PDA

View Full Version : Randall RM100 video



Nrrrk
28 juli 2006, 19:42
Hey,

Ik heb een filmpje van mn Randall RM100, opgenomen met mn telefoon (samsung D600).

1e kanaal - dual rectifier module
3e kanaal - bogner ecstacy module

let maar niet op mn sloppy spel.

wat vind u ervan?

http://members.home.nl/maartjej/video-0010.mp4

ateng
28 juli 2006, 20:56
Klinkt niet slecht laat staan met een microfoon->preamp->pc.
Is het mogelijk om met een microfoon een opname te maken?

caliban
28 juli 2006, 21:39
Alles behalve sloppy spel

punkrockacademyfightsong
28 juli 2006, 22:22
lekker soundje man! rock, metal en strak in 1!

armageddon
28 juli 2006, 22:37
Eigenlijk onnodig om dat te vermelden aangezien ik dat al had gedaan, maja.

Hij bedoelt dus dat het juist niet sloppy is denk ik.

Klinkt lekker overigens.

Fumi SG
28 juli 2006, 23:43
Lekkere sound man, ik ben al een hele tijd overtuigd van Randall!:satisfie:

Willlem
29 juli 2006, 00:03
heee klinkt super ja, je spel ook! alleen hoor ik weinig verschil tussen de 2 kanalen. kan aan het minder geoefende oor mijnerzijds liggen, of aan de opnames?
en welke stemming speel je in?

(ps: @punkrockacademydinges: hoi nico! ;))

Nrrrk
29 juli 2006, 01:28
Willlem, wat een leuke naam, dat is ook mijn naam ;) speel je in antillectual? vet. Ik speel in excessum :) ik weet niet of je daar wel eens van gehoord hebt. Ik speel in DADGBE


de 2 kanalen klinken opzich redelijk hetzelfde, maar dat komt omdat ik ze ONGEVEER hetzelfde heb ge-equalized. Telefoon laat ook niet alles realistisch horen, alhoewel ik t wel n lekkere sound zelf vind.


mijn 3e module (zit in 't 2e slot) is de brown module, klinkt als n moddervette marshall waar ik slash solos uit kan trekken, zal ik binnenkort nog wel 'ns n filmpje van maken. :)

ateng
29 juli 2006, 11:02
Afgelopen zaterdag naar zo'n demodag geweest van GtrGear.com en ze demostreerden een Egnater Mod100 met 6L6 en met E34L horen. Klonk ook super maar had wel meer mogelijkheden dan de Randall. Elk module had twee gainregelaar en twee master dus je hebt in totaal zes geluiden tot je beschikking.

armageddon
29 juli 2006, 11:35
Maar zo'n Egnater is toch ook een heel stuk duurder?

crrrN
29 juli 2006, 12:48
Ja een Egnater kost loaded meer als 3000 euro, terwijl je een Randall vol al voor 1700 hebt.

Het is inderdaad echt wel handig die dual channel modules, maarja de Randall chassis snapt daar niks van, er komen ooit wel nieuwe randall tops die ook dual channels ondersteunen maar dat zal nog wel ffkes duren denk ik.

Willlem
29 juli 2006, 14:45
speel je in antillectual? vet.

ja, schuldig! gitaar en zang


Ik speel in excessum :) ik weet niet of je daar wel eens van gehoord hebt. Ik speel in DADGBE

ja, daar heb ik een mp3 van gehoord, was minder metal dan deze clips toch?
via stuck in a day ooit jou tegengekomen denk ik?


mijn 3e module (zit in 't 2e slot) is de brown module, klinkt als n moddervette marshall waar ik slash solos uit kan trekken, zal ik binnenkort nog wel 'ns n filmpje van maken. :)

benieuwd! deze klinkt lekker vet, maar dat komt dus ook wel door de stemming.

Nrrrk
29 juli 2006, 15:45
Ja is denk ik n ouder mp3tje die je hebt gehoord :) maken tegenwoordig iets minder poppunk meer hardrock / punkrock. Kan goed via stuck in a day. Kheb tijdje terug mp3tje van jullie site gehaald, was rete-vet.

ateng
30 juli 2006, 01:28
Ja een Egnater kost loaded meer als 3000 euro, terwijl je een Randall vol al voor 1700 hebt.

Het is inderdaad echt wel handig die dual channel modules, maarja de Randall chassis snapt daar niks van, er komen ooit wel nieuwe randall tops die ook dual channels ondersteunen maar dat zal nog wel ffkes duren denk ik.
Nee hoor nog geen €3000 en je hebt dus zoals ik het al aangaf een soort twee kanaals per module dus in totaal zes soundjes plus master per kanaal. In verhouding dus goedkoper dan de Randall want daar heb je dus 3 sounds.

crrrN
2 augustus 2006, 19:22
Kheb net effkes nog een sample gemaakt van mn top boost en recto.
Heb er gewoon mic voorgezet en zonder te equalizen dit geluid eruit gekregen.

Het is een intro van ons nieuwe nummer.

http://www.excessum.nl/rm100.mp3

Tell me what you think =]

robert-gitarist
2 augustus 2006, 19:33
Klinkt heel erg vet Crrrn!!!
Wat een sound he z'n Randall.
Z'n module bak is ook wel watvoor mij.Wat kost eigelijk z'n head.
Oh trouwens misschien wat voor je?zag op marktplaats 2 modules te koop staan ;)

crrrN
2 augustus 2006, 19:41
Echt vet ja, zo'n module chassis leeg kost volgens mij bruto (bij randall dealers krijg je korting) 1200 en modules kosten bruto volgens mij 275 ofzoiets.

