PDA

View Full Version : Halspen



N00By
29 juli 2006, 11:22
Hallo, wie weet een site waar presies word vertelt hoe een halspen moet worden gemaakt en gemoteerd, moet er een bolling in of niet... ik kan ook bijna geen goeie info vinden op forum en wil me gitaar niet verknoeien :P

Al vast bedankt

Mattia
29 juli 2006, 12:04
Hallo, wie weet een site waar presies word vertelt hoe een halspen moet worden gemaakt en gemoteerd, moet er een bolling in of niet... ik kan ook bijna geen goeie info vinden op forum en wil me gitaar niet verknoeien :P

Al vast bedankt

1) Koop Melvyn Hiscock's 'Make Your Own Electric Guitar', staat een heel hoofdstuk over in.

2) Gebruik gewoon eentje die in een stuk erin kan, wellicht dual action. Gewoon kopen (of bovenstaand boek aanschaffen en erover lezen, dan wellicht maken). Ik heb er geen beheofte aan, dus ik gebruik voornamelijk StewMac's HotRods (ook wel eens die van Rockinger gebruikt, werkt ook prima). Gaat gewoon in een rechte sleuf, en StewMac.com heeft zo ongeveer voor alle truss rods die ze verkopen gratis 'info sheets'.

G.G.
29 juli 2006, 14:22
Kijk eens in het linkje onder deze post, ergens op blz 3 ofzo waar ik de halspen gekocht heb, daar leg ik kort uit wat de 3 types doen en hoe ze werken.