PDA

View Full Version : Het grote MXR topic.



Hector_Tsolodimos
30 juli 2006, 17:36
oke, ik wil graag jullie ervaringen, meningen enz enz hebben over deze (leuke) serie van Dunlop.

Ik ben namelijk in deze geiteresseerd:
Micro amp
10 band EQ
blue box
distortion +

wat heb jij van MXR?
(ik nog niks)

robert-gitarist
30 juli 2006, 18:50
Ik heb een Phase90,een Dimebag Distortion en een Wylde overdrive :D

E-J
30 juli 2006, 19:22
Ik heb een oude (1980?) MXR Dynacomp :cooler:

Hector_Tsolodimos
30 juli 2006, 19:47
en? bevallen ze?

Speeddemon
30 juli 2006, 19:58
Analog Delay
Stereo Chorus
Flanger
Distortion +
Distortion II
6 Band EQ (2x)
10 Band EQ (2x, 1tje te koop. vintage+box/manual. US 110V)
Dynacomp (pre-LED)
Limiter
Noise Gate/Line Driver
Micro Flanger
Micro Chorus
Micro Amp
Smart Gate (modern)

:cooler:

Hector_Tsolodimos
30 juli 2006, 20:04
Analog Delay
Stereo Chorus
Flanger
Distortion +
Distortion II
6 Band EQ (2x)
10 Band EQ (2x, 1tje te koop. vintage+box/manual. US 110V)
Dynacomp (pre-LED)
Limiter
Noise Gate/Line Driver
Micro Flanger
Micro Chorus
Micro Amp
Smart Gate (modern)

:cooler:
jij bent er wel tevreden over, denk ik zo
wat vraag je voor die 10 band EQ?

zoon van Piet
30 juli 2006, 20:28
deze (leuke) serie van Dunlop.

Ahum... dat is tegen het zere been van de ware vintagefanaat!

ik heb wel MXR's, maar geen ervan heeft ook maar iets met Dunflop te maken.

Bruce
30 juli 2006, 20:29
Ik heb mezelf net een MXR Phase 90 cadeau gedaan
Echt een heerlijk pedaaltje, en lekker simpel.

Speeddemon
30 juli 2006, 22:36
jij bent er wel tevreden over, denk ik zo
Yep, degelijkheid to the max, lekkere sounds, maar ik verzamel ze dan ook.
Moet nog i.i.g. de Envelope Filter hebben, en de handleiding voor de Micro Chorus. die Phasers hoef ik niet zo.

wat vraag je voor die 10 band EQ?
Die mag voor 65 euro weg. (ex verzenden).

Maar let wel, d'r zit een USA stekker aan, en hij werkt op 110V, dus je zal een step-down transformer nodig hebben.

vinni
30 juli 2006, 22:52
Heb zelf de nieuwe 6-bands EQ.

Maarru...wil je topic niet om zeep helpen....

Maar wat is nu eigenlijk het nut van "Het grote XXX - topic" ?

Ontgaat me een beetje.

Vinni

jpb
30 juli 2006, 23:52
1980 phase 45
1980 dyna comp
mooi spul

treblemaster
31 juli 2006, 01:38
Ik heb een Distortion + (reissue). Klinkt erg lekker voor een rauw rock 'n roll geluid.

farstreetblues
31 juli 2006, 09:51
Ik heb zelf een oude, groene MXR distortion +, klinkt geweldig,...paar jaar terug nog zo'n knal gele gehad (reissue), maar daar was ik dus niet kapot van, totale andere sound,.....verder heb ik nog een phase90, bluebox, ... en ooit nog een micro amp gehad

supahfuzz
31 juli 2006, 12:35
ik heb ze volgens mij allemaal wel eens gehad, en dan bedoel ik pre dunlop spul, dan wel script, dan wel blocklogo. Ben ooit ook zo dom geweest om ze ook weer weg te doen. Maar ik heb nog:

MXR Dynacomp, Dunlop, met lampie. mag weg. Heb daar een Carl Martin voor.
MXR Phase 100 scriptlogo.
MXR Phase 45 scriptlogo, zit nu weer in mijn dagelijkse effectenbak. :hippie:
MXR Stereo chorus 220 Volt Blocklogo. Ik haat chorus, nee, ik doe hem niet weg. Ruist en bromt als de tering btw :speed:

Dick Wolkendeck
31 juli 2006, 12:52
Nieuwe (2 jaar of zo) phase 90. Klinkt erg mooi, maar hij kan niet zo goed tegen high output elementen, gaat snel krakerig vervormen. Met single coils of split erg goed.

