PDA

View Full Version : tips nodig



gitaarhaantje
30 juli 2006, 22:14
Allereerst ff de geschiedenis...:

Ik heb als eerste een line 6 spider gehad. Bijzonder makkelijk met het schakel tussen geluiden. Toen ik in een bandje ging spelen kon de versterker het niet aan. Ik ben toen overgeschakeld op een buizenversterker(marshall jcm 900) en losse effecten.
Aangezien dit toch te veel gedoe is met die voedingen enz.. zou ik toch graag weer naar alles in 1 willen.
Nu zag ik zaterdag bij musik produktiv de boss gt 8. Dit lijkt me wel wat en met name omdat alles in 1 is.
Maar nu heb ik de volgende vraag is het logisch om zo'n multieffect aan een buizenversterker te hangen. Zo nee zijn er mischien andere tips om dit op te lossen?

Iemand ervaring met zo'n setup laat het even weten want ik heb binnenkort een optreden en dan zou ik het wel graag voor elkaar willen hebben..

Groeten Laurens

stumpy
30 juli 2006, 22:25
Heb je problemen met de wirwar aan kabels of echt de voedingen. Anders kun je namelijk ook een Ground Control + GCX kopen. Heb je alleen een relatief klein bord voor je neus, en kun je alle pedalen kiezen die je zelf wilt, en dus een eigenlijk veel beter geluid dan met een gt-8. Met de gt-8 is verder niks mis. Ookal zou ik wel de distortion uit je jcm900 blijven halen.

gitaarhaantje
31 juli 2006, 11:47
maar die is toch midi en dat zijn mn pedalen niet of zie ik dat nu verkeerd...
en daarnaast wil ik eigenlijk niks bijkopen.. ik heb er geen geld voor daarom zou het juist mooi zijn dat ik mn pedalen verkoop en daar iets anders voor in de plaats koop...

@stumpy:

Jij vind het dus geen aanrader om zoiets te kopen?

gitaarhaantje
1 augustus 2006, 12:32
er zijn toch wel meer forumleden die een multieffect in combinatie met een buizenversterker gebruiken??????????????????????

CowGuitar
1 augustus 2006, 13:19
Ik heb geen buizenversterker, maar ik kan je wel vertellen dat de Gt-8 een fijn pedaal is :)

Kim Wilson
1 augustus 2006, 13:39
Is een GT-8 niet hetzelfde als een verzameling Boss pedalen?

Hector_Tsolodimos
1 augustus 2006, 14:27
Is een GT-8 niet hetzelfde als een verzameling Boss pedalen?
zoiets, niet zo heel bijzonder dus

almarvk
1 augustus 2006, 14:30
De beste tip voor zoiets: Carl Martin Quattro!

Kim Wilson
1 augustus 2006, 14:39
zoiets, niet zo heel bijzonder dus
Dan kan dat prima voor een buizenbak. Ik gebruik ook wel Boss pedalen, en dat werkt prima.

gitaarhaantje
1 augustus 2006, 14:45
Dan kan dat prima voor een buizenbak. Ik gebruik ook wel Boss pedalen, en dat werkt prima.


maar zou je dan die gt 8 gewoon voor de versterker of in de effectloop moeten zetten?

Ik denk dat ik gewoon mn versterker mee moet nemen en dan ff zoiets een keer testen...

maar ik meende dat meerdere forumgebruikers ook een multieffect gebruiken in combinatie met een buizenversterker vandaar dit topic...

gitaarhaantje
1 augustus 2006, 14:45
zoiets, niet zo heel bijzonder dus


dat ligt eraan, ieder zn eigen smaak toch?

almarvk
1 augustus 2006, 14:50
Ieder z'n eigen smaak natuurlijk, maar als je al een buizenbak hebt moet je er ook wat goeds voor zetten. Ik wil niet zeggen dat een Boss GT-8 waardeloos is, maar er is gewoon beter spul te verkrijgen. Zoals dus die Carl Martin Quattro. Dan heb je topeffecten in één behuizing die super simpel te bedienen is. En ook een stuk robuuster is voor op het podium!

gitaarhaantje
1 augustus 2006, 15:12
Ieder z'n eigen smaak natuurlijk, maar als je al een buizenbak hebt moet je er ook wat goeds voor zetten. Ik wil niet zeggen dat een Boss GT-8 waardeloos is, maar er is gewoon beter spul te verkrijgen. Zoals dus die Carl Martin Quattro. Dan heb je topeffecten in één behuizing die super simpel te bedienen is. En ook een stuk robuuster is voor op het podium!

maar die is toch niet veelzijdig... ik heb dan niet veel effecten tot mn beschikking...
Ik wil gewoon veelzijdigheid en makkelijk te bedienen..

Als ik die carl martin quattro koop.. dan heb ik nog niet alles in 1...
Er moet bijvoorbeeld nog een wah pedaal bij...

almarvk
1 augustus 2006, 15:21
Je hebt dan de belangrijkste 4 effecten erbij zitten. En ik denk dat een losse wah van bijvoorbeeld RMC, Dunlop of Morley stukken beter is dan de wah die op de GT-8 zit.

gitaarhaantje
1 augustus 2006, 16:16
Je hebt dan de belangrijkste 4 effecten erbij zitten. En ik denk dat een losse wah van bijvoorbeeld RMC, Dunlop of Morley stukken beter is dan de wah die op de GT-8 zit.


Maar het gaat mij er niet om dat ik het beste van het beste heb... ik ben ook niet een hele goede gitarist...

Ik wil zeg maar een balans tussen kwaliteit en veelzijdigheid...

Zoals al vermeld had ik hiervoor een line6 en onder veel forumgebruikers is dit niet wat..
Nu ik een buizenversterker heb ben ik wel met ze eens dat dit toch wel een lekkerder geluid produceerd maar op het gebied van veelzijdigheid en makkelijk in te stellen is de line 6 toch wat beter...
Ik heb ook al eraan gedacht om dit allemaal te verkopen en voor een Hughes & kettner zenamp te gaan... maar dan heb ik geen buizenversterker meer en dat vind ik ook zonde.... vandaar deze poging om de gulden middenweg te vinden...

almarvk
1 augustus 2006, 16:31
Waarom dan geen POD met een floorboard op je buizenversterker?

timgte
1 augustus 2006, 16:37
Ik heb een Gt8 en heb pas een buizenversterker gekocht... Je kan dat ding op meerdere manieren aansluiten. Voor je versterker, loop (parallel / serieel) en de zogenaamde 4-kabelmethode.

Daarbij gaat het signaal als volgt:
Gitaar > Input gt8 > Gt8 Loop send > Versterker in > Loop send > Gt8 loop return > Gt8 versterker uit > Versterker Loop return

Snapte?

Nou, heel verhaal, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat voor mij geen van alle manieren perfect werkt. Ik ga m'n gt8 na nog een enkele test verkopen en overstappen op losse pedalen.

Moraal van het verhaal: Test meerdere opstellingen en kijk of het met jou (beoogde) versterker wel goed werkt.

Succes!

edit: Ow ja, bij die 4-kabel methode moet je de loop functie van de Boss gt8 goed gebruiken om alles in de goede volgorde te krijgen (wat ik moeilijk vind!). Daar zijn wel wat topics over, maar vraag het ook aan de verkoper...

gitaarhaantje
2 augustus 2006, 12:41
Ik heb een Gt8 en heb pas een buizenversterker gekocht... Je kan dat ding op meerdere manieren aansluiten. Voor je versterker, loop (parallel / serieel) en de zogenaamde 4-kabelmethode.

Daarbij gaat het signaal als volgt:
Gitaar > Input gt8 > Gt8 Loop send > Versterker in > Loop send > Gt8 loop return > Gt8 versterker uit > Versterker Loop return

Snapte?

Nou, heel verhaal, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat voor mij geen van alle manieren perfect werkt. Ik ga m'n gt8 na nog een enkele test verkopen en overstappen op losse pedalen.

Moraal van het verhaal: Test meerdere opstellingen en kijk of het met jou (beoogde) versterker wel goed werkt.

Succes!

edit: Ow ja, bij die 4-kabel methode moet je de loop functie van de Boss gt8 goed gebruiken om alles in de goede volgorde te krijgen (wat ik moeilijk vind!). Daar zijn wel wat topics over, maar vraag het ook aan de verkoper...

En wat voor versterker heb je...?
En wat bevalt er niet aan? is het alleen de vierkabelmethode of zijn er meerdere dingen.. klinkt het bijvoorbeeld niet?

gitaarhaantje
2 augustus 2006, 12:41
Waarom dan geen POD met een floorboard op je buizenversterker?


het schijnt dat dit niet een goede combinatie is... hier heb ik in het verleden ook al een topic over geopend...

timgte
2 augustus 2006, 17:36
En wat voor versterker heb je...?
En wat bevalt er niet aan? is het alleen de vierkabelmethode of zijn er meerdere dingen.. klinkt het bijvoorbeeld niet?


Koch powertone II

Op alle manieren werken sommige dingen niet of slecht. Gt8 voor de versterker werkt nog het beste... maar toch klinkt dat niet zo goed als losse effecten, sommige ervoor, sommige in de loop.

Maar, ik weet dat er hier op het forum zijn met ook de PTII en de GT8 die het volgens mij wel kunnen combineren. Dus, het ligt aan mijn smaak of mijn technisch inzicht.

SUcces

gitaarhaantje
3 augustus 2006, 15:07
nu was ik vandaag bij de gitaarshop... en sprak ik de verkoper over een multieffect aansluiten op een buizenversterker en hij zei dat dat best goed kon gaan....

Hij had nog een pod pro xt met floorboard liggen... allebei in een flightcase..
Nu wil ik dit wel even proberen... maar heeft iemand mischien ook een idee wat dat tweedehands moet kosten en of het uberhaupt wel klinkt...
Mischien dat iemand dezelfde setup heeft..!

Gr laurens

gitaarhaantje
14 augustus 2006, 21:48
Ik heb dus laatst de combinatie van jcm900 en de pod xt pro geprobeerd... Naar mijn mening blijft er helemaal niks meer van de dynamiek over... :S

Nu zag ik de g-major van tc electronics. Ik heb daarbij op de site van de fabrikant gekeken en deze effectprocessor schijnt het geluid niet te beinvloeden.. Nu lijkt me dit wel wat.. maar even een vraagje ik heb nu voor solo's dat ik een pedaal intrap zeg maar een booster.. zit dit bijvoorbeeld ook in de g-major? En is dat kleine ronde pedaaltje makkelijk te bedienen.. want zo ik zag op het filmpje lijkt me dat niet erg handig als je aan het optreden bent.
Dan nog een laatste vraag zitten er ook distortions enz... op of zijn het alleen modulatie effecten??

Iemand die deze effectprocessor gebruikt... Deel a.u.b je bevindingen!

paulusdeBKB
15 augustus 2006, 14:25
Ik praat alleen maar na wat ik in andere posts ben tegengekomen want ik ken de GMajor nauwelijks, maar het schijnt wel degelijk een tone-sucker te zijn. Verder meldde iemand eerder dat een GT-8 gewoon een verzameling Boss pedaaltjes is, maar dat is niet waar: het is een modeling pre-amp met ingebouwde effecten. De GT-8 is zeer uitgebreid en je zult er vele dagen mee zoet zijn voordat je er uit haalt wat je wilt.

Mijn advies is: blijf nog even bij je pedalen en bouw een simpel pedalenboardje om je voedingsproblemen te ondervangen. Kijk daarna rustig rond wat er allemaal te koop is en ga op je gemak dingen uitproberen.