Ja ik had het ook al gezien op Marktplaats, ben wel benieuwd naar de Ultra.....misschien toch maar is testen. hehe.

PS. In het echt klinkt ie nog veel vetter ;)

Fumi SG
2 augustus 2006, 19:42
Vette sound, iets dikker had wel gemogen van mij maar toch een strakke sound! Alleen jammer dat je rythm overstuurt in de opname.;)

@Robert... Zo een Randall kort je af met 'Zo'n Randall' en niet met 'Z'n Randall'. Erg irritant, dat soort spelfoutjes. Daar erger ik me altijd aan, ik ben dan ook wel een beetje een zeiker wat dat betreft...;)

Nrrrk
5 augustus 2006, 22:16
bump.......

Kasper
6 augustus 2006, 01:02
Avenged Sevenfold :blast:

Nrrrk
3 september 2006, 03:14
Avenged Sevenfold :blast:
jazeker! :blast:

gerrekat
3 september 2006, 10:48
Tof cllippie, maar het geluid kan ik niet veel mee, is te slecht om echt een oordeel over de amp te vellen. De SS RANDALLs zijn iig IMO zo'n beetje de slechts klinkende amps op de markt (ik zeg wel IMO maar ik kan niet begrijpen dat iemand met een beetje gevoel voor tone het met mij oneens is). Ik heb zelf tijden een Cyclone gehad, diverse warheads bespeeld incl. de X2 maar een marshall Valvestate klinkt echt 10 x beter voor minder geld. De RM series zijn wel stukken beter en interessanter. Ik heb een RM 100 bespeeld in Bochum die klonk zeker alleraadigst. het probleem dat ik alleen ermee heb is dat het in principe een modelling versterker is alleen dan volledig buizen, en die modules zin het toch allemaal net niet, niet dat het slecht klinkt, maar als je bijvoorbeeld een recto geluid zoekt kun je toch beter een echte recto kopen. Voordeel is natuurlijk de veelzijdigheid, maar ja ik zoek altijd mijn eigen geluid en niet zozeer veelzijdigheid.

MarkS
3 september 2006, 14:29
Echt vet ja, zo'n module chassis leeg kost volgens mij bruto (bij randall dealers krijg je korting) 1200
Over de grens is ie slechts 847 euro.

Jimwoud
3 september 2006, 14:37
@Mark: Waardan?

MarkS
3 september 2006, 14:47
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100029227/sid/!18121995/quelle/listen

Nrrrk
4 september 2006, 00:34
Tof cllippie, maar het geluid kan ik niet veel mee, is te slecht om echt een oordeel over de amp te vellen. De SS RANDALLs zijn iig IMO zo'n beetje de slechts klinkende amps op de markt (ik zeg wel IMO maar ik kan niet begrijpen dat iemand met een beetje gevoel voor tone het met mij oneens is). Ik heb zelf tijden een Cyclone gehad, diverse warheads bespeeld incl. de X2 maar een marshall Valvestate klinkt echt 10 x beter voor minder geld. De RM series zijn wel stukken beter en interessanter. Ik heb een RM 100 bespeeld in Bochum die klonk zeker alleraadigst. het probleem dat ik alleen ermee heb is dat het in principe een modelling versterker is alleen dan volledig buizen, en die modules zin het toch allemaal net niet, niet dat het slecht klinkt, maar als je bijvoorbeeld een recto geluid zoekt kun je toch beter een echte recto kopen. Voordeel is natuurlijk de veelzijdigheid, maar ja ik zoek altijd mijn eigen geluid en niet zozeer veelzijdigheid.

Marshall valvestates heb ik nooit gehoord. Maar marshall MG's vind ik wel serieus nergens naar klinken. Die valvestates hebben 1 pre amp buisje, niet? Randall heeft met de G3 serie dat ook, en ik ben er vrijwel zeker van dat die fantastisch klinken tegenover de valvestates.

Ach, ieder z'n eigen smaak, I guess.

gerrekat
4 september 2006, 08:33
Tja, in de band van een maat vamme heeft 1 gitarist een RH-200 en de andere een MG 100 die MG blaast de RH qua tone echt totaal weg, al vind ik ze beiden niet echt goed klinken. Ik heb vroeger en Marshall V100 head gehad en die klonk ook 10 keer beter dan de RANDALL Cyclone die ik gehad heb, en dei Cyclone was echt niet zo’n goedkope amp. Met veel outboard kit heb ik de Cyclone nog wel enigszins goed klinkend gekregen maar op dat moment gebruikte ik hem eigenlijk alleen als poweramp en haalde ik alle vervorming en EQ uit 19” apparatuur, op zichzelf kan ik me niet voorstellen dat iemand dat als goede “tone” kan beschouwen. Hij verzadigde gewoon niet en klonk heel schel en krakerig. De gain controls (en dat is iets dat ik op alle SS Randalls gemerkt heb) reageerde praktisch niet, het maakte niet veel uit of je hem op 1 of 10 had staan. Hard ging ie wel, dat moet ik zeggen, en omdat het en SS amp was was ie ook behoorlijk strak. Maar ik moet zeggen dat de RM’s veel beter klinken, eerlijk is eerlijk, dat zijn totaal andere amps dan de SS heads. Ik heb serieus nagedacht om een RM aan te schaffen. De duurdere RANDALL cabs zijn ook goed, ik heb een tijdje over een XL cab gespeeld met V30’s die klonk prima, maar goed die zijn niet goedkoop. Ik vond de XTC module het best klinken van de modules die ik gechecked heb afgelopen december.