PDA

View Full Version : Colortone



Stief
28 juli 2006, 17:16
Hoi,

Ff een vraagje. Ik ben net klaar met mijn body. Dwz dat alles gezaagd is en alle uitsparingen zijn gefreesd. Volgende stap het verven. Kan iemand mij mischien vertellen waar je colortone kunt kopen. Alles dat ik kan vinden is in de US (geen probleem), maar die versturen niet naar het buitenland.

Bvd,
Stief :cooler:

Mattia
28 juli 2006, 22:33
Hoi,

Ff een vraagje. Ik ben net klaar met mijn body. Dwz dat alles gezaagd is en alle uitsparingen zijn gefreesd. Volgende stap het verven. Kan iemand mij mischien vertellen waar je colortone kunt kopen. Alles dat ik kan vinden is in de US (geen probleem), maar die versturen niet naar het buitenland.

Bvd,
Stief :cooler:

Bedoel je stains (beits, dus)? Of de lak? Lak kan verzonden worden, en verschillende goede verfwinkels hebben wel aniline dyes (kun je ook in de VS in poedervorm krijgen, verder...)

Mattia

GibsonDC
28 juli 2006, 23:16
http://www.stewmac.com/cgi-bin/hazel.cgi?client=7da0265c964b6b85c688c0e0eeb70b99&action=search&search_field=NB%3BNM%3BWORDS%3BSPECS&SEARCH_COMP=%3A&SEARCH_LOGIC=%2B&SEARCH_MAXHITS=10&SEARCH_SPEC=colortone :)

Stief
29 juli 2006, 13:04
Thnx voor jullie reactie.

Ik bedoel zowel de stains als de lak. Ik kan geen shop vinden die dat spul verstuurt. Ik bestel regelmatig bij Stewart McDonald, maar ook zij (net als andere online shops in de vs) versturen geen colortone naar het buitenland.

Groet,
Stief

Mattia
29 juli 2006, 16:36
Thnx voor jullie reactie.

Ik bedoel zowel de stains als de lak. Ik kan geen shop vinden die dat spul verstuurt. Ik bestel regelmatig bij Stewart McDonald, maar ook zij (net als andere online shops in de vs) versturen geen colortone naar het buitenland.

Groet,
Stief

Als je het dus hebt over de stains, nee, inderdaad ('Colortone' is StewMac's verzamelnaam voor al hun finishing spul; nitro van Behelen, TransTint stains, Target Coatings waterbased spullen, etc.). Andere beitsen voldoen ook prima, zoals Clou, of Allied/LMI's anilines (en waarschijnlijk die van Dave Dyke in de UK ook wel, om maar wat te noemen).

Ja, colortone stains zijn fijn (heb nog wat liggen van toen het nog wel kon), maar niet de enige optie.

Mattia

Stief
29 juli 2006, 16:47
Dank je Mattia.

ben meteen ff gaan googelen en schrok me een hoedje. Behlen online delivery cost (vanuit de UK): 55 Pond!!! Nog maar ff verder zoeken. Weet je toevallig waar je het in de Benelux of duitsland kan krijgen? Vox Humana heeft het, maar da's ook aardig prijzig en voor mij ook diagonaal door het land.
Ik heb hier 3 gitaarbodies die ik nog moet finishen anders wordt dat echt een duur verhaal.

Groet,
Stief