PDA

View Full Version : Vintage MXR Microamp probleempje



PluueeR
28 juli 2006, 15:36
Ik heb onlangs een tweedehands (waarschijnlijk jaren 80) Microamp gekocht. Deze is zonder adapter aansluiting en zonder LED. Nu zag ik dat Visual Sound in hun 1 SPOT reeks ook een adaptertje heeft die van 9V naar adapter aansluiting gaat. Echter dat zou betekenen dat ik een gat moet maken in de buizing van de Microamp, en dat vind ik wel erg zonde.

Nu zat ik zelf te denken om een ander bodem plaatje te maken van triplex, en daar een sleufje in te maken voor de adapter voeding. Is er nog iemand met andere (briljante)ideën?

Ik wil dus niet gaan boren in het pedaal.

fullorder
28 juli 2006, 15:43
Past er niet zo'n powerplate (of hoe het ook heet) van ZVex op? Wel een dure oplossing overigens...

PluueeR
28 juli 2006, 15:53
Lijkt me dat dat niet past, wel grappig overigens :)

fullorder
28 juli 2006, 15:59
Lijkt me dat dat niet past, wel grappig overigens :)

Zijn het niet beide gewoon Hammond 1590-B doosjes?

PluueeR
28 juli 2006, 16:01
Geen idee :)

/me voelt zich dom ;)

Brammibal
28 juli 2006, 17:29
kan je neit zoon verlengstukje kopen zodat je de adapter kan aansluiten bij de batterijaansluiting.
http://www.visualsound.net/images/CBAT.jpg

K*t , sorry, dat was juist het probleem

Speeddemon
28 juli 2006, 23:42
er is een eBay verkoper (ben z'n naam kwijt), die zwarte MXR backplates verkoopt, met een halfronde uitsparing aan 1 kant, voor dit probleem op te lossen. Zoiets heb ik op m'n MXR 6 Band EQ (de vintage, blauwe).

Effe rondchecken dus.

jpb
30 juli 2006, 11:15
Je kunt tussen pedaalbehuizing en bodemplaat bij de twee bovenste bevestigingspunten ringetjes doen zodat hij daar net genoeg open staat om de 9V-aansluiting naar buiten te brengen. Goed vastdraaien zodat snoertje niet kapotklemt. De behuizing en de bodemplaat overlappen elkaar daar dan nog zodat er geen vuil etc. in je pedaal komt. Alleen even de juiste dikte ringetjes uitzoeken.
Werkt goed en simple bij mijn oude MXR.