Dunacomp, iets ouder maar wel met lampje. Ook hier weer wat last met lompe elementen, maar het geluid is wel goed. In ieder geval beter dan die CP9 (Ibanez) die ik in de jaren 80 had. Die gooide me er toch een bak extra hoog in...

Dick Wolkendeck
31 juli 2006, 12:53
Btw, wat vindt men hier van de EvH series? Een phase 90 en een Flanger (mooie streepies) met een EvH-geluidsknopje?

Ben benieuwd.

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 13:40
Yep, degelijkheid to the max, lekkere sounds, maar ik verzamel ze dan ook.
Moet nog i.i.g. de Envelope Filter hebben, en de handleiding voor de Micro Chorus. die Phasers hoef ik niet zo.

Die mag voor 65 euro weg. (ex verzenden).

Maar let wel, d'r zit een USA stekker aan, en hij werkt op 110V, dus je zal een step-down transformer nodig hebben.
en hoe kom ik daar aan?, (ik ken ze, ze zijn vrij lomp toch? zal wel lastig worden in mijn pedalboard..

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 13:41
Heb zelf de nieuwe 6-bands EQ.

Maarru...wil je topic niet om zeep helpen....

Maar wat is nu eigenlijk het nut van "Het grote XXX - topic" ?

Ontgaat me een beetje.

Vinni
achja, gewoon
dan hoeft men geen topic meer te maken van:
MXR Phase 90 gekocht!
of:
MXR blue box, goed of slecht?

enz enz, beetje samengevat.. net als die grote ' post je pedalboard' topics

metalyves
31 juli 2006, 15:50
ik heb de zw-44 de zw-45 de phaser evh 90 en de double shot distortion m-151 en heb véél meer plezie om mijn genre nu te spelen(van punk tot metal)
ik had lang zitten te denken voor mijn gt-6 weg te doen maar heb het mij nog steeds niet beklaagd.
met deez 4 pedaaltjes kan ik live veel meer doen!
G rtz Yves



www.unrealpunx.be

PluueeR
31 juli 2006, 15:52
Ik heb een oude MXR Microamp. Leuk ding!

Mijne heeft geen LED en geen adapter aansluiting. Weet iemand hoe je deze kan dateren?

Speeddemon
31 juli 2006, 16:14
Ik heb een oude MXR Microamp. Leuk ding!

Mijne heeft geen LED en geen adapter aansluiting. Weet iemand hoe je deze kan dateren?
dan is ie van voor 1980-1981.

Script logo's zijn t/m 1977 ongeveer.
dan de non-LED block logo's 1978-1980.
LED block logo's 1980-1984/1985. Daarna is MXR failliet gegaan en verkocht aan Dunlop.

@Hector; ik denk dat de gemiddelde electronica-zaak ze wel kan leveren.
Heb geen idee over hoe groot ze zijn.

Btw, misschien dat onze mod D_H hem kan modden, zodat ie 220V accepteert. Bij mijn weten (Barend, back me up here), was 't een kwestie van interne transformator vervangen (eurootje of 6-8, dus geen ding van 200 euro ofzo) en nieuwe kabel+stekker.
Maar ik weet zelf niet welk type transformator er nodig is, en ik heb 'm ook te koop staan op Harmony Central (voor USA folks), dus vandaar dat ik 'm zelf niet gemod heb.

E-J
31 juli 2006, 16:23
dan is ie van voor 1980-1981.

Script logo's zijn t/m 1977 ongeveer.
dan de non-LED block logo's 1978-1980.
LED block logo's 1980-1984/1985. Daarna is MXR failliet gegaan en verkocht aan Dunlop.

Hoi Remco,
Geldt dit ook voor de Dynacomps? Ik heb eentje met een block logo, zonder ledje.

Speeddemon
31 juli 2006, 16:49
Hoi Remco,
Geldt dit ook voor de Dynacomps? Ik heb eentje met een block logo, zonder ledje.
voor alles van MXR.

