco rat komt (althans dave haalde die eruit, weet niet of dat nog zo is, geloof dat dave en chris ook beide aparte amps gebruiken voor clean en distortion), maar pin me er niet op vast.

Yep, zowel de gasten van Metallica als Foo Fighters gebruiken de Pro Co Rat. Maar eerder als extra booster voor de gain op de in beide gevallen Mesa Boogies (Metallica tegenwoordig ook Diezels heb ik es gelezen), want als je die Pro Co Rat puur als distortion gebruikt klinkt ie verre van strak. Net geen fuzz en net geen distortion. Nou kan ik dat wel waarderen, maar zal het niet klinken naar Metallica of Foo Fighters op die manier. De Foo Fighters gebruiken ook zo nu en dan nog wel es een Big Muff. Volgens mij halen zowel Dave als Chris trouwens wel en het clean en de gain uit één amp, maar ook ik ben daar niet helemaal zeker van. Zeg maar 60% :)

Pat85
31 juli 2006, 21:57
Yep, zowel de gasten van Metallica als Foo Fighters gebruiken de Pro Co Rat. Maar eerder als extra booster voor de gain op de in beide gevallen Mesa Boogies (Metallica tegenwoordig ook Diezels heb ik es gelezen), want als je die Pro Co Rat puur als distortion gebruikt klinkt ie verre van strak. Net geen fuzz en net geen distortion. Nou kan ik dat wel waarderen, maar zal het niet klinken naar Metallica of Foo Fighters op die manier. De Foo Fighters gebruiken ook zo nu en dan nog wel es een Big Muff. Volgens mij halen zowel Dave als Chris trouwens wel en het clean en de gain uit één amp, maar ook ik ben daar niet helemaal zeker van. Zeg maar 60% :)

ik dacht dat clean vox was en distortion Mesa Boogie bij de foos (vorige tour wel, de laatste tour kon ik het niet goed zien met die rare stage set). en die big muff is nieuw voor mij eigenlijk (maar komt qua sound ook best in de buurt)

jasses
3 augustus 2006, 11:46
meteen mijn eerste post op dit forum, op goed geluk:

ik heb me recent die crunch box van mi audio aangeschaft en ben bijzonder tevreden. Over metal kan ik niks zeggen, maar om lekker hard door te rocken werkt ie geweldig, en ik ben vooral zeer tevreden om wat het ding doet met volle akkoorden. naar mijn normen een aanrader.

ruben knipping
3 augustus 2006, 20:16
kan iemand me vertellen waar je die Pro Co Rat te vinden is musicstore of feedback ofzo??

Helter Skelter
3 augustus 2006, 20:21
kan iemand me vertellen waar je die Pro Co Rat te vinden is musicstore of feedback ofzo??


Feedback heeft de Ratjes ===> http://www.feedback.nl/?id=52&q=rat

Brammibal
3 augustus 2006, 20:25
Zeker ook de turbo rat uit proberen, metallica is er wel uit te halen. Maar de echte echte metallica toon is met niks echt na te maken denk ik.

ruben knipping
3 augustus 2006, 21:11
welke rat hebben we het over als het gaat over de metallica sound ieder geval die er veel op lijkt?

Proco Distortion Brat
Proco Distortion Deuce Tone Rat
Proco Distortion Juggernaut Bass Rat
Proco Distortion Rat II
Proco Distortion Turbo Rat
Proco Distortion Vintage Rat
Proco Distortion You Dirty Rat
Proco Distortion Solo

drap
3 augustus 2006, 21:17
welke rat hebben we het over als het gaat over de metallica sound ieder geval die er veel op lijkt?

Proco Distortion Brat
Proco Distortion Deuce Tone Rat
Proco Distortion Juggernaut Bass Rat
Proco Distortion Rat II
Proco Distortion Turbo Rat
Proco Distortion Vintage Rat
Proco Distortion You Dirty Rat
Proco Distortion Solo

Zowel met de Rat 2 als de Turbo Rat moet het wel lukken denk ik. De Juggernaut Bass Rat lijkt me wat onwaarschijnlijk :roll:

caliban
10 augustus 2006, 22:31
Van the foo fighters weet ik dat ze live vox als clean gebruiken en mesa voor overstuurde klanken
There's nothing left to lose heb ik gelezen dat volledig is opgenomen met vox en daarop pedalen
Welke pedalen weet ik niet echt
Eventjes over die Rat
Metallica heeft bij mijn weten op een album veel rat gebruikt en dat was nu niet de tone om jaloers op te zijn eigenlijk
Vanaf de tweede cd gebuikt kirk heel vaak een tubescreamer voor lead
James gebruikt enkel tubescreamer op deze tweede cd
Vanaf dan is het allemaal mesa/boogie vooral de mark IIC+ en later ook nog andere spullen, maar hun tone op het moment is ook alles behalve de beste
die ze al ooit hebben gehad
Ik betwijfel over het algemeen of je wel muziek harder als the foo fighters volledig uit pedalen gaat kunnen halen
Buiten een boost kruipen pedalen altijd onder je geluid in niet erop
En dan nog geven ze vaak een vreselijk fuzzy geluid