PDA

View Full Version : ducktape op snaren ?!



Emocide
28 juli 2006, 18:46
ik heb het nu al een stuk of 3\4 x gezien bij gitaristen
wat doet dit truckje ?


filmpje ervan :D
http://www.youtube.com/watch?v=U5YEqmIIdj8&search=meshuggah

Bram+
28 juli 2006, 18:49
Snaren dempen misschien?...

Hector_Tsolodimos
28 juli 2006, 18:49
wat een herrie(sorry), en ik weet ook niet waar het goed voor is (tape), misschien om ze af te dempen?

Emocide
28 juli 2006, 18:51
de band is ook cker mijn favoriet niet hoor, maar in dat flimpje zag ik hem, ik had hem trouwens uit offtopic en daar bij grappige filmpjes ofzo, maar het zal dan wel bijna moeten zijn om snaren te dempen... maar een beetje gitarist heeft daar toch geen ducktape voor nodig :P?!

Bram+
28 juli 2006, 18:51
Dat was de vraag niet toch?

Trocar
28 juli 2006, 18:57
de band is ook cker mijn favoriet niet hoor, maar in dat flimpje zag ik hem, ik had hem trouwens uit offtopic en daar bij grappige filmpjes ofzo, maar het zal dan wel bijna moeten zijn om snaren te dempen... maar een beetje gitarist heeft daar toch geen ducktape voor nodig :P?!

Dat heeft de gitarist ook alleen in dit filmpje gedaan, gek genoeg. Op andere opnames en live fotos heeft hij het niet. Hij soleert ook op die snaren.

marter544
28 juli 2006, 19:11
Ik denk dat zijn snaren waren geknapt en hij geen zin had nieuwe te kopen.

hendrix2
28 juli 2006, 19:13
gewoon wat dempen ofzo... misschien ook wel geen enkel nut...

robert-gitarist
28 juli 2006, 19:15
Ik denk dat zijn snaren waren geknapt en hij geen zin had nieuwe te kopen.

Kortom; armoedsaaier

:D

Hector_Tsolodimos
28 juli 2006, 20:11
haha, armoedzaaier :P

JeroenZ
28 juli 2006, 20:58
een 7 string en dan gaan afdempen, rare jongens die metal dudes;-)

Robbert
28 juli 2006, 21:13
Ik denk dat zijn snaren waren geknapt en hij geen zin had nieuwe te kopen.

Dan heb je wel effe andere tape nodig. Dit is puur om de snaren te dempen, maar wel op spanning te houden. Is wel beter voor je neck.

Malle Eppie
28 juli 2006, 21:37
Kortom; armoedsaaier

:D

Nou, armoedzaaiers zullen het wel niet zijn. Meshuggah is één van de meest populaire metalbands in the States. Braken helemaal door tijdens de Ozzfest tournee.

JeroenZ
28 juli 2006, 21:41
Kwam dat niet omdat het zoontje van ozzy ze zo goeed vond?

Trocar
28 juli 2006, 21:43
Nou, armoedzaaiers zullen het wel niet zijn. Meshuggah is één van de meest populaire metalbands in the States. Braken helemaal door tijdens de Ozzfest tournee.

Een kleine voetnoot: de drummer uit het filmpje is niet de drummer van Meshuggah, maar Morgan Agren. ;)

sickpunk
28 juli 2006, 21:50
ik zag laatst een bassist die had het ook, maar die speelde simpele punkrock... en die gebruikte die afgetapte snaren dus helemaal niet... dus zal wel om door klinken te voorkomen zijn lijkt mij

CowGuitar
28 juli 2006, 22:00
Ik vind het maar vreemd en zonde van de ongebruikte hoge noten :S

urezna
28 juli 2006, 22:29
ik kan me hooguit voorstellen dat je dit tijdens studio-opnamen doet, op het moment dat je je hogere snaren niet gebruikt, om zeker te stellen dat je je hogere snaren niet per ongeluk aanslaat...

iwamoto
28 juli 2006, 22:39
ach laat die jonge nou lekker, hey, voor n keertje snaartjes afplakken, van mij mag ie, ik bedoel, het ziet er niet stoer uit, maar daardoor is het wel ffe extra strak! en speelt mischien wel normaal met plectrum en had ie nu zin in hand werk. trouwens, met een likje ducktape houd je een floyd rose ECHT niet op spanning :seriousf:

marter544
28 juli 2006, 22:50
Dan heb je wel effe andere tape nodig. Dit is puur om de snaren te dempen, maar wel op spanning te houden. Is wel beter voor je neck.

Ik was deze smiley vergeten: :satisfie:, want het was niet serieus bedoelt :satisfie:

Debaser
28 juli 2006, 23:08
met een likje ducktape houd je een floyd rose ECHT niet op spanning :seriousf:

Hij moet wel die snaren erop zetten om de floyd op op spanning te krijgen.
en dan tape-t ie ze af omdat ie ze niet gebruikt..
ik vind het wel slim. al had ik zwarte tape gebruikt en dan boven de body..
dan zie je het minder of een lapje eronder net als die lijpe tap-gast, die klassieke stukken tapt en rare bekken trekt.

GunMetalBlue
29 juli 2006, 12:19
ff offtopic: zag laatst een documentaire over black-metal, dat was nog íets extremer dan dit en had nogal flink satanistische lyrics daar wrd je niet echt vrolijk van.

ff ontopic: tja ik denk dat als je dit soort muziek maakt en je lekker doom wilt klinken je die hoge snaren alleen nodig hebt om je nek op spanning te houden. Voor die metal'ers is het handig vier doomsnaren ipv drie te hebben he :satisfie: