PDA

View Full Version : V-amp en brakke computer



Chroxy
30 juli 2006, 20:41
Ik heb een aantal maanden geleden een V-amp 2 gekocht die ik vooral had gekocht om mijn gitaarnummers op te nemen.

Nu blijkt mijn pc dus geen goede geluidskaart of ingang te hebben. Momenteel heb ik het zo opgelost: vanuit de line out van de V-amp gaat een kabel naar een kleine plug en dan de microfoon ingang van mijn pc in..

het werkt zo allemaal prima, mijn vraag is alleen.. is dit wel een goede manier?? en hoe zou het eigenlijk moeten?

B~Rock
31 juli 2006, 08:14
Als het prima werkt dan is dit absoluut een goede manier.

Normaalgesproken sluit je een dergelijk apparaat via een line-ingang op je kaart aan (je mic. ingang is bedoeld voor signalen op mic. niveau, dat normaalgesproken lager ligt dan lijn-niveau). Hierdoor zal je signaal-ruis verhouding misschien niet optimaal zijn, maar what the heck...

harrie-beton
31 juli 2006, 09:29
De v amp geeft een line signaal en dat line signaal moet in de pc op de LINE IN.
In de Window mixer kun je dat kanaal "aanzetten".

Chroxy
31 juli 2006, 10:29
het werkt inderdaad prima zo, maar ik vroeg me dus af of het beter kon..

waar zit de line in dan? Is dat de ingang tussen de microfooningang en de uitgang voor de boxen?

bert k
31 juli 2006, 11:29
Ja, daar kan je wel vanuit gaan. Wel ff aanzetten, zoals Harry al zei. Je zal de output van de V-amp wel wat hoger moeten zetten.

Bevalt het slecht, ga dan rustig terug naar de mic ingang.