PDA

View Full Version : Gitaarmerken



Sonny
30 juli 2006, 04:47
Weten jullie een lijstje voor mij te maken met alle gitaarmerken, weet er zelf nog niet veel van af. En zou me graag hier in willen verdiepen.

En wat heeft jullie voorkeur een Stagg of een richwood gitaar?

Ik zag laatst een Richwood RW25LNT klassieke gitaar voor 79 euro en een Richwood RE125L Launcher Pro Standard een les paul model voor 220 euro staan op internet. Denken jullie dat dit wat is om mee te beginnen of toch maar beter effe verder zoeken?

Oja nog iets ik ben wel linkshandig dus dat is ook wel zwaar klote voor het uitzoeken van een gitaar.


Hee ik hoor jullie wel.

Laterzzz en Alvast bedankt

almarvk
30 juli 2006, 10:22
Hoi! Welkom op het forum! Je zit echt wel in een verkeerd gedeelte. Lees eerst wat topics door op het forum!

Jax
30 juli 2006, 10:50
Weten jullie een lijstje voor mij te maken met alle gitaarmerken, weet er zelf nog niet veel van af. En zou me graag hier in willen verdiepen.

En wat heeft jullie voorkeur een Stagg of een richwood gitaar?

Hee ik hoor jullie wel.

Laterzzz

Ten eerste, hoi Sonny, welkom op het forum. Ten tweede, een lijste van alle gitaarmerken in de wereld lijkt me niet echt te doen, maar je kan wel hier (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar#manufacturer) kijken, al zou ik niet goed weten wat je ermee kan :)

Je laatste vraag is al erg, erg vaak behandeld op het forum, dus gebruik de zoekfunctie, en je zult vinden :)

hoofd
30 juli 2006, 11:12
Onderwerp verplaatst naar Gitaar - Diversen.

Luca P
30 juli 2006, 12:03
Kijk hier eens:
http://www.harmony-central.com/Guitar/guitarman.html


Heb je iets?
Kan je hier je oordeel vellen:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar

mmm. Jax, ik zag je bericht te laat...:)

nielsduursma
30 juli 2006, 12:20
je noemt al 2 merken, richwood en stagg.
stagg wordt over het algemeen als rommel gezien. (ik heb een week stage gelopen in een winkel met staggs, en het waren de slechste gitaren waar ik ooit op had gespeeld. (2ehands dan even niet meegerekend, daar zit ook een hoop kromme/kapotte zooi tussen))

richwood is zeker een goed beginnersmerk. net zoals london city. vooral de wat duurdere richwood les paul en strat modellen zijn ook erg in trek bij de "ervaren" gitaristen. gewoon goed en degelijk tegen een wat lagere prijs. (datzelfde verhaal geld ook voor london city)

ik weet niet wat je budget is voor de gitaar, als dat wat hoger ligt kan je zeker ook (2ehands) naar epiphone of fender kijken.

maargoed, de keus van het soort gitaar dat je wilt gaat natuurlijk helemaal afhangen van wat jij het beste vindt klinken. een gitaar met humbuckers (bijv. een les paul) is over het algemeen wat meer geschikt voor het hefitgere werk.
terwijl een gitaar met zogenaamde single coils wat meer geschikt is voor het "schone" werk.

dus ga lekker naar de winkel, neem desnoods iemand mee die veel verstand heeft van gitaren en ga lekker proberen en kijk wat het beste bij je past.

Sonny
31 juli 2006, 21:46
Thanks mannen aan jullie heb ik wat.

Meer reacties zijn natuurlijk van harte welkom.

Laterzzz

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 22:16
Thanks mannen aan jullie heb ik wat.

Meer reacties zijn natuurlijk van harte welkom.

Laterzzz
Fender, Squier (goedkope Fender), Gibson, Epiphone (goedkope Gibson) en ga zo maar door
voor beginners:
Squier
London City
Richwood
Stagg (zuigt)
Behringer (zuigt)
V-tone en andere wannabe's = troep (over het algemeen, je moet niet alleen op uiterlijk letten..)

Coco
31 juli 2006, 22:23
Je bent links zei je? Kan je London City vergeten, jammer want dat zijn goede gitaren.

Van belang is wel wat voor muziek je wilt gaan spelen.

Ik ben zelf ook links en ben begonnen op een Epi G400 (2e hands).Ik heb verder nog de Ibanez SA 220, prima gitaar en sinds kort een Fender Strat (moet je wel eerst zeker weten dat je wilt blijven spelen, want die is niet goedkoop).

Corine

nielsduursma
1 augustus 2006, 09:51
Oja nog iets ik ben wel linkshandig dus dat is ook wel zwaar klote voor het uitzoeken van een gitaar.


weet je wel zeker dat je echt linkshandig bent?? ik doe ook vrijwel alles met links behalve gitaarspelen. kijk eerst maar of rechts ook goed en mischien wel beter ligt.