PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van deze strat?



gjlp
25 november 2002, 18:55
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/6232.htm?zoek=mahonie

Ik wil deze graag hebben. Zou het wat zijn? Originele kleur en zo?

Robert.

skabouter
25 november 2002, 19:08
nounou, ik heb het niet zoooo erg op strats (maar kheb er heus geen hekel aan, hoor)
maar dit is wel een hele mooie !!
hele mooie finish, heeft mijn gitaar ook ongeveer.

alleen of het een goede koop is hangt af van wat je ervoor betaald. nieuw 1000 euro. dan lijk 600 euro mij redelijk, als ie echt in goede staat is. meestal zijn fender strats zo`n 600 a 700 euro.

master G
25 november 2002, 19:35
Op 2002-11-25 19:08, schreef skabouter:
nounou, ik heb het niet zoooo erg op strats (maar kheb er heus geen hekel aan, hoor)
maar dit is wel een hele mooie !!
hele mooie finish, heeft mijn gitaar ook ongeveer.

alleen of het een goede koop is hangt af van wat je ervoor betaald. nieuw 1000 euro. dan lijk 600 euro mij redelijk, als ie echt in goede staat is. meestal zijn fender strats zo`n 600 a 700 euro.


Ik vind het een erg mooie strat, daarom denk ik ook dat je deze niet voor 600 á 700 euro kan kopen..:grin: Je moet even kijken wat de nieuwprijs is, 1000 euro lijkt me sterk, en dan een beetje omrekenen

Grtz. stefan

domie
25 november 2002, 19:46
dit is tenminste zo'n strat die je niet overal ziet. Ziet er erg mooi uit!

Stitch
25 november 2002, 19:56
kleur is natuurlijk persoonlijk. Ik vind em er iig heeeeel vetjes uitzien. Kzou zeggen, probeer em uit met van tevoren een prijs wat je ong. wilt besteden kun je altijd kijken of ie et waard is.

gjlp
25 november 2002, 19:56
Ik heb gebeld en het bleek geen originele fender body te zijn. Lijkt me trouwens wel iets wat best in een advertentie mag staan volgens mij. Maar goed, volgende keer beter..

vulvasonic
25 november 2002, 20:29
Ik vind het sowieso een heel veemd geval, want zo te zien heeft het ding een grote headstock. En de vintage-reeks, die volgens mij later pas werd geintroduceerd, kende alleen replica's van oude modellen met een kleine headstock. Bovendien werden die gitaren standaard voorzien van witte slagplaten en elementkapjes e.d.

Tot zover ik weet, bestaat die gitaar niet eens (zeker niet als de eigenaar ervan beweert dat het een Amerikaanse strat is).

Vaag.., heel vaag

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:28
ik vind 'm niet mooi moet ik zeggen

Neophyte
30 november 2002, 14:48
lekker nuttige reply Ic3gl0vE.

wel ik vind hem ook niet mooi, en heb het ook niet zo op Fender's. Het is altijd moeilijk om nav een foto een tip te geven. De enige echt nuttige tip die er te geven is, zal "probeer hem uit" zijn.

Vintage-modellen van Fender hebben over het algemeen een hele goede reputatie, sowieso zijn Fender's erg goede gitaren met een over het algemeen warme klank.

Verder kan ik alleen maar zeggen wat Vulvasonic al gezegd heeft: twijfelachtig ding.

maar ik krijg een beetje de indruk dat je hem toch al niet gaat kopen :wink:

hopende toch nog een nuttige bijdrage geleverd te hebben,
Neo

lars
30 november 2002, 14:52
nadeel van strats is dat ze veel te gemakkelijk te neppen zijn, ik bedoel, koop op ebay een paar leuke plakplaatjes en klaar. op marktplaats zitten vaak toch niet echt kenners die et zouden merken, en als ze dat toch doen, dan komt de volgende wel weer langs en die neemt em wel mee.

Kjiratsiekoedel
30 november 2002, 15:15
Ik vind hem wel mooi. Of hij nu nep is of niet.

Anders Destium
30 november 2002, 15:39
Mooie finish zeg, wel apart een mahonie strat... ik vind alleen die slagplaat spuug en spuuglelijk, bleuh, dat kan voor een euro of 10/20 VEEL mooier....

Wel uitkijken idd of het geen nepper is....

sash
30 november 2002, 16:07
Hals is ook niet helemaal zoals het hoort. Er staat dat het een vintage remake is, het aantal frets klopt (21) en de tuners ook. Alleen jaren 50 modellen hadden een maple toets, maar hij heeft een silver transition logo en geen vintage spaghetti logo. Hij heeft ook 2 snaargeleiders op de headstock terwijl de jaren 50 modellen er maar 1 hadden.
Het zou een hals kunnen zijn van de USA california series, maar die hebben het vintage spaghetti logo en niet het silver transition.
De modellen met het silver transition logo waren USA modellen van de jaren 80 tot mid 90 en de huidige mexicanen.
De koffer die erbij zit is een erg goedkope namaak fender flightcase, geen pluche aan de binnenkant.
Zoals eerder gezegd, de body is niet origineel en in de ad staat dat het serienummer op de body staat, is er dus later opgezet, want het serie nummer staat of op de neckplate of op voorop de headstock bij het logo. Bij de vintage modellen staat het serienummer onderaan de hals of achterop de headstock.
Naar mijn mening is de hele gitaar namaak en misschien zijn alleen de elementen origineel Fender. Het kan best een goeie gitaar zijn, maar het is zeker geen Fender.

Dude
30 november 2002, 19:15
Op 2002-11-30 16:07, schreef sash:
Hals is ook niet helemaal zoals het hoort. Er staat dat het een vintage remake is, het aantal frets klopt (21) en de tuners ook. Alleen jaren 50 modellen hadden een maple toets, maar hij heeft een silver transition logo en geen vintage spaghetti logo. Hij heeft ook 2 snaargeleiders op de headstock terwijl de jaren 50 modellen er maar 1 hadden.
Het zou een hals kunnen zijn van de USA california series, maar die hebben het vintage spaghetti logo en niet het silver transition.
De modellen met het silver transition logo waren USA modellen van de jaren 80 tot mid 90 en de huidige mexicanen.
De koffer die erbij zit is een erg goedkope namaak fender flightcase, geen pluche aan de binnenkant.
Zoals eerder gezegd, de body is niet origineel en in de ad staat dat het serienummer op de body staat, is er dus later opgezet, want het serie nummer staat of op de neckplate of op voorop de headstock bij het logo. Bij de vintage modellen staat het serienummer onderaan de hals of achterop de headstock.
Naar mijn mening is de hele gitaar namaak en misschien zijn alleen de elementen origineel Fender. Het kan best een goeie gitaar zijn, maar het is zeker geen Fender.


en sash gaat er weer lekker overheen met de zweep der strat kennis !

John P
30 november 2002, 21:18
Lijkt me een ding, dat met bijv. Warmoth of Vox Humana onderdelen in elkaar is gezet. Kan verder best een lekkere gitaar zijn, hoor! Maar echt geen Fender, zoals onze kenner al zei. Mooi toch! Lekker proberen en als ie goed klinkt voor weinig kopen, zijnde een nep-Fender.

Ic3gl0vE
30 november 2002, 21:59
Neophyte:
er werd een mening gevraagd dus die gaf ik, das toch niet zo erg?