PDA

View Full Version : DRAGONFORCE 22 oktober melkweg



Archenemy
29 juli 2006, 11:13
Ja ja ze komen weer 22 oktober in de melkweg weer lekker een powermetal avondje :)

kaarten zijn 13 euro ex reserveringskosten en lidmaatschap van de melkweg dus liggen tegen de 20 euro

Jorikjet
29 juli 2006, 11:31
gay metal bedoel je? :satisfie:

Bins
29 juli 2006, 11:39
Hehe, Dragonforce is cool man! Lijkt me best vet om een keer live te zien :)

almarvk
29 juli 2006, 14:32
Niet vernieuwend ofzo, maar ik heb het laatst live op tv gezien en dan is het wel leuk. Vooral hoe ze eigenlijk gewoon Iron Maiden na doen :D

Soko
19 augustus 2006, 19:55
dragonforce is gewoon niet normaal... die snelheid van leadgitarist herman... je gelooft je ogen niet... dat haar tot op z'n kont is wel een btje nep :P lyrics zijn ook ultiem fout :P

Reel Big Fish
19 augustus 2006, 23:07
gay metal bedoel je? :satisfie:

Dat slaat echt op kak.

Negative K3 fan
20 augustus 2006, 18:58
het is gewoon gay metal en laatst kwam ik zon instructievideootje tegen van die herman (wtf welke aziaat heet er nou herman maargoed) en dat was huilen met de pet op.

geen dragonforce voor mij.

Nova
25 augustus 2006, 20:36
nix gaymetal, die gasten hebben gewoon stijl! heb ze ook een keer live gezien.. geniaal gewoon.

Bl44t44p
25 augustus 2006, 20:56
gay metal bedoel je? :satisfie:

Kun jij ook nog iets dan dergelijke kansloze reacties geven?

Kaďn
26 augustus 2006, 01:57
wtf, wat is er in godsnaam gay aan dragonforce? Gozers maken gewoon gave muziek. Niets "gay" aan. Ik hoop dat ik kan! Tijdje geleden stonden ze in de W2 en heb ik het moeten missen =(

Jimwoud
3 september 2006, 17:28
Ze spelen in de melkweg samen met Firewind, ook een hele gave band. Hun laatste cd is echt super, veel catchy refreinen. imo leuker dan dragonforce. Vind dragonforce toch snel saai worden, maar live zeker leuk om te zien.

hidde630
4 september 2006, 10:01
YES! Count me in!

darkrazer
13 september 2006, 16:14
Ik begrijp niet hoe mensen er op komen dat het een gay-metal band is?
Die herman Li is gewooon ziek goed (en snel) en ze hebben er gewoon lol in wat ze doen en dragen die blijheid over in hun muziek.
Herman is trouwens geen rare naam voor een aziaat als je bedenkt dat hij uit hongkong komt ( voor de gene die het niet weten: een oude Engelse kolonie).

Maarja, ik ben in iedergeval van de partij,
Ik heb een aantal live video's van ze gezien, ze stuiteren echt over het podium heen.... Dat kan me nog wat worde...

Jimwoud
13 september 2006, 18:24
Over dat gay-metal.

Mensen associeren hoge gillende zang met gay denk ik ofzo, zal wel door Rob Halford komen. En nou moet ik wel zeggen dat die zanger van Dragonforce een behoorlijke poser is. Is ook show natuurlijk, of niet.

Maar niemand overtreft John Criiys natuurlijk van Agent Steel!!! Meesterlijk zanglijnen overigens

GunMetalBlue
13 september 2006, 20:31
Dragonforce vind ik gewoon vet :). Idioot, maar vet. Ik ken alleen niemand anders die hetzelfde denkt, en naar zo'n concert ga ik niet alleen. Maar ik vind wel iemand! Wat is 20 euro?

The_W85
13 september 2006, 21:52
Ik zou naar ze toe op Waldrock, maar die snol van een Sharon Osbourne moest ze zo nodig weer op Ozzfest hebben, maar gelukkig komen ze hier dichtbij, dus ik ga de 21ste mooi naar groningen

Spitfire
13 september 2006, 22:13
lijkt me ook wel gaaf, het enige aan DragonForce wat ik niet zo tof vind is dat de zang totaal niet bij de muziek past.

en de enige gaybands die ik ken zijn de Scissor Sisters en Village People

Jimwoud
16 september 2006, 16:38
De Melkweg is GVD uitverkocht, heeft iemand nog een kaartje voor mij :)

bloodboiler
23 september 2006, 03:13
het is gewoon gay metal en laatst kwam ik zon instructievideootje tegen van die herman (wtf welke aziaat heet er nou herman maargoed) en dat was huilen met de pet op.

geen dragonforce voor mij.

