PDA

View Full Version : Swing pickup info gevraagd!



rhcp_schipper
29 juli 2006, 15:51
Ik wsa heel erg beniuwd of iemand de pickups van swing wel een gehoord hadden?

Deze pickups verkopen ze bij tonefactory, en ik was heel erg beniuwd of ze een beetje lekker klonken voor die prijs.

Ik ben dan vooral beniuwd naar de Swing Blues Breaker Plus Set en de Swing Blues Breaker Set. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Archenemy
29 juli 2006, 18:20
de swing gitaren zijn goede gitaren voor hun geld maar als je redelijk gevorderd bent zul je al gauw de pickups verwisselen dus ik zou ze niet snel in een gitaar zetten , tenzij het een lowbudget projectje is dan is het beter dan de 17euro-paf elementen van de tonefactory

gr Tim

G.G.
29 juli 2006, 20:41
Ik heb ook de BBplus set gezien voor €55 als ik de specs lees is het hetzelfde als alle andere betere elementen Beetje hot a'la Texas Spacials. Ben ook erg benieuwd want de prijs is leuk.

G.G.
31 juli 2006, 12:18
Schopje!


In een gitaar met deze specs zul je niet gauw waardeloos klinkende pickups monteren:

http://sleipnerguitars.com/for-sale/swing-custom-guitars/blair1.shtml

De specs:

http://sleipnerguitars.com/for-sale/swing-pickups/bluesbreaker-plus.shtml

Op Harmony Central kon ik geen info vinden. Maar de specs klinken in ieder geval prima van de Swing Blues Breaker Plus set. Denk dat ik gewoon eens een setje ga bestellen om uit te proberen over een maandje ofzo.

G.G.
31 juli 2006, 12:41
Theoretisch vergelijkend warenonderzoekje gedaan op de Swingsite en de Fendersite

Fender Texas specials:

Alnico 5 magnets and enamel coated magnet wire create the increased output that demands respect!


Texas Special Strat Bridge Pickup:
DC Resistance: 6.50K - 7.10K

Texas Special Strat Middle Pickup:
DC Resistance: 6.5K

Texas Special Strat Neck Pickup:
DC Resistance: 6.2K


Swing Blues Breaker Plus:

Magnet Alnico 5
Coil Plain Enamel
Coil Gauge 42 AWG

Featured with Alnico5 magnet, fiber bobbin, Plain Enamel coil and cloth covered wire .
Staggered pole-pieces arrangement in accordance with the output of each string.

Bridge 7.2 K
Middle 6.5 K (Reverse Pole/Reverse Wound)
Neck 6.2 K





Waar doet me nou deze Blues Breaker plus set aan denken :)

rhcp_schipper
31 juli 2006, 17:29
Is er niemand die het geluid al een ervaren heeft, met eigen oren zeg maar? :d

G.G.
31 juli 2006, 17:59
Is er niemand die het geluid al een ervaren heeft, met eigen oren zeg maar? :dVan de Blues Breaker (zonder de "plus") is een soundfile in een van de linkjes die ik eerder gepost heb.

Bij de soundfiles vind je twee linkjes, de eerste is alleen een plaatje, de tweede moet je hebben. Beloofd veel goeds, dat eerste stukkie clean.

rhcp_schipper
6 augustus 2006, 18:45
Er is hier op eht forum niet iemand die ervaring heeft met een van de twee setjes?

timbo
6 augustus 2006, 19:42
Ik wsa heel erg beniuwd of iemand de pickups van swing wel een gehoord hadden?

Deze pickups verkopen ze bij tonefactory, en ik was heel erg beniuwd of ze een beetje lekker klonken voor die prijs.

Ik ben dan vooral beniuwd naar de Swing Blues Breaker Plus Set en de Swing Blues Breaker Set. Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

als je toestenbord vaardigheden net zo goed zijn als je gitaar spel zou ik er niet aan beginnen:P

rhcp_schipper
5 september 2006, 23:11
Is er in de tussentijd al iemand die een setje van de swing pickups heeft gehoord? Wel de single coils. Ik hoop op een leuke/goede reactie.

groeten rhcp_schipper

G.G.
6 september 2006, 07:01
Is er in de tussentijd al iemand die een setje van de swing pickups heeft gehoord? Wel de single coils. Ik hoop op een leuke/goede reactie.

groeten rhcp_schipper

Je ik heb wel iets, ze kosten nu €90 per set zag ik op TF. Heb net een GFS setje binnen gekregen, incl verzendkosten €65, dus de Swing pickups vind ik geen leuk alternatief meer.

Kim Wilson
6 september 2006, 08:47
Maar misschien zijn de Swing pups wel beter dan de GFS. Maar ja, dan zul je ze ook eerst gehoord moeten hebben...

rhcp_schipper
6 september 2006, 08:53
Maar misschien zijn de Swing pups wel beter dan de GFS. Maar ja, dan zul je ze ook eerst gehoord moeten hebben...


klopt als een bus, daarom ben ik ook zo benieuwd.

G.G.
6 september 2006, 15:02
Maar misschien zijn de Swing pups wel beter dan de GFS. Maar ja, dan zul je ze ook eerst gehoord moeten hebben...Over GFS heb ik in ieder geval alleen maar positieve verhalen gehoord, vandaar dat ik een estje aangeschaft heb. Swing heb ik nog nooit uitgeprobeert, en voor €90 laat ik dat experiment lekker aan een ander over.