PDA

View Full Version : Track van mijn band...



Michael AE
28 juli 2006, 16:29
Hey dudes,

Er staat een nieuwe track op de site van mijn band. (www.stillborn.nl)

Dit is een ruwe mix, dus er moet nog veel aan gebeuren...

De solo kan ik nog wel wat advies voor gebruiken. Ik had niet de goede geluidskaart, dus ik heb hem met veel te veel latency moeten inspelen...beetje sloppy geworden, dus.

Toch wil ik weten of jullie hem in het nummer vinden passen, of dat ik iets anders moet proberen...

Thanks!

gerrekat
28 juli 2006, 17:03
klinkt erg goed, doet me een beetje denken aan een kruising uit old school zweedse death metal en meer moderne pro-pain crossover, vet!

de solo vind ik goed, erg goed, maar niet zo bij de muziek passen, is meer klassieke shred.

Roy K.
28 juli 2006, 17:10
Hey vette poep dude!! :cooler:

Wat je tegenwoordig veel hoort bij dit soort bands zijn van die drums zoals op 0.10sec (wat ook vaak terug komt in het nummer). Op iedere 2 snares wordt er 1 tegelijk met de bass gespeeld. Als die snare die met de bass tegelijk gespeeld wordt weggelaten wordt, klinkt het IMO veel vetter. Maar dat terzijde.

Solo is retevet!! Stukje van 1.55 tot 2.12 voegt IMO niet heel veel toe, maar klinkt ook erg vet!!

Solidkick
28 juli 2006, 17:43
:rockon:

mienwaarism'nfeestneus 10

Michael AE
29 juli 2006, 12:22
klinkt erg goed, doet me een beetje denken aan een kruising uit old school zweedse death metal en meer moderne pro-pain crossover, vet!

de solo vind ik goed, erg goed, maar niet zo bij de muziek passen, is meer klassieke shred.

Thanks, man!

Ja, ik ben ook nog niet overtuigd van deze solo. Misschien toch maar iets anders proberen...

Michael AE
29 juli 2006, 12:28
Hey vette poep dude!! :cooler:

Wat je tegenwoordig veel hoort bij dit soort bands zijn van die drums zoals op 0.10sec (wat ook vaak terug komt in het nummer). Op iedere 2 snares wordt er 1 tegelijk met de bass gespeeld. Als die snare die met de bass tegelijk gespeeld wordt weggelaten wordt, klinkt het IMO veel vetter. Maar dat terzijde.

Solo is retevet!! Stukje van 1.55 tot 2.12 voegt IMO niet heel veel toe, maar klinkt ook erg vet!!

Bedankt, man!

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, wat dat drumstuk betreft, maar ik vind het wel wat hebben. Er komt zo wat meer "flow" in het nummer, vind ik. ;)

Tsja, dat arpeggio stukje...*zucht*

Als ik het wat beter inspeel, zal het iig al stukken beter passen qua timing. Ik denk dat het dan wat minder "losstaand" zal klinken...

Bedankt voor de feedback!

Michael AE
29 juli 2006, 12:29
:rockon:

mienwaarism'nfeestneus 10

:D

Tientekenteringzooi...

-=JEROEN=-
29 juli 2006, 14:21
je moe ff tege de webdesigner zegge dat ie die 1024 op 980 moe zette

door de scrollbar past de pagina nie

-=JEROEN=-
29 juli 2006, 14:24
ik zou die hele solo meer doen zoals de laatste paar noten van die solo

lekker scheuren ipv supersnel geneuzel

met een paar wouze bends

glacius
29 juli 2006, 14:43
klinkt heerlijk dik en strak , welliswaar niet mijn muziek ...

die solo .. tjah .. je kan snel spelen bravo maar vind het geen toevoeging op het nummer..

ik sluit me bij jeroen aan , vind ook dat je meer lange noten had moeten gebruiken .. of in ieder geval een opbouw.. het is nu gewoon een hoop gepiel ineens ..

Negative K3 fan
29 juli 2006, 16:27
mja dat drumstukje vind ik ook niet echt mooi, beetje zonde zelfs...

het klinkt allemaal wel goed strak enzo! potentie

Michael AE
29 juli 2006, 16:36
ik zou die hele solo meer doen zoals de laatste paar noten van die solo

lekker scheuren ipv supersnel geneuzel

met een paar wouze bends

Hmmm, geen slecht idee. Ik ben tegenwoordig toch niet zo'n shredhead meer, maar ik dacht dat het wel bij de agressie van de muziek zou passen...

Thanks.

Michael AE
29 juli 2006, 16:37
klinkt heerlijk dik en strak , welliswaar niet mijn muziek ...

die solo .. tjah .. je kan snel spelen bravo maar vind het geen toevoeging op het nummer..

ik sluit me bij jeroen aan , vind ook dat je meer lange noten had moeten gebruiken .. of in ieder geval een opbouw.. het is nu gewoon een hoop gepiel ineens ..

Yep, zo komt het op mij ook een beetje over. Ik ga inderdaad gewoon even niet de shredhead uithangen, kijken wat het opleverd.

Thanks, man!

Michael AE
29 juli 2006, 16:40
mja dat drumstukje vind ik ook niet echt mooi, beetje zonde zelfs...

het klinkt allemaal wel goed strak enzo! potentie

Haha, dat zou Nelis (drummer) eens moeten horen. Je bent verdorie al de tweede...

Ach, ik ga wel eens iets anders opperen in de oefenruimte.

Bedankt voor de reacties, mannen!

ps...wat vinden jullie eigenlijk van de mix? Is allemaal in de oefenruimte opgenomen en door mij gemixt, maar ik heb het nog niet echt op heel veel verschillende speakers kunnen horen...

Te veel bas? Zang te zacht? Zeg het me!

Negative K3 fan
29 juli 2006, 16:48
het geheel mist een beetje volheid, de gitaar is misschien ook iets te direct en een beetje vreemd geequalized, zelf zou ik bij de gitaar de frequenties rond de 1khz ietsje boosten en rond de 500-700 wat verminderen voor een minder karton-achtig geluid

-=JEROEN=-
30 juli 2006, 02:22
ik vind de mix prima, en voor een oefenruimte opname klinkt dit te gek

ik blijf 't wel jammer vinden dat bas en gitaar nagenoeg hetzelfde spelen... had je eigenlijk net zo goed zonder bassist kunnen spelen... tuurlijk als je em weglaat hoor je dat meteen (althans, in deze opname hoor ik eigenlijk niet eens een bassist)... maar als 1 van beide iets anders doet in bijv dat stuk tussen 0:27 en 0:44, krijgt 't geheel ineens veel meer breedte... als je toch zo wil blijven spelen, dan ist misschien handig om bas wat links te pannen en de gitaar(en) wat naar rechts, zo trek je 't uit elkaar en zijn ze beter te onderscheiden, wat 't totaal geluid wat voller maakt

ps. tis ook nie helemaal mijn smaak, maar dit terzijde :soul:

timgte
30 juli 2006, 10:23
Ik weet niet hoor,

maar ik vind de solo wel vet zo! Het is een beetje een verademing qua tempo omdat het effe lekker snel is t.o.v. de rest van het nummer. (Ook omdat de drummer lekker door begint te rammelen daar).

Verder, superstrak allemaal ! Mix is ook prima hier over m'n koptelefoontje.