Idd Geen DF voor negk3, kan ie niet spelen en daarom moest ie huilen

Spitfire
23 september 2006, 12:22
waarom staat in de titel alleen de Melkweg en niet de Oosterpoort in Groningen :(

The_W85
24 september 2006, 02:22
waarom staat in de titel alleen de Melkweg en niet de Oosterpoort in Groningen :(

Precies, ik ga naar de Oosterpoort toe :rockon:

darkrazer
22 oktober 2006, 11:38
Vandaag is de dag dat ik dragonforce zien mag !

The_W85
22 oktober 2006, 20:57
Heb ze gister gezien, echt fantastisch optreden. Alleen op de solo van Valley of the Damned ging wat mis, na een pauze en vervanging van de gitaar van Herman hebben ze dat afgemaakt :rockon:

De Recensie
23 oktober 2006, 09:17
:mad:
Dat optreden gisteren in de Melkweg was om te janken. Ik weet niet waar ze de geluidsman vandaan hadden, waarschijnlijk van drive in show "lokaal kabaal" ofzo. Een muur van geluid waarin elke nuance verlorgen ging was het enige wat hij voor elkaar kreeg. Af en toe een solostuk kon dit geluidscheffie net baas, maar zodra elk bandlid op hetzelfde moment wat liet horen werd het een ondefinieerbare bak grafherrie. Dán was de zang weer niet te horen, dán de solo van Tortman niet. Hierdoor werd het een rommelig optreden waarbij de sprongen van Lee en Tortman en het gegooi van flesjes water van zanger ZP eerder irritant en gemaakt overkwamen dan (normaalgesproken) erg enthousiast. Dit ligt zéker niet aan de band, want in maart dit jaar stonden ze ook in de Melkweg en dat was een fantastisch optreden. Laat die geluidsman maar het Leidse plein gaan vegen ofzo, maar beter blijft ie vanaf nu uit de buurt van de knoppen.
Volgende keer weer ouderwets knallen mag ik hopen :rockon:

darkrazer
23 oktober 2006, 12:05
Klopt, ik vond het geluid ook tegen vallen, het was bij verscheidene nummmers van dragonforce en firewind gewoon niet te verstaan. maar ik stond vooraan, en dan is dat er op het podium een feestje worde gegeven wel erg leuk.

The_W85
24 oktober 2006, 01:01
Oh dan hadden ze vast de zelfde geluidsman in groningen, maar daar was het geluid bij Firewind perfect en na 3 nummers ook redelijk bij Dragonforce. Geen vreemde fratsen bij de solo van Valley of the Damned in de melkweg?

Slevin
24 oktober 2006, 01:12
Ik was er ook bij ! En ja, het geluid was soms errrrrrrrrrg jammer. Vooral de zang kwam vaak niet goed door, het werd soms echt een muur van geluid :( Verder vond ik het een toffe show, relaxte mensen ook die avond, buiten een 5/6 tal punk kiddo's. Iemand die nog gezien ? stonden midden-voor, net niet bij de rand v.h. podium. Die mochten van mij wel ff verwijderd worden. Irritante lui. Vond de relaxte sfeer van de band ook erg gaaf, kwam als 'lekker spelen en een leuke show neerzetten !' over i.p.v. dat ze allemaal serieus keken en gefocust waren. Ook respect dat die keyboard speler ondanks een gebroken voet gewoon goed speelde. Tis toch pijnlijk :)
Kan het nog steeds niet helemaal bevatten dat ik Herman Li live heb gezien, erg tof. Gelukkig hebben we de foto's nog :hippie:

Firewind vond ik ook erg cool trouwens, had nog niets van hun gehoord behalve 'We are the Anger' een enkele keer. Maar vond ze erg tof, vooral die keyboard/gitarist aan de rechterkant was erg gaaf om te zien toen hij ze tegelijk bespeelde :)

P.S. Jammer van de 'I <hartje> Men' sticker op Sam's gitaar :P

Michael Amott
24 oktober 2006, 09:12
I was there !!! geluid was inderdaad bagger.. maar verder was het feestje en de show zwaar goed!! Sam is echt zwaar cool :) hij steekt de draak met alles wat fatsoen heeft :) en heeft verschrikkelijk goeie humor :)

btw die toetsenist had zijn voet niet gebroken want dan had hij er niet op kunnen staan/springen.....

Jimwoud
24 oktober 2006, 11:44
Geluid was echt bagger, maar dat lag mijn inziens meer aan het gitaar geluid van herman, zat veel te veel bas in. Drums kwamen er ook slecht uit.

Voor de rest ben ik beetje klaar met dragonforce, had ze al eerder gezien dit jaar(precies hetzelfde optreden met het slechtste intronummer ooit), en kwam nu voor firewind(jammer van de slechte drumsolo in zon korte set). Vond dragonforce echt enorm saai, en al die f*cking leads lijken op elkaar, net als de opbouw van de nummers, die allemaal veel te lang zijn.

Ik hoef ze niet meer live te zien.