Maar er zijn een paar effecten die nooit zonder LED zijn verschenen, zoals de Limiter en Distortion II (terwijl de Flanger van 't zelfde formaat wel een non-LED versie heeft).

PluueeR
31 juli 2006, 16:53
Cool, dacht dat ie jaren tachtig was. Nog iets ouder dus! :)

E-J
31 juli 2006, 17:09
Cool, dacht dat ie jaren tachtig was. Nog iets ouder dus! :)

Same here. Bedankt Rem! Super.

zoon van Piet
31 juli 2006, 22:02
en zer zijn ( originele) MXR's die nooit als script zijn gemaakt, omdat ze later pas verschenen. zoals de micro amp...

zoon van Piet
31 juli 2006, 22:09
achja, gewoon
dan hoeft men geen topic meer te maken van:
MXR Phase 90 gekocht!
of:
MXR blue box, goed of slecht?



Toevallig heb ik een tijdje de dunneflop versie van de blue box gehad, naast mijn mintcondition-allelettersnog intact-scriptlogo Auwe Blauwe. En ik moet zeggen dat mijn bedenkingen tegen de dunneflop eigenlijk alleen gebaseerd waren op de constructie van deze dingen - de reissue kan wat dta betreft echt niet tippen aan het origineel. Als ze deze beschaving ooit opgraven, vinden ze alleen originele MXR's!
Qua geluid vond ik dat ze heel dicht bij elkaar in de buurt kwamen. Ik lees overal dat de originele veeeeeel beter klinkt en ik zou graag zeggen dat het echt zo was, maar ik hoor het niet(*).
De Blue Box is geen apparaat dat je de hele avond gebruikt. Het is echt een special effect, om ergens in de set kleine kinderen bang te maken en
het bier dood te laten slaan. Dat kan de dunneflop volgens mij net zo goed als de echte.


(*: Maar misschien zijn mijn oren naar de klote...)

phx
31 juli 2006, 22:10
Kheb de distortion+ (oude en reissue) gehad, vond ik waardeloos.

Heb wel al jaren de mxr phase 100 op mijn board, leuk voor die incubus stukken :P

drap
31 juli 2006, 22:49
Die MXR distortion +, dat pedaal doet niet echt z'n naam eer aan heb ik wel es gelezen? Meer een overdrive pedaal met een vintage geluid toch? Ik heb zelf de MXR Micro Amp, de nieuwere. Ben ik zeer tevreden over

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 22:59
dan is ie van voor 1980-1981.

Script logo's zijn t/m 1977 ongeveer.
dan de non-LED block logo's 1978-1980.
LED block logo's 1980-1984/1985. Daarna is MXR failliet gegaan en verkocht aan Dunlop.

@Hector; ik denk dat de gemiddelde electronica-zaak ze wel kan leveren.
Heb geen idee over hoe groot ze zijn.

Btw, misschien dat onze mod D_H hem kan modden, zodat ie 220V accepteert. Bij mijn weten (Barend, back me up here), was 't een kwestie van interne transformator vervangen (eurootje of 6-8, dus geen ding van 200 euro ofzo) en nieuwe kabel+stekker.
Maar ik weet zelf niet welk type transformator er nodig is, en ik heb 'm ook te koop staan op Harmony Central (voor USA folks), dus vandaar dat ik 'm zelf niet gemod heb.
als jij het even zou willen fixxen, tenmiste, als ik hem wil..
eerst even in de winkel testten, dan laat ik je weten hoe en wat

zoon van Piet
31 juli 2006, 23:32
Die MXR distortion +, dat pedaal doet niet echt z'n naam eer aan heb ik wel es gelezen? Meer een overdrive pedaal met een vintage geluid toch? Ik heb zelf de MXR Micro Amp, de nieuwere. Ben ik zeer tevreden over

Nou, ik meen dat ie aardig kan ronken...echt meer distortion dan overdrive. en het is een klassieker, al was het maar vanwege Jerry Garcia en Randy Rhoads, of omdat gezegd wordt dat dit de vader van alle IC/diode-oversturingspedalen is.

Speeddemon
1 augustus 2006, 01:07
als jij het even zou willen fixxen,
dan kost ie geen 65 euro meer, lieve schat. :stop:

ik weet niet wat Barend daar voor rekent, maar sowieso zou er al 1x extra verzendkosten op komen.

Dat HWA nu op een laag pitje pruttelt, maakt me nog geen filantropische instelling. :satisfie:

Hector_Tsolodimos
1 augustus 2006, 14:03
dan kost ie geen 65 euro meer, lieve schat. :stop:

ik weet niet wat Barend daar voor rekent, maar sowieso zou er al 1x extra verzendkosten op komen.

Dat HWA nu op een laag pitje pruttelt, maakt me nog geen filantropische instelling. :satisfie:
hmm
dan doe ik het zelf wel.. ik zal even informeren in de winkel..ik weet al waar ik moet wezen..
maar ik moet em nog steeds testten.. als ie me bevalt, dan neem ik em
heb je even wat foto's ofzo? dan ik gelijk zien hoe dat ie er aan toe is..

Speeddemon
1 augustus 2006, 19:35
hmm
dan doe ik het zelf wel.. ik zal even informeren in de winkel..ik weet al waar ik moet wezen..
maar ik moet em nog steeds testten.. als ie me bevalt, dan neem ik em
heb je even wat foto's ofzo? dan ik gelijk zien hoe dat ie er aan toe is..

Bedenk trouwens wel dat de mijne de vintage blauwe versie is, en niet de moderne zwarte. Bouwkwaliteit is dus stukken degelijker dan het Dunlop-made spul.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/mxreq01.jpg

Hector_Tsolodimos
1 augustus 2006, 21:13
Bedenk trouwens wel dat de mijne de vintage blauwe versie is, en niet de moderne zwarte. Bouwkwaliteit is dus stukken degelijker dan het Dunlop-made spul.

http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/mxreq01.jpg

hmm, ik was toch eigenlijk van plan om de moderne te kopen... met een switch, coole led-lapjes...
denk toch niet dat dit mijn ding is..

Speeddemon
2 augustus 2006, 01:19
schuifschakelaars met LEDs: 1
vintage mojo en TONE: 0.

:dontgeti:

fullorder
2 augustus 2006, 16:19
schuifschakelaars met LEDs: 1
vintage mojo en TONE: 0.

:dontgeti:

Die gearsluts van tegenwoordig....
*vroeger*

Ontopic: Driewerf hoera voor MXR!

interessander
2 augustus 2006, 16:36
Ik zie de nieuwe niche voor de boutique (ver)bouwers al helemaal voor me: de MXR 10 band eq NO-Led mod eventueel te combineren met de NO-Switch mod :)

Hector_Tsolodimos
2 augustus 2006, 20:58
hmm, ik was toch eigenlijk van plan om de moderne te kopen... met een switch, coole led-lapjes...
denk toch niet dat dit mijn ding is..
de reden dat ik hem niet wil is simpel: ik zou helemaal naar je toe moeten, (ik woon in Helmond) en dat voor een pedaaltje van 60 euro
ik wil dat uit fatsoen ook niet aan mijn vader vragen, aangezienhij me een week geleden al naar Belgie reed,
als ik heb nou in de winkel kon testten en dan bij jou kopen..dat jij em dan verzond.. maar jij hebt een andere.. vandaag
het komt er dus op aan dat ik het te veel moeite vind om dat ding bij jou te komen testten, waar je ook woont, dan koop ik er wel een in de winkel

Fumi SG
2 augustus 2006, 21:15
Ik heb een zelfgebouwde Disto+, hij is inmiddels echter zwaar gemod (o.a. extra schakelbare gainstage) en klinkt allang niet meer als een Disto+... hij klinkt beter!:satisfie:

Speeddemon
2 augustus 2006, 22:33
de reden dat ik hem niet wil is simpel: ik zou helemaal naar je toe moeten, (ik woon in Helmond)
www.tpgpost.nl

glacius
3 augustus 2006, 17:13
ik heb een mxr phase 90 (gemod door het weg knippen van een weerstand )
heerlijk braken dat ding !!

Hector_Tsolodimos
3 augustus 2006, 17:18
www.tpgpost.nl
maar ik wil em testten..

pimpdoll
17 augustus 2006, 12:50
2 dagen geleden de phase 90 gekocht, bevalt goed.

Hector_Tsolodimos
17 augustus 2006, 13:40
2 dagen geleden de phase 90 gekocht, bevalt goed.
ja? mooi zo..die wil ik misschien ook nog hebben..