PDA

View Full Version : mismaakte SG



wietse
29 juli 2006, 21:32
vanmorgen gekocht in makkinga voor 50 euro in beroerde conditie, was helemaal wit over gekwast en zo dik dat het wel een laag rubber leek.
dat had het voordeel dat ik met een mesje zo de boel er af kon schrapen, hoekje los en kon een hele lap lostrekken.
de originele finish kwam er goed onderweg, amper geschuurd, resten witte verf verwijderd met thinner en gepolijst met commandant, hij is nu weer redelijk.
het werk er aan viel mij enorm mee.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/framus.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/framusbody.jpg

het is een framus van een mij onbekend model, niet echt mooi maar wel apart alles werkt en is goed bespeelbaar de gelamineerde hals is nog kaarsrecht voelt alleen wat ruw aan de lak is gaan verweren, moet dus geschuurd worden om hem lekker bespeelbaar te krijgen, maar dat is bij zo'n gitaar niet zo'n groot probleem worden meestal toch niet weer bespeeld.
heeft alleen een massa probleem wat ik nog op moet lossen.
1 ding zegt mij al dat ze bij framus wel nadachten over hoe ze een gitaar bouwden, de mooiste bolt on constructie die ik ooit heb gezien, geen hielblok, lijkt wel set neck.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/framusjoint.jpg

denk niet dat ik deze houd maar hier is vast wat aan te verdienen.
het is echt een zogenaamde veenendaal gitaar zoiets gaat daar voor grof geld weg.

robert-gitarist
29 juli 2006, 21:43
Cool Wietse!
Alleen wat een gruwlijk lelijk ding.Sorry ;)
ieder natuurlijk zijn ding maar deze vind ik echt lelijk!Je hebt heel veel mooie planken maar deze vind ik minder maar goed wel een Framus.En Framus staat niet bekent als een slecht merk ofzo(ik heb een oude Bassgitaar van Framus,onwijs mooi ding om te zien en speelt en klinkt rete goed!).Ook de huidige gitaarlijn is wel te pruimen.
Veel plezier er veder mee ;)

hendrix2
30 juli 2006, 00:43
ik vind hem mooi :)
ik ben jaloers op je collectie wietse...
ik benijd je ook om het feit dat jij met het geld dat een ander voor 1 fender strat zou gebruiken, een stuk of 50 gitaartjes koopt :p (waar er wss zelf bij zitten die evengoed spelen/klinken als een fender oid.)

Jax
30 juli 2006, 08:59
Leuk gitaartje Wietse! De hals ziet er op de foto nog wel erg goed uit! :)

wietse
30 juli 2006, 10:12
Leuk gitaartje Wietse! De hals ziet er op de foto nog wel erg goed uit! :)

ziet er goed is maar voelt niet echt lekker meer, de lak is ruw geworden, net even afgesteld en massaprobleem opgelost (volume pot was niet geaard) klinkt lekker jazzy, de pots zijn zelfs kraakvrij, en heeft nog een behoorlijk hoge output.
en tot m'n verbazing was de intonatie spot on, zelfs de actie is goed, prima bespeelbaar dus.
blijf hem lelijk vinden neem hem denk ik mee als ruilobject naar veenendaal daar zijn ze gek op zulke gitaren.
ontdekte net achterop de kop een gat heeft ooit een schroef ingezeten om hem aan de muur te hangen vermoed ik, ach het kan erger, ben al eens bij mensen geweest die een 60's strat door de body heen aan de muur hadden geschroefd, en ze wouden hem niet verkopen:angry:, was van lievelingsoom geweest.(kwam daar voor een partijtje elpees)
dan springen je de tranen wel even in de ogen als je zo'n barbarisme ziet.