PDA

View Full Version : van ruilen komt huilen



wietse
29 juli 2006, 10:31
dat zegt men vaak, alleen ben ik niet met ze eens.
gisteren m'n samick lp die ik zat was, geruild voor een 70er jaren Klira jaguar model.
hij heeft de nodige gebruikssporen want de vorige eigenaar heeft hem dik 30 jaar in bezit gehad en vooral de eerste 15 jaar er intensief mee opgetreden,(was z'n eerste fatsoenlijke gitaar), hij deed hem weg omdat hij het geluid niet meer kon gebruiken in z'n huidige bands.
verder prima werkend en spelend, was alleen erg smerig maar wat wil je ook als een gitaar zolang in rokerige kroegen is gebruikt en bij een roker in de kamer heeft gehangen, hij plakte er van.
moet hem nog verder afstellen en wat potmeters inspuiten, maar ik ben blij met deze aanwinst, heeft een paar vreemde features zoals een hendeltje dat een beetje een tremelo effect geeft als je die bedient, weet nog niet hoe dit werkt maar wel apart omdat de gitaar ook al een tremelo heeft.
en onder de brug zit iets dat je omhoogklapt en dan tegen de snaren aankomt wat het een palmmute effect geeft.
daar mist trouwens een stukje vilt af maar dat is geen probleem.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirajaguar.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirajaguarbodyflat.jpg

zoon van Piet
29 juli 2006, 11:03
Apart - en dat is altijd positief. heeft deze ook zo'n 'vielschichthals' van pakweg 50 delen?

guitardude
29 juli 2006, 11:34
Toch raar dat die man z'n eerste echte gitaar weg deed waar die zelfs 15 jaar mee heeft opgetreden. Dat doe je toch niet? Zo'n gitaar hoort dan toch gewoon bij je :)

GunMetalBlue
29 juli 2006, 12:12
Kun je is een close-up maken van die twee features? (palmmute-vilt & tremelo-hendeltje)

Erg leuke gitaar!

wietse
29 juli 2006, 12:35
Apart - en dat is altijd positief. heeft deze ook zo'n 'vielschichthals' van pakweg 50 delen?

nee een normale hals niet zo'n gelamineerde.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/klirajaguarcloseup.jpg

hier een closeup van de muter?? en dat wonderlijke hendeltje, kan je ook nog aan en uit zetten met een schakelaartje.

het is waarschijnlijk een bahama want op fetishguitars staat een bahama deluxe en die heeft drie elementen.

hendrix2
29 juli 2006, 13:51
heel erg leuke plank! eerder speciaal, maar daar hou ik wel van.

Lucluc
29 juli 2006, 17:40
Een jaguar heeft ook standaard een mute. Echt compleet onzinnig, want de toonhoogte verandert als je hem inschakelt.

Maar wat een aparte gitaar! Is het Oost Duits ofzo?

wietse
29 juli 2006, 17:48
Een jaguar heeft ook standaard een mute. Echt compleet onzinnig, want de toonhoogte verandert als je hem inschakelt.

Maar wat een aparte gitaar! Is het Oost Duits ofzo?
nee klira is westduits, alleen hun goedkoopste modellen hebben de oostduitse kwaliteit, mocht je ooit een akoestische Klira of jazzbak tegenkomen voor weinig, kopen!
zijn meestal geheel massief en klinken als een klok, beginnen alleen duur te worden ondertussen.

drap
29 juli 2006, 19:40
Mooi plankie Wietse. Wat zijn dat trouwens voor elementen? Wel enkelspoels neem ik aan? Dat mute knoppie is trouwens bedoelt voor dat typische surfgeluid, net als op de Fender Jaguar