PDA

View Full Version : nieuwe hals



Orpheo
30 juli 2006, 19:09
Even een vraagje. gewoon nieuwsgierig. weet iemand hoeveel t kost om een nieuwe hals in je gitaar te laten zetten? bv rosewood hals? als de hals verlijmd is dus. gewoon een indicatie.

Anders Destium
30 juli 2006, 19:42
Ik zou denken aan een paar honderd euro minstens, en ook afhankelijk van het type palissander dat je wilt. Als je Rio palissander wilt ben je al honderden euro's verder en dan heb je alleen een stuk hout.

Tupelo
30 juli 2006, 19:46
Gerepareerde headcrack esthetisch toch niet verantwoord en daarom maar meteen iets speciaals van maken, of wat is het? :)

Orpheo
30 juli 2006, 19:51
Gerepareerde headcrack esthetisch toch niet verantwoord en daarom maar meteen iets speciaals van maken, of wat is het? :)

close! heel close! t heeft niet iets met esthetiek te maken alswel met angst dat t niet goed zit. ik voel er niks van, t voelt supersolide, maar toch... t blijft knagen. daarnaast, de studio wil ik verder gaan pimpen met bv een kahler, en ik ben bang dat als ik de lock erop schroef t headstock t alsnog begeeft. en als inderdaad de hals vervangen gaat worden, dan gelijk rosewood. heerlijke feel! heerlijke sound! als het onder de 1000 euro kan is t mooi meegenomen.

Tupelo
30 juli 2006, 19:53
Kan toch 1st. die Kahler doen.
Kom je vrij snel achter of je headstock het houdt.

Orpheo
30 juli 2006, 20:37
Kan toch 1st. die Kahler doen.
Kom je vrij snel achter of je headstock het houdt.

was ook de planning. maar als head t niet houdt, en hals moet erop, wil ik wel weten heoveel nieuwe hals moet kosten voor kahler erop gaat :)

wietse
30 juli 2006, 21:10
als het goed verlijmd is en de hals niet vol met haarscheurtjes zit dat is er niks aan de hand, de lijmverbinding is zelfs sterker dan het hout er omheen als het goed is.
met wat voor schroeven wil je die toplock vastzetten?
paar kleine schroefjes is genoeg.

Orpheo
30 juli 2006, 21:14
als het goed verlijmd is en de hals niet vol met haarscheurtjes zit dat is er niks aan de hand, de lijmverbinding is zelfs sterker dan het hout er omheen als het goed is.
met wat voor schroeven wil je die toplock vastzetten?
paar kleine schroefjes is genoeg.


ja dat weet ik wel, maar dan nog... t blijft malen...

en wat voor schroeven.... gewoon degenen die meegeleverd worden :)

Luke-wannabe
30 juli 2006, 22:39
Een Kahler tremolo op een LP... En dan op zo'n mooie!!
Ik vind t zonde, Orf

Orpheo
30 juli 2006, 22:40
Een Kahler tremolo op een LP... En dan op zo'n mooie!!
Ik vind t zonde, Orf

ok jij je zin; dan gaat ie op de edwards. oh nee das zonde bij nader inzien. omdat ie 't niet waard is, zo'n extra financiele aderlating van xxx aantal honderd euro. ik wil gewoon een ding op mn les paul waarmee ik kan duiken... in de 80ies vond je wel vaker een trem op les pauls. op die nieuwe soltero dean heb ik ook al een kahler ontwaard.. een KAHLER hakt geen gat in je body als een floyd...

BartL
30 juli 2006, 22:41
...daarom zei ik in je topic over de LP Studio dat IK hem niet had gekocht (voor 600 euro). 'T blijft zeker knagen! :)

Maar gebruik je hem dan niet gewoon als backup?

Luke-wannabe
30 juli 2006, 22:42
ok jij je zin; dan gaat ie op de edwards. oh nee das zonde bij nader inzien. omdat ie 't niet waard is, zo'n extra financiele aderlating van xxx aantal honderd euro. ik wil gewoon een ding op mn les paul waarmee ik kan duiken... in de 80ies vond je wel vaker een trem op les pauls. op die nieuwe soltero dean heb ik ook al een kahler ontwaard.. een KAHLER hakt geen gat in je body als een floyd...
Chill dude!
Ik geef alleen een mening! En t zal mij een zorg zijn of ze het in de 80's ook deden of niet. Ik vind t gewoon lelijk. T was gewoon een mening, geen kritiek.

Orpheo
30 juli 2006, 22:48
...daarom zei ik in je topic over de LP Studio dat IK hem niet had gekocht (voor 600 euro). 'T blijft zeker knagen! :)

Maar gebruik je hem dan niet gewoon als backup?

t is niet zozeer de hals of de breuk die t m doet hoor. niet in eerste instantie in ieder geval ;)

@ luke wannabe: sorry, ik bedoelde t niet om zo scherp uit dehoek te komen.

Luke-wannabe
30 juli 2006, 22:49
:hippie: Zand erover :p

Daniël_san
31 juli 2006, 12:08
maar hij zou toch gecremeerd worden?