PDA

View Full Version : Amp voor in oefenruimte...



Michael AE
30 juli 2006, 13:17
Mijn (metal) band heeft sinds kort een nieuwe oefenruimte, waar een wenteltrap ons naar de ruimte brengt. Nu snappen jullie wel dat ik geen zin heb mijn XTC steeds mee te nemen in het openbaar vervoer, maar ik wil liever ook niet 1 van mijn Mesa's daar laten staan.

Weet iemand een leuke amp die niet de wereld kost, maar wel relatief vet klinkt?

Onze andere gitarist had een JCM900 die ik wel bruikbaar vond en in onze oude oefenruimte stond een JTM60 die met een 4x12 en een tubescreamer ook niet heel erg verkeerd klonk.

Zelf zat ik aan een 5150, JCM900 of valvestate 8100 of misschien wel een Randall te denken.

Hij moet in ieder geval hard gaan, redelijk wat laag en veel midden hebben, de rest maakt me niet uit.

Squier4ever
30 juli 2006, 13:20
als het ook transistor mag zijn zeg ik: randall RH100 H oid.
knalhard en erg metal, lekker cheap ook

Agent_Smith
30 juli 2006, 15:47
Zoals je zelf al aangeeft: JCM900 of JTM60/JCM600 is een prima keuze. Valvestate vind ik zelf helemaal niks en een 5150 vind ik ook behoorlijk minder. maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Bins
30 juli 2006, 15:48
Ik heb pas een H&K warp-t gehaald voor 700,- Daar zit je echt wel mee in 5150 terrein. Bakken laag zonder echt "muddy" te worden. Ze zijn cheap nu omdat H&K met de warp-x een nieuwere versie op de markt heeft. Een reviewer op hc vergelijkt em met Bogner, maar goed, daar kan ik verder niks over zeggen. Korreltje zout erbij natuurlijk :)
Ik was zelf ook op zoek naar een 5150, maar kon deze nieuw krijgen voor de prijs van een used 5150. Ik heb ze naast elkaar gehad, en de H&K klinkt imo beter, iets "donkerder", maar daar hou ik juist van. Er staat bij Rock Palace in Den Haag nog een stack voor 1000 ofzo. De cab heeft 2x v30 en 2x hot100's, en hij is iets oversized. Ik heb de cab van de week gehaald, maar kan em morgen pas inpluggen, dus ik heb geen idee of het wat is.
Beetje jammer dat H&K zo'n "Nu-Metal" stempel erop heeft gezet, niemand neemt de amp serieus nu volgens mij :)

(Sorry voor de Scali-aanse "mijn versterker is goed" post. Maar imo is het misschien wel wat voor je.)

Les Paul
30 juli 2006, 16:00
Marshall Silver Jubilee. Volgens mij vond jij die erg lekker klinken met mijn Les Paul, dus ik denk dat hij met jouw LP ook prima zal klinken.

Daniël_san
30 juli 2006, 16:26
Marshall DSL/TSL oid?

Fumi SG
30 juli 2006, 16:48
Voor betaalbare metal... Randall!

hidde630
30 juli 2006, 17:43
Voor betaalbare metal... Randall!

wat hij zegt...

Jimwoud
30 juli 2006, 17:57
Bij Rock Palace staat ook een Peavey Triple XXX voor een leuke prijs 798,-. Is ook echt een hele vette buizenamp.

Ik heb zelf de XXL(3 kanaals transistor) van Peavey, is ook erg goed te doen. De XL(2 kanaals) is ook leuk, zeker voor in een oefenruimte.

Succes,

Jim

BLOK182
30 juli 2006, 18:49
Randall RH100 als het hard, metal en betaalbaar moet. London City is misschien ook een optie (de nieuwerwetse multichannels zowel als de oude).

ieme
31 juli 2006, 09:57
michael, doe even normaal man! als t zo'n probleem is ga je toch over die pod xt van je spelen over de PA?

