PDA

View Full Version : Nieuwe amp



Coco
30 juli 2006, 09:38
Gisteren heb ik mijn nieuwe versterker gekocht. Een Vox AC30CC2.

Ondanks jullie goede adviezen is het toch de 30 watter geworden.
Het geluid over 2 speakers is toch een stuk mooier dan over 1.

Van de Alnico's heb ik maar afgezien, het klinkt wel beter, maar het grote prijsverschil vond ik het niet waard, met name omdat je het op een laag volume nauwelijks hoort. (ik denk niet dat mijn buren in mijn smoes trappen dat het volume echt vol moet, voor een betere sound).

Ik moet nog wel even geduld hebben, want het leek me niet echt een goed idee om de versterker mee te slepen in de trein. Gelukkig komt de verkoper binnenkort richting Tiel en dan komt hij hem afleveren. Kijk dat is nog eens service!!

tillens
30 juli 2006, 10:28
Gefeliciteerd! Mooie amp! Ik ben zelf stiekem aan het gassen op een dergelijke amp maar dan in head vorm! gr peter

Hector_Tsolodimos
30 juli 2006, 11:05
nice.. en zou je ook wat prijzen kwijt willen? je hebt het namelijk ook over 'te grote prijsverschil'
gefeliciteerd

Mitch
30 juli 2006, 12:17
Het prijsverschil tussen de CC2 en de CC2x is toch wel genoegzaam bekend ?
Anyway, gefeliciteerd Coco, het zijn mooie amps. Veel waar voor je geld !

Coco
30 juli 2006, 12:39
Dank je.

De prijzen verschillen idd. Voor dit beestje heb ik nu € 975,= neer moeten leggen. Met Blue Alnico's kost tie €1.595,=.

Ze zijn elders misschien iets voordeliger te krijgen, maar bovengenoemde service vind ik ook wel wat waard.

Squier4ever
30 juli 2006, 13:21
we want pics goddammit

Coco
30 juli 2006, 14:16
Geduld, geduld (dat zeg ik ook tegen mezelf). Ik moet wachten tot de verkoper hem komt brengen (is binnen nu en twee weken) anders had ik hem gisteren mee moeten nemen in de trein.

Anyway, maar goed ook. Als ik mijn amp nu hier had staan kwam er helemaal niets van mijn scriptie terecht (shit, zit ik weer op het forum).

Piet (Tele)
30 juli 2006, 18:32
Ik heb sinds maart de vox ac30 met de warphdale speakers en heb er nog geen minuut spijt van gehad.
Een prima sound, al blijf je altijd zoeken. (het zal er wel bij horen)

BLOK182
30 juli 2006, 18:58
Congrats, Vox is cool! Hopelijk krijg je em snel! Trein is trouwens goed te doen met amps, wordt alleen vervelend als je dan nog stukken moet lopen / over moet stappen:p

blominski
31 juli 2006, 14:59
Dank je.

De prijzen verschillen idd. Voor dit beestje heb ik nu € 975,= neer moeten leggen. Met Blue Alnico's kost tie €1.595,=.

Ze zijn elders misschien iets voordeliger te krijgen, maar bovengenoemde service vind ik ook wel wat waard.

De Vox AC30CC2 vindt ik helemaal de max kwa geluid en looks, dan nog een goed effectenrack erbij en je kan je naast The Edge stellen 8-)
Nee serieus ik ben ook volop aan het sparen om er zo eentje te kopen volgend jaar zal het er wel van komen eerst nog wat andere kosten weet je wel.
Trouwens wie geintersseerd is in zo'n prachtige lampenbak mijn lokale muziekhandel is nu ook Vox dealer en heeft een hele mooie promotie je kan hem krijgen voor 799€ je moet er wel een tripje naar België voor overhebben.
Meer info op den Sven zijne website Sonnor Musical Instruments (http://www.sonnor.com)

hubert
31 juli 2006, 18:39
gefeliciteerd! ga je geen spijt van krijgen.......
veel plezier ermee....

Coco
3 augustus 2006, 14:05
Yes!!! Ik heb hem binnen!!
En man hij klinkt goed!

Ik heb voor mijn vrije dag weer een stapel werk meegenomen, maar ik wil spelen!

Vanmorgen gitaarles gehad en m'n leraar is jaloers (jazeker, dezelfde die de VOX afraadde).

Een vraagje: als ik via mijn Boss g6 speel, dan zit er een ruis in. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

jonesd
4 augustus 2006, 08:30
heel simpel, de gt6 buitengooien en puur op de amp spelen...

Coco
4 augustus 2006, 22:23
OK, ik heb hem niet buiten gegooid, maar speel inderdaad wel direct op de amp. Klinkt veel beter.

Maar zonder gein, het moet toch mogelijk zijn dat ding fatsoenlijk aan te sluiten, zonder ruis?

Ik heb nu mijn gitaar op de Boss en die weer op de input van de versterker.
Als ik in de handleiding kijk, zou ik de Boss aan moeten sluiten op de send of receive aan de achterkant, maar dan werkt het niet.

Iemand raad?

eng elfjuh
4 augustus 2006, 22:51
even zoeken op het forum over de 4-kabel-methode (four-cable-method)
staat geloof ik ook iets over op de site van Boss
suc7!

Coco
5 augustus 2006, 20:13
Ik heb vandaag wat kabeltjes erbij gehaald en alles aangesloten o.b.v. de 4 kabel-methode.

Prima geluid nu.

Bedankt voor de tip. leuke site trouwens.