PDA

View Full Version : Rechterhand



L.
30 juli 2006, 14:59
Hey mensen,

Ik vraag me iets af, als ik sommige nummers speel waarbij ik een video heb van de artiest merk ik vaak dat ik vooral mijn rechterhand heel anders gebruik dan een ervaren artiest.
Nu lijkt dat logisch natuurlijk(ik speel pas een jaartje namelijk), maar goed, wat ik me hierbij afvraag is vooral hoe men losse snaren pakt wanneer men een nummer speelt dat uit akkoorden bestaat, zie bijvoorbeeld Dave Matthews (speelt veelal akkoorden met losse shit erin, kleine riffjes)

Tot nu toe stopte ik altijd mijns strumhand om vervolgens de losse snaren met meer fingerpickstylo te pakken. Terwijl ik bijvoorbeeld Dave Matthews (en genoeg anderen) gewoon dezelfde strum hand zie behouden en toch lekker ritmisch doorspelen (soms krijg ik het idee dat mijn ritme verstoord wordt doordat ik opeens met me vingers ga spelen).

Is dit gewoon oefenen op precies die snaar te raken en de rest te dempen ?
Of mis ik iets, is er iets dat ik me misschien helemaal niet besef ?

Ik gebruik trouwens nooit een pick, wil ik ook liever niet, hou er van met bare hands te spelen.

-=JEROEN=-
30 juli 2006, 20:26
tja kwestie van techniek oefenen... hoe strum je?

L.
31 juli 2006, 13:43
Met de vingernagel van me middelvinger, die zit dan net onder mijn duim gedraaid.

-=JEROEN=-
1 augustus 2006, 04:41
probeer eens lage noten (op e, a en d snaar) met je duim te spelen, en hoge noten met je vingers (wijs/middel/ring)

probeer ook eens wat fingerpicking technieken, die verhogen je accuratie

is flamengo gitaar niet iets voor je?

L.
1 augustus 2006, 11:55
Hoe kom je nu op flamenco gitaar ?

-=JEROEN=-
1 augustus 2006, 12:24
flamengo gitaar heeft hele uitgebreide fingerpicking

duim = bas
wijsvinger = akkoorden
middel+ring = melodielijn