PDA

View Full Version : Moederrrrr! Orkest + Gitaar



armageddon
30 juli 2006, 13:05
Ik wou weer eens lekker met Garritan Personal Orchestra aan de gang icm Drum Kit From Hell. Dus...lekker raggen op Mutter van Rammstein :D
Potver, ik wou dat ik ook nog eens zo kon brullen/zingen, dan zou ik het ook nog ingezongen hebben.

Hier kan je hem downloaden (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Mutter.mp3).

Zeg maar wat je ervan vind :D

hendrix2
30 juli 2006, 16:46
zeer lekkere backing track voor een zanger ;)
echt jammer dat je niet ingezongen hebt! klinkt anders erg goed hoor.

armageddon
30 juli 2006, 17:57
Bedankt!
Ja, ik ben dus bezig met de zang :D Ik dacht, waarom ook niet. Ik heb een evenzware stem als mr Lindemann en zo ingewikkeld is dit nummer ook niet denk ik.

Jax
30 juli 2006, 18:51
klinkt goed, maar post het zeker nog eens met zang! :)

B~Rock
31 juli 2006, 14:30
Nice !

Hoe gebruik jij DFH normaal ? Close, ambient (room) allebei ? Voeg je nog compressie toe ?

armageddon
31 juli 2006, 14:59
Ik proces alles eigenlijk apart. Compressie + eq op zowel de kick, de snare en de toms. Compressie om ze een flinke attack te geven en eq om het muddy uit de kick, en de snare te halen en om de toms naar voren te brengen. Snare krijgt ook reverb. Snare moet ook redelijk mid kwijt raken in de eq en die krijgt een algehele laag boost voor een lekkere vette snare. Al het andere (hi hat, cymbals) krijgen een flinke low-cut en eventueel nog wat reverb. Cymbals zijn natuurlijk onderdeel van de OH en de Ambient, dus die mix ik er ongeveer 30% en 50% in. Vervolgens de drums afmixen met een goeie limiter (bijv. L1 of PSP Vintagewarmer). Dit doe ik door alle sliders op 0 te zetten en dan kick op 50% en dan langzaam alles toevoegen tot een mooi geheel. Limiter staat nog uit, zodat ik kan voorkomen dat de meter in het rood schiet. Hierna gooi ik L1 erop en verhoog ik de input gain nog wat om hem een beetje te driven en loudness mee te geven (dit doe ik alleen bij hardere muziek uiteraard). En dan exporteer ik het als Wav.

Ik gebruik wel Drum Kit From Hell Superior, als je dat bedoelde.