Droffie
31 juli 2006, 12:23
Michael:

Ga voor een VS8100. Ik heb er jaren opgespeeld en die dingen scheuren als de ziekte. Erg fijne amps met een verrassend goede tone!!

Just my two cents...


Tip, zoek er een bijbehorende 4x12 8412 cabje bij. Daar klinken ze het beste op.

Michael AE
31 juli 2006, 12:30
Bedankt voor de reacties allemaal!

Een speaker heb ik niet nodig, mijn Koch 4x12 staat daar voor vast.

Nog meer suggesties?

Droffie
31 juli 2006, 13:00
Bedankt voor de reacties allemaal!

Een speaker heb ik niet nodig, mijn Koch 4x12 staat daar voor vast.

Nog meer suggesties?

Zet er dan een Twintone op...Je zal verbaast zijn hoeveel gain die dingen hebben..:D

Ben overigens erg benieuwd naar je Les Paul. Wouter vertelde me er over vorige week. Je neemt 'm toch wel mee naar de meeting hoop ik?

BLOK182
31 juli 2006, 13:29
Valvestate heb ik (als repetitieamp en backup) veel vertrouwen in. Hebben in de oefenruimte een 2x12 combo, en met wat tweaken en een goede gitaar haal je daar ook echt alle sounds uit die je nodig hebt. En het kost amper wat!

ACSlater
31 juli 2006, 18:49
poeh Valvestate??? Ik heb ervaring met 2 valvestates: 265 R zowel de 1e als de 2e uitvoering. Beide klinken leuk als je niet beter gewend bent. Toen ik eenmaal zelf een wat betere transistorversterker had (VOX Cambridge Twin) viel er voor mij geen eer te behalen met een Valvestate. De nieuwere AVT serie van Marshall daarentegen...

Michael AE
1 augustus 2006, 18:23
Zet er dan een Twintone op...Je zal verbaast zijn hoeveel gain die dingen hebben..:D

Ben overigens erg benieuwd naar je Les Paul. Wouter vertelde me er over vorige week. Je neemt 'm toch wel mee naar de meeting hoop ik?

Ja, de LP komt sowieso mee!

BLOK182
1 augustus 2006, 18:36
poeh Valvestate??? Ik heb ervaring met 2 valvestates: 265 R zowel de 1e als de 2e uitvoering. Beide klinken leuk als je niet beter gewend bent. Toen ik eenmaal zelf een wat betere transistorversterker had (VOX Cambridge Twin) viel er voor mij geen eer te behalen met een Valvestate. De nieuwere AVT serie van Marshall daarentegen...
Mwah, vind ik best meevallen, met wat tweaken kan je er behoorlijke goeie dingen uithalen, als je eenmaal kan spelen en weet hoe je met een valvestate moet werken. De nieuwe AVT vind ik minder dan de eerste serie, vooral de oude 8100 top wil nog best wel, met een leuk buisje in de preamp. En tis niet echt dat ik niks gewend ben:p

Michael AE
1 augustus 2006, 18:41
Ja, ik vind valvestates ook best bruikbaar voor dit soort toepassingen. Zou ik nou in een popband in deze situatie zitten, dan had ik nooit voor een valvestate gekozen...maar goed, dan had ik ook gewoon mij Twin neergezet, ofzo.

Ik heb nog eens rondgekeken en ik denk dat een eindtrap voor mijn JMP1 ook geen slecht idee is, maar dan moet de andere gitarist hem wel even snel uit zijn rack schroeven en er zelf 1 kopen.

Mja, toch maar voor een afgetrapte 5150 gaan...in Amerika staat er 1 te koop voor 250 dollar.

Stitch
1 augustus 2006, 20:15
hoe ga je dat fixen met voltage dan?

Orpheo
1 augustus 2006, 21:40
hoe ga je dat fixen met voltage dan?

vakantietrafotje lijkt me :) geen probleem.

Negative K3 fan
1 augustus 2006, 21:52
volgens mij kun je bij peavey amps gewoon kiezen tussen 220 en 110