PDA

View Full Version : Hout der ltd's: Agathis? Is het wat?



stumpy
29 juli 2006, 19:36
Zoals sommigen misschien hebben gelezen zoek ik een vervangende gitaar voor mijn Ibanez rg2550. Afgelopen woensdag ben ik naar de musik-produktiv geweest (heerlijk die duitse snelweg :satisfie: ) en heb wat gitaren uitgetest. Al vrij snel werd het me duidelijk dat hij zou worden vervangen voor een esp of ltd. Ik heb verschillende series geprobeerd, maar ik werd uiteindelijk nogal verast door de mh250. Deze bleek me aardig goed te bevallen. Nu heb ik alleen nog geen kans gehad om de mh400 te testen. De groten verschillen zijn de pickups EMG 81/85 en EMG/ESP's, de stemmechanieken (grovers op de 400) en wat het verschil is tussen "set-thru(400)" en "neck-thru-body(250)" is mij niet helemaal duidelijk. En last but not least: de 250 is van agathis en de 400 is van mahogany. Door het basswood van de ibanez ben ik nogal bang geworden van houttypes. Ik heb al een set goede gitaren (2 gibsons waaronder een lp custom) en ik twijfel. Doorsparen voor een (echte) esp, zodat de gemiddelde kwaliteit gelijk blijft, of nu die mh250/400 kopen, als een lekker metal gitaartje. Of heeft iemand andere suggesties. Ik ben echt puur op zoek naar een 2 humbuckerig gitaartje, actief/passief maakt niet uit, liefst 24, maar ik ga geen geweldige gitaar laten staan omdat hij er 22 heeft. Alvast bedankt

Ganjaman
29 juli 2006, 22:35
is verwant aan de conifeer/den ;)
geen tophout, denk aan basswood en dergelijke

mAnoontje
30 juli 2006, 00:56
Ik heb een MH400 en een gibson LP custom.
Ik zou nooit een LTD kopen als ik die custom al had,
je speelt er dan toch niet op, want het verschil in
kwaliteit is te groot. Ik zou voor de ESP gaan!

Kaïn
30 juli 2006, 02:08
Agathis word ook the poor man's mohogany genoemd. Vergelijkbare klankeigenschappen van mahonie maar van mindere kwaliteit.

stumpy
30 juli 2006, 13:00
Even kijken of ik ergens wat esp's en de mh400 en m1000 kan proberen. Bedankt voor de tips. Andere tips worden ook nog steeds dankbaar gelezen.

Kaïn
30 juli 2006, 14:33
http://www.americanguitarstore.com/tags.asp

Daar zijn er een hoop;)