PDA

View Full Version : Advies nieuwe gitaar



giova
28 juli 2006, 14:51
Hey mensen,

Ik ben van plan een gitaar aan te schaffen. Heb van mijn leven nog nooit gespeeld en ben dus op zoek naar een goede klassieke gitaar voor beginnelingen. Ik ben van Gent en zou dus een tweedehands kopen aan het volgend adres:
http://www.thomaokaze.com/lists/index.htm

Welke zouden julie kiezen? Er staat een Alhambra bij maar ietwat duur voor mij. Wat denken julie van Spaanse gitaren? Hebben die een beter sound of is het gewoon een fabeltje dat spaanse gitaren de beste zijn?

Thx

Giova

Don Capo
28 juli 2006, 15:02
Gesplits van sticky vragen/opmerking-->pm

giova
28 juli 2006, 15:27
Ik heb zo het gevoel...dat ik lang ga moeten wachten op een antwoord, vermits er op een vraag waar 500 mensen op afkomen er maar een 6-tal antwoorden.... sjiek...

Flipkoos
28 juli 2006, 15:49
Je zou gewoon eens moeten proberen. Een Alhambra is natuurlijk een uitstekende gitaar. Wanneer je zoéén wilt kun je 'm het beste tweedehands via marktplaats/speurders/2ehands.nl aanschaffen. Juan Salvador maakt ook uitstekende gitaren voor beginners, en die zijn iets goedkoper.
De esteve die op de site genoemd wordt lijkt me ook niet verkeerd voor die prijs.
Of Spaanse gitaren de beste zijn? Ik durf er geen uitspraak over te doen. Ik denk dat je niet zozeer naar het land, dan wel naar de afzonderlijke bouwers moet kijken. In Spanje kun je ook rommel kopen, evenals amerikaanse of andersoortige firma's ook uitstekende klassieke gitaren kunnen bouwen!

giova
28 juli 2006, 16:11
Hey Flipkoos!

Alvast bedankt voor je reactie!

Appreciate it!

LaurentB
28 juli 2006, 18:23
Hey Flipkoos!

Alvast bedankt voor je reactie!

Appreciate it!

Probeer iemand te vinden die al gitaar speelt en vraag die of die met je mee wilt gaan. Zo iemand kan een gitaar wat beter beoordelen.
Niet al te dure gitaren moeten vooral licht bespeelbaar en zuiver zijn. Vooral dat eerste is moeilijk te beoordelen voor iemand die nog niet speelt.
Maar de meeste verkopers zullen je ook op weg willen helpen, hoor.

hendrix2
28 juli 2006, 19:17
ben zelf ook van gent, en thomaokaze is wel ok... maar er zijn misschien betere alternatieven hier in gent.
moest je wat meer info willen, stuur me dan een pm (links van je scherm op naam klikken en 'zend persoonlijk bericht'kiezen, het is niet echt interessant voor andere leden om over gitaarwinkels in gent te lezen ;)
ik kom redelijk veel in de winkels in gent, en al redelijk lang ook (speel al 12 jaar gitaar)...

giova
28 juli 2006, 19:34
thx Kenneth,

Will do ;-)

hendrix2
28 juli 2006, 19:39
je hebt een pm terug. (in forumindex bij gebruikersCP, berichten lezen ofzoiets)

hendrix2
28 juli 2006, 20:08
en nog een pm
met advies voor echt twee goede winkels voor klassieke gitaar.
met veel lesmateriaal, en goedkoop

giova
28 juli 2006, 20:51
Thx Kenneth,

Heb je terug gepost i.v.m die Alhambra gitaren en de shops.

Thx again!

Gio